BIOGRAFIJA
Pamela Kiš Ignjatov diplomirala je solo pevanje na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, u klasi prof. dr Milice Stojadinović 2008. godine. Tokom studija održala je više solističkih koncerata u zemlji i inostranstvu, nastupala na Radio-televiziji Srbije i Radio-televiziji Vojvodine, koncertirala sa Simfonijskim orkestrom Akademije umetnosti, Kamernim orkestrom Ars Opera, Zrenjaninskom filharmonijom, Vojvođanskim kamernim orkestrom, Kamernim orkestrom Subotičke filharmonije, kao i sa Subotičkim simfonijskim orkestrom.
Dobitnica je diplome NJ. K. V. prestolonaslednika Karađorđevića za izvanredne uspehe tokom školovanja, kao i nagrade Izvršnog veća Vojvodine za najtalentovaniju učenicu iz oblasti muzike.
Ulogom Đilde iz Verdijeve opere Rigoleto završila je master studije na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, u klasi prof. dr Milice Stojadinović. Doktorirala je na istoj instituciji 2020. godine i time stekla titulu doktor umetnosti.
Tokom studija bila je stipendistkinja Fonda za unapređenje vokalne umetnosti mladih ,,Melanija Bugarinović i ćerke Mirjane Kalinović- Kalin”. Igrala je glavnu žensku ulogu Lezbine u Hajdnovoj operi Le pescatrici, koja je izvedena 2009. godine u okviru Zempléni Fesztivál-a u Mađarskoj. Ambasador je Fondacije „Laza Kostić” iz Novog Sada čiji je osnivač prof. Marina Milić Radović. Kao dugogodišnja članica fondacije, nastupala je u različitim kulturnim i edukativno-umetničkim projektima, te je snimila i CD album posvećen deci.
Od 2012. godine je solistkinja Kamernog muzičkog društva iz Novog Sada čiji je osnivač Miodrag Milanović, a u kojem je ostvarila mnogobrojne glavne uloge u operama koje su izvođene kako u Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu, tako i na scenama širom Srbije. Povodom stogodišnjice smrti kompozitora Davorina Jenka, sa Kamernim muzičkim društvom iz Novog Sada izvedene su dve predstave u Sloveniji. Značajne kritike je dobila povodom praizvedbe monoopere M. Tariverdijeva Očekivanje na sceni Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu, koja je tada prvi put izvedena ne samo u našoj zemlji, nego i u regionu. Kritika ističe lepotu njenog glasa: „U Novom Sadu, monooperu ‘Očekivanje’ prvi put je majstorski i sa zavidnim umetničkim nadahnućem oživela naša protagonistkinja, koja od prvog trenutka podjednako pleni i lepom pojavom i izgledom, senzibilnošću, prijatnim lirskim glasom i izvanrednim izgovorom tako savršeno razumljivog teksta, te nadasve čistom intonacijom, dramatičnim visinama i doživljenom glumom” (Marija Adamov, 2014).
Od 2009. godine radi na Akademiji umetnosti u Novom Sadu na Katedri za solo pevanje.
U Lisabonu je održala 2013. godine zapažen solistički koncert u Galicijskom centru u sali „Xuventude de Galicia”, nakon čega je dobila poziv ambasadora Republike Srbije u Portugaliji da 2014. godine održi solistički koncert. Povodom Dana državnosti Republike Srbije održava solistički koncert u prestižnoj palati „Palácio Foz” u Lisabonu 2014. godine.
Na poziv Nemačkog udruženja Kikinda (Der Deutsche Verein Kikinda) i Nemačke ambasade u Srbiji 2014. godine održala je solistički koncert u Narodnom muzeju Kikinda povodom obeležavanja 150 godina od rođenja kompozitora Riharda Štrausa (Richard Strauss). Od tog momenta postaje stalna saradnica Nemačkog udruženja Kikinda, u čijoj je organizaciji održala veliki broj solističkih koncerata promovišući vokalno stvaralaštvo nemačkih kompozitora. Nemačko udruženje Kikinda joj 2021. godine dodeljuje zahvalnicu za desetogodišnji doprinos u promovisanju umetnosti i nemačkih kompozitora vokalne muzike. Iste godine Univerzitet u Novom Sadu (Departman za građevinarstvo i geodeziju) na međunarodnoj naučnoj konferenciji dodeljuje joj plaketu za izuzetan doprinos u razvoju kulture.
U Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu 2018. godine peva ulogu Melanije u komičnoj operi Dejana Despića Pop Ćira i pop Spira.
U okviru projekta „Leto na Tisi” organizovala je prvu „Letnju školu solo pevanja” u Novom Kneževcu, koja je okupila brojne mlade pevače iz osnovih i srednjih muzičkih škola, kao i već oformljene profesionalce. U okviru majstorskog kursa održala je i predavanje „Telo kao instrument”.
U okviru projekta „Laza Kostić – Vilijem Šekspir” koji je realizovan u saradnji sa Šekspirovim institutom u Stratfordu, a povodom 30 godina postojanja Fondacije „Laza Kostić”, nastupila je 2022. godine u svečanoj sali Matice srpske u Novom Sadu. Takođe, u okviru ovog značajnog projekta, snimila je solo pesme naših savremenih kompozitora Dorotee Vejnović i Ljubomira Nikolića u Kulturnoj stanici Eđšeg. Klavirski saradnik joj je bio najistaknutiji svetski pijanista saradnik Džulijus Drejk (Julius Drake).
Godine 2023, Kamerni orkestar Sinfonietta iz Beograda dodeljuje Pameli Kiš Ignjatov povelju „Aleksandar Vujić” za višegodišnje vrhunsko promovisanje muzičkih dela kompozitora Aleksandra Vujića. Dobitnica je diplome za profesionalni i pedagoški doprinos umetnosti na International competition classical music Kavadarci, Republika Severna Makedonija, 2023.
