BIOGRAFIJA
Branka Popović je rođena 1. septembar 1977. godine u Beogradu. Diplomirala je na Odseku za muzikologiju i na Odseku za kompoziciju u klasi Zorana Erića na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. Postdiplomske studije kompozicije, Master of Music in Composition, završila je u Londonu na Guildhall School of Music and Drama, u klasi Džudit Bingam (Judith Bingham). Na istoj školi ostaje još godinu dana kao Composition Fellow, u okviru programa Student Fellowship. Doktorirala je 2013. godine na Odseku za kompoziciju Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu u klasi Zorana Erića.
Opus Branke Popović čine orkestarska, vokalno-instrumentalna, kamerna, horska, solistička i elektroakustička dela. Njena prva kamerna opera Petrograd premijerno je izvedena 2012. godine. Kompozicije su joj izvođene u okviru festivala: Svetski dani nove muzike (Bratislava, 2013), Reims Scenes d’Europe 2016, ÁTLÁTSZÓ HANG 2017, International Spring Orchestra Festival 2016 (Malta), Bijenale savremene muzike u Kopru (2014), Festivalul international MERIDIAN Zilele SNR-SIMC 2014 (Bukurešt, 2014), Međunarodna tribina kompozitora, Birtwistle Festival London, Brass Spectacular Glasgow, City of London Festival. Sarađivala je sa eminentnim izvođačima i ansamblima posvećenim interpretaciji savremene muzike među kojima su Stiven Gutman (Stephen Gutman), Elen Ugelvik (Ellen Ugelvik), Austrijski ansambl za novu muziku (Salcburg), Ansambl „devotioModerna” (Rumunija), ARTéfacts ensemble (Grčka), Auris kvartet, Ansambl za novu muziku „Gradilište”, Ansambl „Studio 6”, Trio „Pokret”, Ansambl „Metamorfozis”, „Gudači svetog Đorđa”, LP duo, Simfonijski orkestar RTS-a, hor „Collegium musicum” i kvartet „Četiri i po kontrabasa”.
Godine 2002. Branka Popović osvojila je nagradu za trio Dream (I. S. o. F) na Letnjoj muzičkoj akademiji Budimpešta-Prag-Beč. Dobitnica je nagrade za najbolju muziku u filmu Tačka prekida Igora M. Toholja na 56. Beogradskom festivalu dokumentarnog i kratkometražnog filma 2009. godine. Na Internacionalnom Rostrumu kompozitora u Talinu 2015. godine, njena kompozicija Lines & circles… odabrana je među deset preporučenih dela. Jedan je od izabranih učesnika u projektu CEEC Composers Fieldtrip to China 2016/2017/2018 u sklopu kojeg je, u decembru 2017. godine, njenu kompoziciju The Music of the South izveo Nacionalni kamerni orkestar Konzervatorijuma u Šangaju (Shanghai Conservatory of Music National Chamber Orchestra) pod upravom dirigentkinje Wu Qiang. Dobitnica je druge nagrade na takmičenju London Music Society 2017 Composer’s Competition za kompoziciju Stardust za violu i gudački orkestar. U decembru 2018. godine, u sklopu projekta Hearing China IV, Shanghai Philharmonic Orchestra pod upravom Zhanga Lianga izveo je njenu kompoziciju In That Place Wholly Faraway. Dobitnica je nagrade „Kompozitor godine” za 2023. godinu, koju dodeljuje revija Muzika klasika, za Koncert za harmoniku i simfonijski orkestar Shakes / Potresi koji su premijerno izveli Nikola Peković i Simfonijski orkestar RTS-a pod upravom dirigenta Srboljuba Dinića. Ista kompozicija izabrana je u deset preporučenih dela na Internacionalnom rostrumu kompozitora održanom u Viljnusu 2024. godine.
Branka Popović je zaposlena u zvanju vanredne profesorke na Katedri za kompoziciju Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu. U periodu od 2010. do 2015. godine bila je saradnica Trećeg programa Radio Beograda. Godine 2007/2008. sarađivala je sa Beta Radio France International, gde je uređivala emisiju Klasimilacija. Od 2016. do 2023. godine bila je selektorka, а 2015. i 2024. godine koselektorka Međunarodne tribine kompozitora u Beogradu.
Nagrade i priznanja
- International Rostrum of Composers
Kompozicija Shakes / Potresi za harmoniku i simfornijski orkestar izbarana je među deset preporučenih dela, Vilnijus, Litvanija, 14–17. maj 2024. - Nagrada revije Muzika klasika – kompozitor godine za 2023. godinu za kompoziciju Shakes / Potresi za harmoniku i simfonijski orkestar, Beograd, mart 2024.
