Pasuljević Kandić Sunčica
BIOGRAFIJA
Sunčica Pasuljević Kandić rođena je 19. avgusta 1989. godine u Zrenjaninu. Diplomirala je na Katedri za nove likovne medije Akademiji umetnosti Univerziteta u Novom Sadu 2012. godine, a dve godine kasnije završila je i master studije. Doktorske studije upisala je 2020. godine. Sunčica je dobitnica brojnih priznanja i stipendija. Dobitnica je Godišnje nagrade Univerziteta u Novom Sadu za uspešno završene akademske studije umetnosti (2008–2012). Bila je stipendistkinja Fonda za mlade talente Ministarstva sporta i omladine Republike Srbije (2011–2013). Učestvovala je na seminarima i stručnim usavršavanjima. Stručno se usavršavala na Letnjoj školi u Severnoj Makedoniji (Liquid Frameworks, Kooperativa, Ohrid, 2022), Finskoj (Advanced Seminar in Networked Cultures, Participatory Media An Sustainable Communities, Akademija lepih umetnosti, Helsinki, 2013) i na brojnim onlajn seminarima (Internet Technology and Policy, Diplo foundation; Recodings and Renewals, A+RC’s virtuelni seminar ICA Miami & Knight Foundation, 2020). Svoja usavršavanja Sunčica je nastavila kroz treninge programa Erasmus+ razmene akademskog osoblja na Akademiji lepih umetnosti u Napulju (Accademia di Belle Arti di Napoli) (2017). U okviru Erasmus+ programa mobilnosti kao predavačica gostovala je na Fakultetu lepih umetnosti Univerziteta Porto u Portu (2018) i Fakultetu lepih umetnosti Univerziteta Komplutense u Madriru (2024).
Umetnička aktivnost Sunčice Pasuljević Kandić zapažena je po njenoj raznovrsnoj aktivnosti u vidu javnih intervencija, izložbi, nastupa i saradnji kroz projekte i razvijanja kolektivnog pristupa radu. Sunčica u svojoj umetničkoj praksi istražuje isprepletanost relacionih niti između prirode, tehnologije i društva, ističući njihovu međuzavisnost i uticaj na naš identitet, znanje i razvoj. Performativnog, participativnog i in-situ karaktera, njeni umetnički radovi pozivaju na pokret kako mentalni tako i telesni. Koristi se tekstom, instrukcijama, meditativnim pokretima, šetnjama i audiovizuelnim umetničkim objektima koje kolažira u specifična iskustva koja pozivaju na interakciju. Ove koreografije aktiviraju slušanje kroz čula i angažuju publiku u kolektivno kritičko promišljanje uticaja tehnologije na naša tela i prirodu. Kroz ovaj pristup, ona ima za cilj da neguje „tehnologije sopstva” kao protivmere efektima preovlađujućih A(I)ntropocentričnih načina postojanja.
Sunčica Pasuljević Kandić svoj umetnički rad razvija kontekstualno i u odnosu sa pejzažom i kulturno/geografskim podnebljem, stoga je njena praksa često vezana za otvorene i alternativne prostore izmeštajući se iz galerijske ideologije. Veliki deo njene umetničke prakse ispituje prostore interdisciplinarne saradnje i načine angažovanja publike, što njene radove čini participativnim i saradničkim. Realizovani u okviru različitih saradničkih relacija njeni radovi postaju prolazni i fluidni. Neki od tih radova poput Decompression Lowcast: A Light Footprint in the Cosmos (School for the Contemporary Arts & David Lam Centre u Kanadi, sa Darijom Medić, 2022; AI/VI-Art+science program Centra za promociju nauke predstavljen na festivalu novomedijske umetnosti —Ars Electronica, Linc, 2020) i Trashscape (projekat njenog internacionalnog ženskog kolektiva Translation Flowers prikazan na Oulu August Festival, u Finskoj 2020) kreiraju prostore za razgovor i odlučivanje preispitujući odnose između živih i neživih vrsta. Kroz njih, praksa Sunčice Pasuljević Kandić se kreće po ivicama medija i tematika, probijajući granice autorstva i uspostavljenih okvira znanja. Ona zalazi u sfere ekofeminističkih praksi koje joj omogućavaju da otvara nove načine gledanja i delovanja na istražene tematike. Tako je njena umetnička praksa prepoznata i od strane Katarzyna Kozyra Fondacije i SZKD, te je uvrštena u prvu onlajn arhivu umetnosti Centralne i Istočne Evrope – Secondari Archive 2022.
RADOVI
Radovi (selekcija):
- Enclave_ing, prostorna intervencija, Penyagolosa, Španija, 2018.
- Šta ova izložba radi ovde?, performans sa Darijom Medićem, Galerija ogranka SANU, Patoneum, Novi Sad, 2019.
- 0(oh), multimedijalna instalacija, Centar za promociju nauke, Beograd, 2022.
- Echoes coming from the Earths Crust and Beyond, javna instalacija, Gradska bašta Zrenjanin, Zrenjanin, 2023.
- Meet yourself, prostorna intervencija, Pula, Hrvatska, 2023.
- EcoSomatic Protocols of Kinship, performans, Otte 1, Ekernferde, Nemačka, 2024.
Izložbe (selekcija):
- Enclave Land Art, grupna izložba u otvorenom prostoru, prostorne invencije, Translation Flowers collective 2018l Kalen Mutuja, Kontori, Oulu, Finska, 2019.
- Ars Electronica, AI/VI in Keplers garden, onlajn, Linc, Austrija, 2020.