Kao članica udruženja „Kulturna zona” iz Novog Kneževca, 2024. godine održava „Jesenju školu solo pevanja” koja obuhvata veliki broj predavanja, radionica, kao i završni koncert svih polaznika.
Bila je članica žirija na mnogim internacionalnim takmičenjima, među kojima su najistaknutija: Da Capo International Music Competition (Rumunija), Art In – International competition classical music (Makedonija) (održan majstorski kurs za solo pevače), SE Aphrodite Voice – International Music competition (Kipar).
Tokom 2020, 2021. i 2022. godine osvojila je veliki broj internacionalnih nagrada, među kojima su najznačajnije:
- Međunarodno takmičenje „Konstantin Veliki” (Srbija) – prva nagrada
- Internacionalno takmičenje „The Song” (Italija, 2021) – prva nagrada
- Internacionalno takmičenje „Vara Talentelor” (Rumunija, 2021) – druga nagrada
- Internacionalno takmičenje „Da Capo” (Rumunija, 2021) – druga nagrada
- Internacionalno takmičenje „IMKA Music Competition” (Bosna i Hercegovina, 2021) – prva nagrada
- Internacionalno takmičenje „International Moscow Music Competition” (Rusija) – druga nagrada
- Internacionalno takmičenje „Silk Way” (Rusija) – prva nagrada
RADOVI
Solistički koncerti, nastupi, uloge (2023–2024):
- Solistički koncert, Dom Umetnosti Kanjiža, sala pozorišta, 2003.
- Solistički koncert povodom otvaranja festivala „Akordi leta”, Muzička škola Novi Kneževac, 2004.
- Zentai Egyhazzenei fesztival, Senta, 2004.
- Hagyomanyos Husveti Unnepi Hangverseny, Senta, 2004.
- Solistički koncert, Novi Kneževac, sala pozorišta, 2005.
- Koncert „Mlade pevačke nade”, Novi Sad, Sinagoga, 2005.
- Zadužbina Ilije M. Kolarca – koncert u okviru ciklusa „Kolarčev podijum kamerne muzike”, Beograd, 2006.
- Solistički koncert, Novi Kneževac, sala pozorišta, 2006.
- Zadužbina Ilije M. Kolarca, koncert „Arije i dueti iz opere V.A. Mocarta”, Beograd, 2006.
- Gradska biblioteka u Novom Sadu, koncert u organizaciji Gradske uprave za kulturu, Fondacije „Laza Kostić” iz Londona i „Teslart” povodom 250-godišnjice rođenja Mocarta i 165-godišnjice rođenja Laze Kostića, Novi Sad, 2006.
- Kulturno umetničko društvo „Egyseg”, muzičko-scensko delo „Ples leptira” po operi Madam Baterflaj, uloga Kejt, sala pozorišta, Kikinda, 2006.
- Koncert klase prof. Milice Stojadinović, Akademija umetnosti, Kula, 2007.
- „A-Fest”, Festival studenata departmana muzičke umetnosti, Akademija umetnosti, Svečana sala Gradske kuće, Novi Sad, 2007.
- Koncert Kamernog operskog društva „Ars opera”, Sinagoga, Novi Sad, 2007.
- Veče opere, Kamerno opersko društvo „Ars opera”, Gradska kuća, Subotica, 2007.
- Veče opere, Kamerno opersko društvo „Ars opera”, Kula, 2007.
- Solistički koncert, Sala pozorišta, Novi Kneževac, 2007.
- Solistički koncert, Muzička škola, Novi Kneževac, 2008.
- Solistički koncert, Svečana sala Gradske kuće, Novi Sad, 2008.
- Koncert u organizaciji Muzičke omladine Novog Sada u okviru ciklusa „Podijum mladih”, Gradska kuća, Novi Sad, 2008.
- Koncert Simfonijskog orkestra Akademije umetnosti sa solistima, Sinagoga, Novi Sad, 2008.
- Gala koncert, „Crescendo Summer Institute of the Arts”, Šarošpotok, Mađarska, 2008.
- Koncert srpske muzike, „Crescendo Summer Institute of the Arts”, Šarošpotok, Mađarska 2008.
- Hajdn, premijera opere Le Pescatrici, glavna ženska uloga Lezbine, „Zempleni Fesztival”, sala pozorišta Paulay Ede, Tokay, Mađarska 2009.
- Hajdn, premijera opere Le Pescatrici, glavna ženska uloga Lezbine, „Zempleni Fesztival”, Šarošpotok, Mađarska 2009.
- Solistički koncert, Sala pozorišta, Novi Kneževac, 2009.
- Međunarodni festival kamerne muzike „Tisin cvet”, solistički koncert, svečana sala biblioteke „Branislav Nušić”, Novi Kneževac, 2010.
- Solistički koncert, Sala biblioteke „Branislav Nušić”, Novi Kneževac, 2010.
- Dobrotvorni koncert, Svečana sala Gradske kuće, Kanjiža, 2010.
- Solistički koncert, Kulturni centar Beograda, Galerija Artget, Beograd, 2011.
- Solistički koncert, Sala pozorišta, Novi Kneževac, 2011.
- Međunarodni festival kamerne muzike „Tisin cvet”, veče portugalskih i srpskih kompozitora, Svečana sala biblioteke „Branislav Nušić”, Novi Kneževac, 2011.
- Koncert u Muzičkoj školi Subotica, Subotica, 2011.
- Solistički koncert, Sala pozorišta, Novi Kneževac, 2012.
- Đ. Pučini, Sestra Anđelika, premijera opere, Ars opera, Pozorište mladih, Novi Sad, 2012.
- Đ. Pučini, Sestra Anđelika, Ars opera, Sinagoga, Novi Sad, 2012.