- Druga nagrada na takmičenju London Music Society 2017 Composer’s Competition, za kompoziciju Stardust za violu i gudački orkestar, London, 16. avgust 2017.
- International Rostrum of Composers, kompozicija Lines & Circles… za blok flautu, trubu, harfu i harmoniku izbarana je među deset preporučenih dela, Talin, Estonija, 12–15. maj 2015.
- Beogradski festival dokumentarnog i kratkometražnog filma, Nagrada festivala za najbolju muziku u filmu Tačka prekida Igora Toholja, Beograd, april 2009.
- Treća nagrada za kompoziciju Dream (I. S. o. F) za klarinet, violončelo i klavir, u okviru Letnje muzičke akademije Budimpešta Prag Beč, Rajhenau, Austrija, avgust 2002.
RADOVI
Spisak kompozicija sa premijernim izvođenjima
Muzičko-scenska dela
- Petrograd kamerna opera (2012)
Trajanje: 70′ ca. Dirigent: Rade Pejčić, Narator: Vladimir Dinić, bariton, Jelena Jovanović Bakopulu i Biljana Soldo – soprani, Ana Radovanović i Ana Sinicki – mecosoprani, Ljubomir Popović i Danilo Stošić – tenori, Aleksadar Novaković i Nenad Nenić – baritoni, Gudači svetog Đorđa i članovi ansambla Gradilište: Veljko Klenkovski, klarinet, Ivan Marjanović, udaraljke, Neda Hofman, klavir, Dom omladine Beograda, Velika sala, 19. jun 2012.
Kompozicije za orkestar
- Twinkling Universe za simfonijski orkestar (2003)
Trajanje: 11′ ca.
- Toba za simfonijski orkestar (2006)
Trajanje: 10′ ca. Guildhall School of Music and Drama symphony orchestra, Dirigent Richard Baker (izvođenje u okviru radionice), GSMD Main Hall, London, 10. maj 2006.
- Black Light za simfonijski orkestar (2008)
Trajanje: 12′ ca. Simfonijski orkestar Radio-televizije Srbije, dirigent:Luis Gorelik, Sala Kolarčeve zadužbine, Beograd, 20. februar 2020.
- Chaozhou Rain za tradicionalni kineski orkestar (veličine simfonijskog orkestra) (2017)
Trajanje: 11′ ca.
- In That Place Wholly Faraway za er hu, yang qin i simfonijski orkestar (2018)
Trajanje: 10′ ca. Shanghai Philharmonic Orchestra, dirigent Zhang Liang, Shanghai Symphony Hall – Concert Hall, Kina, 7. decembar 2018.
- Shakes / Potresi koncert za harmoniku i simfonijski orkestar (2023)
Trajanje: 19′ ca. Nikola Peković, harmonika, Srboljub Dinić, dirigent, Simfonijski orkestar RTS-a, Sala Kolarčeve zadužbine, Beograd, 18. novembar 2023.
Kamerne kompozicije
- The Others za gudački orkestar (2001)
Trajanje: 8′ ca. Ansambl Arte, dirigent Vladimir Milić, XII Međunarodna tribina kompozitora, Sala Kolarčeve zadužbine, 14. maj 2002.
- Dream (I. S. o. F) za klarinet, violočelo i klavir (2002)
Trajanje: 6′ ca. Christian Kapun, klarinet, Melisa Coleman, violončelo, Tzveta Dimitrova, klavir, Musiksommer Reichenau, Austrija, 31. avgust 2002.
- Rainbow Walk za brass kvintet (2004)
Trajanje: 6′ ca. Alexander Gibson Opera Studio, RSAMD Glasgow, Guildhall Brass Quintet, Brass Spectacular 2005 Glazgov, 24. april 2005.
- Alarmclock za klarinet, klavir i udaraljke (2004)
Trajanje: 7′ ca. Mark van de Wiel, klarinet, Stephen Gutman, klavir, Richard Benjafield, udaraljke, Sir Harrison Birtwistle Festival, Southbank Centre, London, 31. oktobar 2004.
- Out of nowhere za gudački kvartet (2004)
Trajanje: 8′ ca. Gudački kvartet Gudača svetog Đorđa, Mladen Drenić, Miljana Popović–violine, Ljubomir Milanović–viola, Srđan Sretenović–violončela, XVIII Međunarodna tribina kompozitora, 18. novembar 2009.
- Behind Closed Doors za violinu i klavir (2005)
Trajanje: 6′ ca. Ivana Ćetković, violina, Bojana Dimković, klavir, GSMD LRR, Guildhall New Music Festival, London, 30. jun 2005.