- Izlazne strategije (ne)vidljive tačke prekida, grupna izložba, Umetnički paviljon „Cvijeta Zuzorić”, Beograd, kustos: Branislav Popović sa Umetničkim savetom ULUS, 2022.
- Ither terrains – Being there, samostalna izložba, Sera, Brazil, 2022.
- Slika 2003, grupna izložba, Savremena galerija Zrenjanina, Zrenjanin, kustoskinja: Sunčica Lambić Fenjčev, 2023.
- The Digital Green Society, grupna izložba, KC Magazin, Beograd, 2024.
- Šta ima novo?, grupna izložba, Srpski kulturni centar Pariz, Parzi, Francuska, kustos: Igor Antić, 2024.
- Staying Alive, grupna izložba, Festival Dunavski dijalozi, Galerija ogranka SANU, Novi Sad, kustoskinja: Sunčica Lambić Fenjčev, 2024.
Projekti (seleksija):
- Vizuelne transpozicije identiteta i prostora – međunarodni autorski projekat podržan od strane Ministarstva kulture Republike Srbije, Kulturnog centra Republike Srbije u Parizu i Akademije umetnosti Univerziteta u Novom Sadu, 2018–2019.
- Artist Menu nomadski umetnički projekat, 2019.
- Trashscapes, internacionalni projekat kolektiva Translation Flowers podržan od strane Oulu August Festival, 2020–2022.
- AI/VI, lokativna igra, saradnički umetničko-naučni projekat u sradnji sa Aleksandrom Bulajić, Anom Popović, Isidorom Pejović Blagojević, Majom Maksimović, podrukcija: Centar za promociju nauke, podržan kroz projekat European ARTificial Inteligence Lab (Kreativna Evropa) u saradnji sa Ars Electronica, 2020.
- EkOtisak, saradnički umetničko-naučni projekat u okviru programa „art+science CPN” i programa „Dunavnsko more Evropske prestonice za kulturu Novi Sad 2022“, podržan od strane Evropske komisije u saradnji sa Zeleni Novi Sad, Filozofskim fakultetom i Akademijom umetnosti Univerziteta u Novom Sadu, 2021–2022.
- Artothecary, nomadski umetnički projekat, 2022–2023.
- U ogledalu drugosti, umetnički projekat kustosko pedagoške prakse, podržan od strane Ministarstva kulture Republike Srbije, 2022–2023.
- Transformative relations-Intertidal moment & zones, programski događaj u okviru Bio Art Foruma, Kreativni district Novi Sad, Internacionalni EU projekat Bio Avakening u produkciji ReAktor udruženja i Centra za promociju nauke, 2024.
- (A)Idolatry, umetnički projekat, 2024.
INTERNET IZVORI
PRILOZI
- Prilog 1. Ecomythologies – objekat, u kolekciji Savremene galerije Zrenjanin, 2024. Izvor: privatna arhiva S. P. K.
- Prilog 2. Ling Long, video rad, Slika 2023, Savremena galerija Zrenjanin u okviru 68 likovne kolonije, 2023. Izvor: privatna arhiva S. P. K.
- Prilog 3. Echoes from the Earths crust and beyond – javna instalacija, Gradska bašta Zrenjanin, 2023. Izvor: privatna arhiva S. P. K.
- Prilog 4. Echoes from the Earths crust and beyond – instalacija celokupnog projekta, Savremena galerija Zrenjanin u okviru 68 likovne kolonije, 2023. Foto: I love Zrenjanin. Izvor: privatna arhiva S. P. K.
- Prilog 5. Somatic algorithm, digitalni print 140x90cm, Srpski kulturni centar Pariz, 2022. Izvor: privatna arhiva S. P. K.
- Prilog 6. Somatic algorithm detalj, A4 digitalni print na foliji, KC Magacin, 2022. Izvor: privatna arhiva S. P. K.
- Prilog 7. (Od)pedumkust, video instalacija, Kulturni centar Republike Srbije Pariz, 2022. Izvor: privatna arhiva S. P. K.
- Prilog 8. ArtID, instalacija, Kulturni centar Republike Srbije Pariz, 2022. Izvor: privatna arhiva S. P. K.
- Prilog 9. Emotivna kartografija, audio-vizuelna instalacija, Kulturni centar Republike Srbije Pariz, 2022. Izvor: privatna arhiva S. P. K.
- Prilog 10. Other terrains-Being there, video instalacija veb archive, 2022. Izvor: privatna arhiva S. P. K.
- Prilog 11. EcoSomatic Protocols of Kinship, performativna šetnja, 2024. Izvor: privatna arhiva S. P. K.
- Prilog 12. EcoSomatic Protocols of Kinship, foto-dokumentarna instalacija, Galerija ogranka SANU, galerija u okviru festivala Dunavski dijalozi 2024, 2024. Foto: Velimir Veličković. Izvor: privatna arhiva S: P. K.
- Prilog 13. AIVI, lokativna mobilna igra, u saradnji sa: Anom Popović, Isidorom Pejović Blagojević, Majom Maksimović, Beograd, 2020. Izvor: privatna arhiva S. P. K.
- Prilog 14. Kalen Mutaja, performans, Oulu, Translation Flowers kolektiv, 2019. Foto: Inkeri Jäntti. Izvor: privatna arhiva S. P. K.
FOTOGRAFIJA UMETNICE
- Sunčica Pasuljević Kandić / Izvor: privatna arhiva S. P. K.
ČLAN TIMA: | Anastasija Milićević |
DATUM UNOSA GRAĐE: | 27.02.2025. |