- Lorcing, opera Proba za operu, glavna ženska uloga Ančice, Srpsko narodno pozorište, redovni repertoar SNP-a, Kamerno muzičko društvo, sezona 2011/2012 (na repertoaru SNP-a za mesec april), Novi Sad, 2011.
- Lorcing, opera Proba za operu, glavna ženska uloga Ančice, Srpsko narodno pozorište, redovni repertoar SNP-a, Kamerno muzičko društvo, sezona 2011/2012 (na repertoaru SNP-a za mesec maj), Novi Sad, 2011.
- Lorcing, opera Proba za operu, glavna ženska uloga Ančice, Srpsko narodno pozorište, redovni repertoar SNP-a, Kamerno muzičko društvo, sezona 2011/2012 (na repertoaru SNP-a za mesec oktobar), Novi Sad, 2011.
- Lorcing, opera Proba za operu, glavna ženska uloga Ančice, Srpsko narodno pozorište, predstava u organizaciji Rotari kluba, Kamerno muzičko društvo, sala pozorišta, Senta, 2012.
- Lorcing, opera Proba za operu, glavna ženska uloga Ančice, Srpsko narodno pozorište, redovni repertoar SNP-a, Kamerno muzičko društvo, velika sala pozorišta, Kanjiža, 2012.
- Lorcing, opera Proba za operu, glavna ženska uloga Ančice, Srpsko narodno pozorište, redovni repertoar SNP-a, Kamerno muzičko društvo, Velika sala Kulturnog centra, Zrenjanin, 2012.
- M. fon Veber, opera Abu Hasan, glavna ženska uloga Fatime, Srpsko narodno pozorište, redovni repertoar SNP-a, Kamerno muzičko društvo, sezona 2012/2013, Novi Sad, 2012.
- Međunarodni festival kamerne muzike „Tisin cvet”, solistički koncert, svečano otvaranje festivala, Svečana sala biblioteke, Novi Kneževac, 2013.
- Solistički koncert, Centro Galego de Lisboa, sala Leocadia Boullosa, Da Xuventude de Galicia, Lisabon, Portugalija, 2013.
- Solistički koncert, Sala pozorišta, Novi Kneževac, 2014.
- Solistički koncert u Lisabonu povodom Dana Republike Srbije, na poziv ambasade Republike Srbije u Portugalu, prestižna palata „Foz”, Lisabon, Portugalija, 2014.
- Tariverdijev, predpremijera monoopere Očekivanje, glavna uloga, svečana sala biblioteke, Novi Kneževac, 2014.
- Tariverdijev, premijera monoopere Očekivanje, glavna uloga, Srpsko narodno pozorište, redovni repertoar (izvođenje u junu), Novi Sad 2014.
- Tariverdijev, monoopera Očekivanje, glavna uloga, Srpsko narodno pozorište, redovni repertoar (izvođenje u oktobru), Novi Sad 2014.
- Solistički koncert, Svečana sala Narodnog muzeja Kikinde, povodom sto pedeset godina od rođenja kompozitora Riharda Štrausa, na poziv Nemačke ambasade u Republici Srbiji i Nemačkog udruženja iz Kikinde, Kikinda, 2014.
- Muzičke večeri Matice srpske, koncert „Intermezzo Canto”, Svečana sala Matice srpske, Novi Sad, 2014.
- Koncertni program „Davorije Davorina Jenka”, predpremijera povodom sto godina od smrti kompozitora Davorina Jenka, Kamerno muzičko društvo, Srpsko narodno pozorište, Novi Sad, 2014.
- Koncertni program „Davorije Davorina Jenka”, premijera povodom sto godina od smrti kompozitora Davorina Jenka, Kamerno muzičko društvo, Viteška dvorana, Ljubljana, Slovenija, 2014.
- Koncertni program „Davorije Davorina Jenka”, Koncert povodom sto godina od smrti kompozitora Davorina Jenka, Kamerno muzičko društvo, Cerklje, Slovenija, 2014.
- Koncert povodom Dana grada Čoke, Čoka, 2014.
- Solistički koncert „Muzika u srcu”, svečana sala biblioteke, Novi Kneževac, 2015. godina
- Solistički koncert, Kulturni centar Beograda, Galerija „Artget”, Beograd, 2015.
- Koncert solista, orkestra i hora, autorsko veče kompozitora Aleksandra S. Vujića, Svečana sala Prve kragujevačke gimnazije, Kragujevac, 2015.
- Solistički koncert povodom svečanog otvaranja 11. Međunarodnog festivala kamerne muzike „Tisin cvet”, Svečana sala biblioteke, Novi Kneževac, 2015.
- Jenko, Seoska lola, glavna ženska uloga Jelke, premijera narodnog komada s pevanjem, Srpsko narodno pozorište, redovni repertoar SNP-a (premijera u aprilu), Novi Sad, 2015.
- Jenko, Seoska lola, glavna ženska uloga Jelke, narodni komad s pevanjem, Srpsko narodno pozorište, redovni repertoar SNP-a (izvođenje maj-jun, oktobar-novembar), Novi Sad, 2015.
- Jenko, Seoska lola, glavna ženska uloga Jelke, narodni komad s pevanjem, svečana sala pozorišta Novi Kneževac, gostovanje Kamernog muzičkog društva i Srpskog narodnog pozorišta, Novi Kneževac, 2015.
- R. Korsakov: opera Vera Šeloga, premijera, glavna ženska uloga Vere, Srpsko narodno pozorište, Novi Sad, 2015.
- Humanitarni koncert „Muzikom za malog Miloša”, solistički koncert, Svečana sala biblioteke „Branislav Nušić”, Novi Kneževac, 2016.
- „Razgovor sa divom Radmilom Bakočević”, 25. godišnjica fondacije „Laza Kostić”, Srpsko narodno pozorište u Novom Sadu, Novi Sad, 2016.