- 14:30 za dva klavira (2009)
Trajanje: 8′ ca. Piano duo LP, Sonja Lončar i Andrija Pavlović, Dom kulture Studentski grad, 24. decembar 2009.
- Stardust za violu i gudački orkestar (2010)
Trajanje: 10′ ca. Porudžbina ansambla „Metamorfozis”. Saša Mirković, viola, Ansambl „Matemorfozis”, Festival mladih autora KoMA, Sala Beogradske filharmonije, 28. decembar 2010.
- Lines & circles…za blok flautu, trubu, harfu i harmoniku (2013)
Trajanje: 9′ ca. Porudžbina Ansambla „Studio 6”. Ansambl Studio 6 (Karolina Beter, blok flauta, Nenad Marković, truba, Milana Zarić, harfa, Vladimir Blagojević, harmonica), Studentski kulturni centar, Beograd, 26. februar 2013.
- Sleeping below red circles za violu i harmoniku (2014)
Trajanje: 11′ ca. Saša Mirković, viola, Vladimir Blagojević, harmonica, Studentski kulturni centar, Beograd, 28. april 2014.
- Number 5 za klarinet, harmoniku i gitaru (2014)
Trajanje: 8′ ca. Porudžbina Međunarodne tribine kompozitora. Trio Quo Vadis (Slovenija), Uroš Rojko, klarinet, Luka Juhart, harmonika, Klara Tomljanović, gitara, XXII Međunarodna tribina kompozitora, Hol Narodne banke Srbije, Beograd, 20. septembar 2014.
- Waltz / Inside za klarinet, violinu, perkusije i elektroniku (2014)
Trajanje: 8′ 50” ca. ARTéfacts Ensemble (Atina, Grčka), Spyros Tzekos, klarinet, Laertis Kokolanis, violina, Theo Vazakas, perkusije, Thebes Women’s State Prison Athens, 2. oktobar 2014.
- Four Darks in Red za klarinet, violinu i klavir (2014
Trajanje: 10′ 20” ca. Trio „Pokret”, Miloš Nikolić, klarinet, Madlen Stokić Vasiljević, violina, Maja Mihić, klavir, Studentski kulturni centar Beograd, 3. novembar 2014.
- Hammers & Air za klavir i harmoniku (2016)
Trajanje: 10” ca. Katarina Radovanović, klavir, Miodrag Đorđević, harmonica, Sala Kolarčeve zadužbine, Beograd, 7. maj 2017. godine
- Swirl za violu, klavir i gudački orkestar (2017)
Trajanje: 10” ca. Saša Mirković, viola, Oliver Triendl, klavir, Kamerni ansambl Metamorfozis, dirigent Ivan Marković, BUNT festival, Skupština grada, Beograd, 8. novembar 2017.
- The Music of the South za kamerni sastav
Trajanje: 9′ ca. Porudžbina ansambla Zabranjeni grad (Peking), Shanghai Conservatory of Music National Chamber Orchestra, Dirigent: Wu Qiang, Shanghai Symphony Orchestra Chamber Hall, 6. decembar 2017.
- Silver dots za flautu i tenorhakbret
Trajanje: 7′ ca. Duo Flutympanon, Stana Krstajić, flauta, Birgit Stolzenburg, tenorhakbret, Svečana sala Skupštine grada Zrenjanin, 24. februar 2018.
- Old Gregg za kontrabas i electric rhodes piano (2017)
Trajanje: 7′ ca. Goran Kostić, kontrabas, Natalija Mladenović, electric rhodes piano, Kulturni centar Parobrod, Beograd, 28. mart 2018.
- hIROVITI mENUET za violončelo i klavir (2018)
Trajanje: 7′ 30” ca. Đorđe Milošević, violončelo, Bojana Šumanjski, klavir, Stari plesovi kao inspiracija savremenih kompozitora, Fakultet umetnosti u Nišu, 20. novembar 2018.
- 7 patuljaka, belih patuljaka, zvezdani komadi za klavir četvororučno (2018)
Trajanje: 7′ 30” ca. Duo Tea Dimitrijević i Dejan Subotić, Smederevo, Svečana sala Muzičke škole, 17. decembar 2018. godine
- When you are the Moon… za kontrabas i harfu (2019)
Trajanje: 6′ ca. Goran Kostić, kontrabas, Mina Marinković, harfa, Galerija Kolarčeve zadužbine, Beograd, 21. jun 2019. godine
- Ogledalce, ogledalce… za flautu, violinu i klavir (2020)
Trajanje: 8′ ca. Trio „Singidunum”, Stana Krstajić, flauta, Ksenija Milošević, violina, Dejan Subotić, klavir, Studentski kulturni centar, Beograd, 16. novembar 2020.