- Promocija knjige o Radetu Markoviću, Akademija umetnosti u Novom Sadu, Novi Sad, 2017.
- Novogodišnji gala koncert Vojvođanskog kamernog orkestra, Gradska kuća Subotica, Subotica, 2017.
- Institut za onkologiju Vojvodine, fondacija „Laza Kostić”, solistički koncert, Sremska Kamenica, 2017.
- Festival kamerne muzike „Tisin cvet”, solistički koncert, Svečana sala biblioteke „Branislav Nušić”, Novi Kneževac, 2017.
- Festival „Počast Kostić Lazi na zvezdanoj stazi”, svečano otvaranje, Srpska čitaonica u Somboru, Sombor, 2017.
- Festival „Počast Kostić Lazi na zvezdanoj stazi”, M. Tariverdijev: monoopera Iščekivanje, crkva sv. Georgija u Somboru, Sombor, 2017.
- Dan Gradske biblioteke u Novom Sadu, 172. godine postojanja i rada, Jubilar dr Jovana Subotića, Novi Sad, 2017.
- Novosadski književni festival „Razgovori o ljubavi (prema čitanju)”, M. Tariverdijev: monoopera Iščekivanje, brod „Cepelin”, Novi Sad, 2017.
- Dodela „Čitalačke značke”, Gradska biblioteka u Novom Sadu, Novi Sad, 2017.
- Jubilej 15. godina kohlearne implantacije Kliničkog centra Vojvodine, Matica srpska u Novom Sadu, Novi Sad, 2017.
- Novogodišnji solistički koncert, Svečana sala Muzičke škole u Novom Kneževcu, Novi Kneževac, 2017.
- Novosadski književni festival „Razgovori o ljubavi (prema čitanju)”, promocija knjige Mihajla Pantića i koncert soprana Pamele Kiš Ignjatov uz pratnju gudačkog kvarteta, brod „Cepelin”, Novi Sad, 2018.
- godina Muzeja „Živanović”, koncert Pamele Kiš Ignjatov i promocija knjige Maria Liguorija, serija „Zvezdani ukrštaj”, Sremski Karlovci, 2018.
- Despić: opera Pop Ćira i pop Spira, uloga Melanije, Srpsko narodno pozorište, Novi Sad, 2018.
- godina Narodnog pozorišta i 40. godina Fonda „Melanije Bugarinović i ćerke Mirjane Kalinović Kalin”, serija „Melaniji Bugarinović u čast”, solistički koncert, Muzej Narodnog pozorišta u Beogradu, Beograd, 2018.
- Naučna fondacija „Tesla” iz Filadelfije i Fond „Laza Kostić”, svetska premijera solo pesme Ljubomira Nikolića, M. Tariverdijev: monoopera Iščekivanje, Crkva Vaznesenja Gospodnjeg u Žarkovu, program emitovan na televiziji u Filadelfiji, Žarkovo, 2018.
- Promocija knjige prof. emeritusa Bore Draškovića „Rečnik reditelja”, MMC, Akademija umetnosti u Novom Sadu, Novi Sad, 2018.
- Solistički koncert povodom 15 godina od osnivanja Nemačkog udruženja Kikinda i 190. godišnjice smrti kompozitora F. Šuberta, Narodni muzej u Kikindi, Kikinda, 2018.
- Radionica za decu i roditelje Fondacije „Laza Kostić”, muzičku radionicu vodila Pamela Kiš Ignjatov, Advokatska komora Vojvodine, Novi Sad, 2019.
- „Spomen na Lenku i Lazu” likovne i pesničke inspiracije, povodom 150. godišnjice od rođenja Jelene Lenke Dunđerski, Dom kulture Srbobran, Srbobran, 2019.
- Zlatni vek srpskog pesništva, Studio M, Novi Sad, 2019.
- Tariverdijev: monoopera Iščekivanje, Velika scena Narodnog pozorišta Sombor, 2019.
- Međunarodni festival inovacije, znanja i stvaralaštva „Tesla Fest”, Novi Sad, 2019.
- Petnaesti Festival kamerne muzike „Tisin cvet”, solistički koncert, Svečana sala biblioteke „Branislav Nušić”, Novi Kneževac, 2019.
- Koncert Zrenjaninske filharmonije povodom otvaranja međunarodne manifestacije „Dani piva” u Zrenjaninu, izvođene operske arije, solisti: Pamela Kiš Ignjatov – sopran, Višnja Popov – mecosopran i Vasa Stajkić – bariton, Zrenjanin, 2019.
- Koncert klasične muzike Subotičkog simfonijskog orkestra, solisti: Pamela Kiš Ignjatov – sopran, Jadranka Jovanović – mecosopran, Višnja Popov – mecosopran, Vasa stajkić – bariton, Subotica, 2019.
- Javna prezentacija doktorskog umetničkog projekta „Before Breakfast Tomasa Pasatijerija: monoopera kao ′sveobuhvatno umetničko delo′ operskog umetnika”, Akademija umetnosti Novi Sad, 2020. godina
- Novogodišnji gala koncert Subotičke filharmonije, solisti: Pamela Kiš Ignjatov – sopran, Pinter Žolt – tenor, Žiga Pal – violina, Mađarska, 2020.
- Univerzitet u Novom Sadu, Fakultet tehničkih nauka, departman za građevinarstvo i geodeziju dodeljuje plaketu dr um. Pameli Kiš Ignjatov za izuzetan doprinos u razvoju kulture i učešće na međunarodnoj naučnoj konferenciji, Novi Sad, 2021.
- Solistički koncert „Ogledalo Mocarta” povodom 265. godišnjice rođenja i 230 godina od smrti V. A. Mocarta, svečana sala Narodnog muzeja Kikinda, Kikinda, 2021.
- Koncert polaznika „Letnje škole solo pevanja”, mentor dr um. Pamela Kiš Ignjatov, svečana sala Narodne biblioteke „Branislav Nušić”, Novi Kneževac, 2021.
- Majstorski kurs i „Letnja škola solo pevanja”, mentor dr um. Pamela Kiš Ignjatov, Kulturna zona, Novi Kneževac, 2021.
- Zahvalnica za promovisanje kulture, podržavanje internacionalnog festivala, kao i doprinos u ostvarivanju internacionalne saradnje između Italije i Srbije. (International competition „The Song”, Italy), 2021.
- Liturgijsko uvođenje u službu Mons. Dr Ladislava Nemeta nadbiskupa i metropolite beogradskog, Katedralni hor Albe Vidaković, Subotički kamerni sastav Subotičke filharmonije, solista: Pamela Kiš Ignjatov, 2022.
- Koncert „Glasom kroz barok i savremeno stvaralaštvo”, solistički koncert, Gradska kuća, Novi Sad, 2022.
- tradicionalni uskršnji koncert Komornog orkestra Subotičke filharmonije i Katedralnog zbora „Albe Vidaković”, 2022.
- Solisti: Pamela Kiš Ignjatov – sopran, Izabela Gužvanj – mecosopran, praizvedba kompozicije Resurrexit Bele Anišića, Subotička sinagoga, Subotica, 2022.
- Humanitarni koncert „Glasom kroz barok i savremeno stvaralaštvo”, solistički koncert, Narodna biblioteka „Branislav Nušić”, Novi Kneževac, 2022.
- Solistički koncert „Glasom kroz barok i savremeno stvaralaštvo”, Zadužbina Ilije M. Kolarca, Muzička galerija, Beograd, 2022.
- Koncert operske muzike posvećen 210. godišnjici rođenja R. Vagnera, solistički koncert povodom 20- godišnjice osnivanja Nemačkog udruženja u Kikindi, Narodni muzej Kikinda, 2023.
- Uskršnji koncert Kamernog orkestra Subotičke filharmonije i Katedralnog hora, solisti: Pamela Kiš Ignjatov- sopran, Vera Zečević – mecosopran, Subotička katedrala sv. Terezije Avilske, Subotica, 2023.
- Devetnaesti festival kamerne muzike „Tisin cvet”, solistički koncert, Svečana sala Narodne biblioteke „Branislav Nušić”, Novi Kneževac, 2023.
- Cyprus International music and dance competition „S. E. Aphrodite Voice”, priznanje za predstavnika internacionalnog žirija, Kipar, 2023.
- Majstorski kurs solo pevanja, mentor dr um. Pamela Kiš Ignjatov, u okviru internacionalnog takmičenja „Art In”, Republika Severna Makedonija, 2023.
- Majstorski kurs solo pevanja, mentor dr um. Pamela Kiš Ignjatov, Muzička škola Subotica, Subotica, 2024.
- Majstorski kurs solo pevanja, mentor dr um. Pamela Kiš Ignjatov, Kulturna zona, Novi Kneževac, 2024.
- 325. godišnjica potpisivanja Karlovačkog mira, praizvedba kompozicije Bele Anišića, solista: Pamela Kiš Ignjatov uz kamerni orkestar i hor, dirigent: Miroslav Stantić, Kapela Gospe od Mira, Sremski Karlovci, 2024.
REFERENCE
Adamov, Marija. 2014. „Strast, čežnja i iščekivanje”, Dnevnik, 21. jun 2014.
INTERNET IZVORI
Pamela Kiš Ignjatov YT kanal: https://www.youtube.com/@pamelakisignjatov2803
Izvođenja na YT:
Pamela Kiš Ignjatov – sopran, I. Kalman – Die Csárdásfürstin (Heia, heia in den Bergen)
Pamela Kiš Ignjatov – sopran, G. Puccini – O mio babbino caro (Gianni Schicchi)
Pamela Kiš Ignjatov – sopran, R. Falvo – Dicitencello vuie
Pamela Kiš Ignjatov – sopran, M. Lorenc – Ave Maria
Pamela Kiš Ignjatov – sopran, A. Buzzi Peccia – Mal d’Amore
Internet članci:
Kurteš: Tri decenije Fondacije „Laza Kostić”, Politika, 17.02.2022.
Koncert Resurrexit u Subotici, Zavod za kulturu vojvođanskih Hrvata, 03.06.2022.
Obeležene su dve decenije postojanja Nemačkog udruženja Kikinda, TV Kikinda, 29.12.2023.
„Pčela radilica: Harmonija i geometrija” – povodom Svetskog dana pčela, Politika, 19.5.2023.
Spektakl Subotičkog simfonijskog orkestra, subotica.com, 2.9.2019.
Kulturni događaji za naše pacijente, Institut za onkologiju Vojvodine, 5.9.2019.
Koncert operske muzike povodom 20 godina Nemačkog udruženja, Amiradio, 28.12.2023.
Predstavljena antologija „Zlatni vek srpskog pesništva“, RTV, 26.6.2019.
Pola stoljeća pod šatorom Božjim, Hrvatska riječ, 19.5.2023.
Гласом кроз барок и савремено стваралаштво 20.4.2022. у 18 Музичка галерија, kolarac.rs
Ž.V.: Istim tempom do novog jubileja, Hrvatska riječ, 26.5.2023.
Miljana Kolbl: Svojim glasom osvojila Lisabon, iserbia.rs, 12.3.2013.
TV prilozi:
Premijera u SNP, “Seoska lola”, RTV, 2015.
Pamela Kiš, Kamerno društvo, RTV, 8.12.2014.
Prihod od „Ruske večeri“ ide u humanitarne svrhe, Emisija “Razglednice”, RTV, 17.6.2014.