- Air & air za dve harmonike (2021)
Trajanje: 11′ ca. 29. Međunarodna tribina kompozitora, 16. jun 2021. Godine, online izdanje, RTS Klasika premijerno emitovano
- Mesec, zemlja, zvezde i lišće koje ne opada ni zimi fantazija za bariton, kaval, čembalo i elektroniku (2021)
Trajanje: 30′ ca. Vladimir Dinić, bariton, Miloš Nikolić, kaval, Bojana Šumanjski, čembalo, Branka Popović, elektronika, Online premijera, YouTube kanal Creative Europe Desk Serbia, 29. jun 2021.
- Crne rupe nisu tako crne za violinu, violončelo i klavir (2021)
Trajanje: 9′ ca. Beogradski trio, Dušan Panajotović, violina, Ivan Jarić, violončelo, Igor Dražević, klavir, Muzički festival u čast Predraga Miloševića, 25. avgust 2021.
- As Wilde Would Say… za violončelo i klavir (2021)
Trajanje: 9′ ca. Nemanja Stanković, violončelo, Maja Mihić, klavir, Centre culturel de Serbie, Pariz, 18. novembar 2021.
- Bubble wand za harmoniku i gudački orkestar (2022)
Trajanje: 11′ ca. Nikola Peković, harmonika, Srboljub Dinić, dirigent, Gradski kamerni orkestar Šlezinger, Sala Kolarčeve zadužbine, Beograd, 2. decembar 2022.
- Catercorner za četiri kontrabasa (2022)
Trajanje: 6′ ca. Kvartet kontrabasa „4 i po kontrabasa” (Slobodan Gerić, Zoran Marković, Ljubinko Lazić, Fahrudin Strojil), Centar za kulturu Stara Pazova – Pozorišna sala, 16. mart 2024.
- U–turn ѕa violončelo i klavir (2022)
Trajanje: 7′ ca. Đorđe Milošević, violončelo, Bojana Dimković, klavir, Dom kulture Studentski grad, 21. decembar 2022.
- Diptih – II Rukovet Stevana Mokranjac i Osu se nebo zvezdama za hor flauta i violončelo (2023)
(aranžman II Rukoveti Stevana Mokranjca i originalna kompozicija inspirisana pesmom Osu se nebo zvezdama) Trajanje: 10′ ca. Flautino Lola klasik, Umetnički rukovodilac Ljubiša Jovanović, Festival BUNT, Mokranjac u novom ruhu, 24. decembar 2023.
- Circling… za trubu i klavir (2024)
Trajanje: 7′ ca. Nikola Mijajlović, truba, Igor Dražević, klavir, Moderna galerija, Lazarevac, 17. maj 2024.
- Weaving za harmoniku i gudački orkestar (2024)
Trajanje: 11′ ca. Nikola Peković, harmonika, Kamerni orkestar „Ljubica Marić”, dirigent Rade Pejčić, XXXIII Međunarodna tribina kompozitora, Muzej nauke i tehnike, Beograd, 8. oktobar 2024.
Kompozicije za glas
- Uspavanka za školjku za sopran i klavir (1999)
Tekst: Stevan Raičković, trajanje: 4′ ca. Bojana Pejanović, sopran, Iva Burić, klavir, Dom kulture Studentski grad, 18. decembar 2006.
- Song “without” words za sopran i klavir (2005)
Tekst: Shigeru Matsui, Quantum poem No. 64 – 67, Trajanje: 4′ ca. Kyoko Murai, sopran, Nigel Foster, klavir, Creative Voices, Tracey Chadwell Memorial Prize, GSMD Main Hall, Guildhall New Music Festival, London, 29. jun 2005.
- Jim, who ran away from his Nurse and was eaten by a Lion za bariton i klavir (2005)
Tekst: Hilaire Belloc, Cautionary Verses, trajanje: 6′ ca. Vladimir Dinić, bariton, Suzy Ruffles, klavir, Trinity College of Music, Greenwich, UK, 30. avgust 2006.
- Red Easy a Color za bariton i klavir (2007)
Tekst: Jerome Rothenberg, trajanje: 12′ ca. Vladimir Dinić, bariton, Suzy Ruffles, klavir, Trinity College of Music, London, Charlton House, 5. oktobar 2007.