OSTALO
Razgovor sa umetnicom Pamelom Kiš Ignjatov
„Delati sa ljubavlju i posvećenošću”
Januar 2025, Novi Sad
- Doktorirali ste ulogom u Pasetijerijevoj monooperi Before Breakfast (Pre doručka).Koliko je monoopera zahtevnija od tradicionalne opere sa više uloga? Šta je bio Vaš najveći izazov u procesu rada na toj operi?
Žanr monoopere je u meni probudio posebno interesovanje i izazvao ogroman spektar emocija već prilikom pripremanja prve monoopere koju sam izvodila, a to je Iščekivanje M. Tariverdijeva. Imala sam veliko zadovoljstvo i privilegiju da mi gospodin Miodrag Milanović, naš istaknuti operski umetnik i osnivač Kamernog muzičkog društva, ponudi angažman u pomenutoj monooperi, koja je 2014. godine prvi put izvedena u Srbiji i doživela praizvedbu na sceni Srpskog narodnog pozorišta. Tumačeći ovu monooperu, shvatila sam koliki obim angažovanosti zahteva ista iz vokalnog, glumačkog i psihološkog ugla. Glavne razlike u odnosu na uobičajenu operu su te što je izvođač potpuno sam na sceni, pevajući bez pauze, kao i bez pomoći kolega, ne napuštajući scenu, te je na taj način svake sekunde u fokusu posmatrača kako vokalno, tako i glumački. Ne postoji momenat u kojem možete malo odahnuti, odmoriti i pripremiti se za naredne zahteve. Monoopere su takođe karakteristične po tome što od pevača zahtevaju izuzetno brze i česte karakterne i psihološke promene, koje moraju biti praćene adekvatnom dinamikom glasa, mimikom i položajem tela, što iziskuje posebno balansiranje i vladanje određenim vokalno-tehničkim zahtevima. Nijedna muzička misao nije statična na sceni, tako da se tu vidi povezanost sa monodramom i poseban akcenat je na glumačkim sposobnostima. Baveći se svim ovim aspektima pomenutog žanra, uvidela sam da izuzetne mogućnosti za umetnika. Spremajući ulogu, otkrivaju se potpuno novi horizonti, vokalni zahtevi, samim tim i rešenja, prodire se u analizu svakog napisanog tona, a glumački zahtevi su podignuti na jedan sasvim drugi nivo, koji zahtevaju posebnu analizu kako bi bili u koheziji sa pevanim tonom. Tariverdijeva monoopera je ostavila snažan utisak na mene i probudila želju da mnogo studioznije i na istraživački način pristupim svom daljem angažovanju i tumačenju ovog žanra. Posebno mi je bilo važno da za svoj doktorski umetnički projekat izaberem ponovo monooperu, sada T. Pasatijerija Before Breakfast, jer žanr monoopere, nažalost, nije zastupljen na repertoarima naših operskih kuća, te su izvođenja i literatura vrlo oskudni. Jedan od većih izazova je svakako bio pronaći adekvatnu literaturu, koja će striktno biti upućena na monooperu. Veoma sam srećna i ponosna što svojim elaboratom u doktorskom umetničkom projektu dajem barem mali doprinos literature o tom značajnom žanru.
Monoopera Before Breakfast predstavlja kompleksnu psihološku dramu, koja prikazuje život Šarlote, glavne protagonistkinje kroz sve njene faze, počevši od detinjstva, odrastanja, zaljubljivanja, gubitka bebe, gubitka voljene osobe, prepuštanju alkoholu, psiholoških problema do potpunog rastrojstva. Šarlota se iskazuje kroz veliki dijapazon različitih emocija, koje predstavljaju fleš njenih proživljenih situacija. Za operskog umetnika, ti brzi i različiti oblici smene psihičkog stanja predstavljaju ogroman izazov. Reditelj je jedan od ključnih faktora da pomogne pevaču i premosti sve scenske i glumačke izazove, posmatrajući pevača kao glumca, a ne operskog umetnika. Iz tog razloga sam želela da reditelj moje predstave bude glumac, istaknuti dramski umetnik Predrag Momčilović. Njegove brilijantne ideje i scensko – glumačka rešenja su mi pomogle da na jedan potpuno drugi način izrazim svoj umetnički potencijal i otkrijem mnoge segmente izražavanja koje do tada nisam proživljavala i iskazivala na taj način.
Moram naglasiti da je muzička pratnja izuzetno zahtevna, jer podrazumeva potpunu usklađenost sa prikazom pevača na sceni i mora biti odraz Šarlotinog trenutnog emocionalnog stanja , te svojom dinamikom i bojom podržavati svaku otpevanu reč.
- Izvođenje monoopere je pratio i teorijski elaborat. Kakvo je Vaše mišljenje u vezi sa umetničkim doktoratima? Koliko Vam je taj teorijski deo pomogao u pripremi uloge i razumevanju žanra monoopere?
Istraživački odnos prema delu je po meni sastavni deo procesa koji mora da postoji kod izvođača, kako bi sam cilj i rezultat interpretacije bio na zavidnom profesionalnom nivou. Za doktorski umetnički projekat je istraživanje svakako mnogo dublje, temeljnije, sveobuhvatnije, podrazumeva mnogo širi aspekat informacija i pronicanje u neke druge teme i pitanja koja nisu isključivo vezana za delo koje obrađujete. Kada na kraju pokušate da obuhvatite sve što ste istražili, svakako dobijate mnogo jasniju i precizniju analizu, koja vas umnogome obogaćuje i čini kompletnijim umetnikom. Smatram da tu razliku u pristupu i slojevitom radu primećuje i publika. Takođe je za mene vrlo važna spona nauke i umetnosti koja na prvu pomisao deluje udaljeno, nemoguće, ali su prožimanja i te kako vidna, jasna i nadasve važna.
- Da li Vam je draža operska scena ili koncertni podijum? Kako sebe vidite trenutno?
S obzirom da sam operska umetnica, scena je mesto gde mogu da se izrazim u potpunosti. Iskreno, ne pravim razliku da li je to predstava ili koncert. Svaki vid nastupa podrazumeva posebne procese i različite nivoe zahteva u vokalno-tehničkom smislu. Trenutno imam puno koncertnih nastupa i to me posebno ispunjava. Različitost repertoara, stilska smena kompozicija, pevanje na različitim jezicima, dužina programa i interpretacija koja odgovara koncertnoj sceni je nešto što zahteva stalnu kontrolu, vežbanje i glasovnu kondiciju. Ono što posebno volim kod koncerata je intima koja vlada između izvođača i publike, gde ste u direktnom kontaktu sa slušaocima i uzajamno osetite emocije koje ulepšavaju svaku kompoziciju. Generalno, umetnik treba da izabere ono što je njemu bliže, gde može bolje da se izrazi i u čemu ističe istinsku lepotu umetnosti, bilo to na operskoj ili koncertnoj sceni. Delati sa ljubavlju i posvećenošću.
- Veoma često sarađujete i sa mladim kompozitorima i umetnicima. Kakav je Vaš stav prema savremenom stvaralaštvu? U čemu je izazov rada na novim delima?
Što se tiče savremene umetnosti, vrlo sam otvorena za saradnju i rado prihvatam pozive svojih kolega koji žele da izvodim njihova dela. Volim da čujem neke nove umetničke žanrove koji imaju potpuno drugačiji pristup glasu, dinamici i emociji. Uvek želim da znam šta je to što kompozitor hoće da prenese i moram razumeti jasnu poruku kompozicije ili određenog dela, kako bi i moja interpretacija pratila istu zamisao. Iako se radi o savremenom stvaralaštvu, suština mora biti umetnost po svaku cenu i jasna poruka koju publika mora da doživi.
- Veoma dugo se bavite i vokalnom pedagogijom na Katedri za solo pevanje na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. U čemu leži zadovoljstvo rada sa mladim ljudima? Da li i Vi nešto učite od njih?
Vokalna pedagogija je posebno inspirativna i važna za mene. U njoj pronalazim suštinu svega što radim iz ugla umetnosti i čini me posebno privilegovanom, jer svoje znanje, umeće i iskustvo prenosim mladima koji su se opredelili za ovu vrstu umetnosti. Biti pedagog traži poseban talenat koji iziskuje puno truda, rada i analize svakog pevača. Studenti su individue, te zahtevaju poseban, drugačiji pristup. Tu i leži uspeh pedagoga, koji mora u svakom momentu učiniti sve da pronađe pravi način i princip rada koji će dopustiti da se student razvija, napreduje, a na kraju sazri i osamostali kao umetnik. Nema većeg zadovoljstva nego kada vidite rezultate rada na svakom času i primetite kojoj brzinom student usvaja određene vokalno-tehničke zahteve. Pedagog mora biti temeljan i strpljiv, jer vokalna umetnosti podrazumeva ovladavanje različitim vokalnim zahtevima, ali morate biti i dobar vodič kroz sve uspone i padove kroz koje svaki mladi umetnik prolazi. Najveći uspeh pedagoga je osamostaliti mladog umetnika, a to znači da je sa vama prošao kroz sve nivoe umetničkog, vokalnog i psihološkog sazrevanja.
Naravno da i ja puno učim od njih. Svako od njih se susreće sa različitim vokalnim izazovima. U procesu učenja, pedagog mora da ih nauči kako da „čuju” problem i kako da ga reše. U momentu ostvarenja cilja, kada vokalnog problema više nema, sami jasno osete rasterećenje u vokalnom aparatu, lakoću pevanog tona, fokus i nosivost tona podržan pravilnom tehnikom disanje. Pronalazeći metode koje pomažu studentima i sami puno učite, a aktivnim pokazivanjem kroz pevanje i sami dodatno radite na svom glasu. Zanimljivo je kako u vokalnoj umetnosti postoje jasni principi u vežbanju i ovladavanju vokalne tehnike, a u isto vreme ih ponekad na potpuno različite načine, različitim asocijacijama predstavljate studentima i tako dolazite do jasnog cilja. Smatram da umetnici uvek imaju zadatak i trebalo bi da rade na sebi, da uče, istražuju i teže novim ciljevima. Ko želi, može učiti celog života.
- Da li imate neku poruku za mlade umetnike koji tek izlaze na profesionalnu umetničku scenu?
Danas smo svedoci vremena u kojem se sve odvija brzo, gde se očekuje uspeh preko noći i bez puno truda i rada. Ipak, prave vrednosti podrazumevaju strpljiv rad, trud, upornost, postupnost i stalno zadavanje novih ciljeva. Savet je da ovoj profesiji pristupe iskreno, uz puno ljubavi, da se ne takmiče sa drugima, već sa sobom, da se trude da zaista svojim znanjem služe umetnosti i uživaju u plodovima iste! Svaki čovek ima neki talenat, stoga, budite zahvalni na tome, ne odustajte i posvetite mu se kako bi na pravi način zasijao!
Razgovor vodila: Nataša Crnjanski
PRILOZI
- Prilog 1. Plakat za Majstorski kurs solo pevanja, 21.09.2024, Novi Kneževac. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
- Prilog 2. Fotografija sa solističkog koncerta u Kikindi, Narodni muzej, 2023, Kikinda. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
- Prilog 3. Plakat za solistički koncert, Kamerni festival Tisin cvet povodom dvadeset godina karijere, 29.09.2023, Novi Kneževac. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
- Prilog 4. Fotografija sa solističkog koncerta, Narodna biblioteka B. Nušić, 29.09.2023, Novi Kneževac. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
- Prilog 5. Fotografija sa koncerta Laza Kostić – Vilijam Šekspir, klavirski saradnik Džulijus Drejk, Matica Srpska, 2022, Novi Sad.Izvor: privatna arhiva P. K. I.
- Prilog 6. Fotografija sa solističkog koncerta Glas kroz barok i savremeno stvaralaštvo, Gradska kuća Novi Sad, 2022, Novi Sad. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
- Prilog 7. Fotografija sa solističkog koncerta Glas kroz barok i savremeno stvaralaštvo, Galerija Kolarca, 2022, Beograd. Foto: Trčanje za kulturom. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
- Prilog 8. Fotografija iz opere Pop Ćira i pop Spira, D. Despić, uloga Melanije, SNP, 2018, Novi Sad. Foto: arhiva SNP. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
- Prilog 9. Fotografija Novogodišnji koncert Vojvođanskog kamernog orkestra, Gradska kuća Subotica, 30.12.2016, Subotica. Foto: Subotica info. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
- Prilog 10. Fotografija iz opere Vera Šeloga, R. Korsakov, Kamerno muzičko društvo, uloga Vere, SNP, 2015, Novi Sad. Foto: arhiva SNP. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
- Prilog 11. Fotografija iz opere Vera Šeloga, R. Korsakov, Kamerno muzičko društvo, uloga Vere, SNP, 2015, Novi Sad. Foto: arhiva SNP. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
- Prilog 12. Fotografija iz opere Vera Šeloga, R. Korsakov, Kamerno muzičko društvo, uloga Vere, SNP, 2015, Novi Sad. Foto: arhiva SNP. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
- Prilog 13. Fotografija iz opere Seoska lola, D. Jenko, uloga Jelke, Kamerno muzičko društvo, SNP, 2015, Novi Sad. Foto: arhiva SNP. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
- Prilog 14. Fotografija iz opere Abu Hasan, K. M. Veber, uloga Fatime, Kamerno muzičko društvo, SNP, 2013, Novi Sad. Foto: arhiva SNP. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
- Prilog 15. Fotografija sa Majstrorskog kursa solo pevanja, 2024, Novi Kneževac. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
- Prilog 16. Fotografija sa solističkog koncerta u Kikindi, Narodni muzej, 2023, Kikinda. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
- Prilog 17. Fotografija Tradicionalni Uskršnji koncert katedralnog zbora Albe Vidaković, Subotička katedrala sv. Terezija Avilska, 2023, Subotica. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
- Prilog 18. Fotografija koncerta Subotičkog sinfonijskog orkestra povodom Dana grada, Gradski trg u Subotici, 2019, Subotica. Foto: subotica.com. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
- Prilog 19. Fotografija iz monoopere Iščekivanje, M. Tariverdijev, Književni festival Razgovori o ljubavi, brod Cepelin, 2018, Novi Sad. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
- Prilog 20. Plakat za solistički koncert Glas kroz barok i savremeno stvaralaštvo, Galerija Kolarca, 2022, Beograd. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
- Prilog 21. Muzička kritika iz Politike, 31.08.2014. Kritiku pisala Biljana Lijeskić. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
- Prilog 22. Plakat za manifestaciju Počast Kostić Lazi na zvezdanoj stazi, 24.09.2017, Sombor. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
- Prilog 23. Plakat za solistički koncert u Narodnom pozorištu, 23.04.2018, Beograd. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
- Prilog 24. Plakat za solistički koncert u Kikindi, Narodni muzej Kikinda, 19.10.2018, Kikinda. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
- Prilog 25. Plakat za operu Le pescatrici, J. Haydn, Zempleni fesztival, uloga Lezbine, 10.08.2009, Mađarska. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
- Prilog 26. Plakat za solistički koncert, Palata Fož (Palacio Foz), 14.02.2014, Portugalija. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
- Prilog 27. Diploma za osvojenu I nagradu na internacionalnom takmičenju Konstantin Veliki, 2019, Niš. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
- Prilog 28. Diploma za osvojenu II nagradu na internacionalnom takmičenju International Moscow Music Competition, 20.12.2020, Rusija. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
- Prilog 29. Sertifikat za održan Majstorski kurs solo pevanja, 2024, Novi Kneževac. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
- Prilog 30. Povelja za višegodišnje vrhunsko promovisanje muzičkih dela kompozitora Aleksandra Vujića, 2023, Beograd. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
- Prilog 31. Zahvalnica O.Š. J.J. Zmaj, 2024, Novi Kneževac. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
- Prilog 32. Plakat za koncert Laza Kostić – Vilijam Šekspir, Matica srpska, 17.02.2022, Novi Sad. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
- Prilog 33. Diploma za profesionalni i pedagoški doprinos, International Competition Classical Music, 28.05.2023, Severna Makedonija. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
- Prilog 34. Priznanje za učešće u žiriju, International Competition Classical Music, 28.05.2023, Severna Makedonija
- Prilog 35. Sertifikat za održavanje Letnje škole solo pevanja, 18.07.2021, Novi Kneževac
- Prilog 36. Priznanje Nemačkog udruženja Kikinda za 10-godišnji doprinos u promovisanju umetnosti, 07.12.2021, Kikinda. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
- Prilog 37. Diploma za osvojenu I nagradu na internacionalnom takmičenju Silk Way, 2022, Rusija. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
- Prilog 38. Plakat za Novogodišnji koncert, 01.01.2020, Mađarska. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
FOTOGRAFIJA UMETNICE
- Kiš Ignjatov Pamela / Foto: Milutin Ignjatov. Izvor: privatna arhiva P. K. I.
ČLAN TIMA: | Nataša Crnjanski, Julijana Baštić |
DATUM UNOSA GRAĐE: | 22.11.2024. |