- Lorem ipsum za mecosopran, bariton, violončelo klavir (2013)
Trajanje: 7′ ca. Porudžbina ansambla Gradilište, Ansambl Gradilište, Ana Radovanović, mecosopran, Vladimir Dinić, bariton, Srđan Sretenović, violončelo, Neda Hofman, klavir, Matica Srpska, Novi Sad, 16. maj 2013. godine
- Na kutku belog oblaka za sopran i klavir (2014)
na stihove Milene Pavlović Barili, trajanje: 4′ ca. Pporudžbina festivala Obzorja na Tisi, Aneta Ilić, sopran, Milivoje Veljić, klavir, 22. Festival Obzorja na Tisi, Dani Josifa Marinkovića, Dom kulture Novi Bečej, 21. maj 2014.
- Oblak–Voda II za ženski hor (2014)
Trajanje: 5′ ca. Collegium Musicum, dirigent Dragana Jovanović, Atrijum Narodnog muzeja, 4. novembar 2014.
- #sapienti_sat za ženski glas i elektroniku (2021)
na stihove Oskara Vajlda, trajanje: 9′ ca. Ana Radovanović, mecosopran, Electro Voice, Kulturni centar Parobrod, 17. decembar 2021.
- Iron Bells za dva ženska glasa, violu, harfu, harmoniku i elektroniku (2019)
na stihove Edgara Alana Poa, trajanje: 21′ ca. Mina Marković i Ana Radovanović, glasovi, Saša Mirković, viola, Gorana Ćurgus, harfa, Miodrag Đorđević, harmonika, Branka Popović, elektronika, Autorski koncert, Studentski kulturni centar, 2. decembar 2019.
Kompozicije za solo instrument i solo instrument sa elektronikom
- Solitude self–reflections for piano (2005)
Trajanje: 6′ ca. Bojana Dimković, klavir, Galerija SANU, Beograd, 8. decembar 2005.
- Within a dense molecular cloud za klavir (2008)
Trajanje: 10′ ca. Bojana Dimković, klavir, LSO St. Luke’s, London, 13. jun 2008.
In nuce za violu (2008)
Trajanje: 7′ ca.
Nataša Stanojević, viola, Kulturni centar Beograda, Galerija ARTGET, 18. februar 2008.
- The Beam za flautu (2018)
Trajanje: 5′ ca. Ljubiša Jovanović, flauta, BUNT 6.0, Sala AKUD Lola, 9. novembar 2018.
- One / Jedan za violinu i živu elektroniku (2020)
Trajanje: 10′ ca. Ensemble 88, Paul Pankret, violina, Festival Musica Sacra, Maastricht (Holandija), Theater aan het Vrijthof: Papyruszaal, 19. septembar 2020.
- From Rayleigh to Mie za klavir (2019)
Trajanje: 7′ ca. Neda Hofman-Sretenović, klavir, Koncertna promocija CD izdanja Aritmija, Kulturni centar Beograda, 2. novembar 2020.
- Chasing my own tail za harmoniku (2023)
Trajanje: 7′ ca. Vladimir Blagojević, harmonica, Bioskop Balkan, Beograd, 1. april 2023.
- Where do the Icebergs go? za harmoniku (2023)
Trajanje: 7′ ca. Luka Lopičić, harmonica, Eufonija 8, Nova srpska muzika za harmoniku, Veče svetskih premijera, Reformatorsko–kalvinistička crkva, 20. maj 2023.
Primenjena muzika
- Otelo Vilijam Šekspir, predstava, režija Olivera Đorđević, portal produkcija, Pozorište mladih, Novi Sad, jun 2002.
- The Play Called Corpus Chirsti nova verzija engleskog misterija (2005), predstava, režija Wyn Jones i Wendy Allnutt, Guildhall School of Music and Drama, London, april 2005.
- Dva Pigmaliona i Narcis, predstava, prema romanu Slika Dorijana Greja Oskara Vajda (2008), režija Vera Obradović, Dom kulture Studentski grad, Otvoreno pozorište, Beograd, decembar 2008
- Tačka prekida (2007), dokumentarni film, režija Igor Toholj, MCF produkcija, Beograd, maj 2008.
- Kontrafaza, dokumentarni film, režija Igor Toholj, Fini Snit Production, mart 2021.
Anranžmani
- Narodna pesma Moj golube za osam glasova (2008)
Trajanje: 3′ 30” ca.mThe Swingle Singers, Sala Kolarčeve zadužbine, 5. decembar 2008. - Enio Morikone Cinema Paradiso – tema iz filma za solo violinu i gudački orkestar (2013)
Trajanje: 4′ ca. Jovan Kolundžija, violina, Gudači svetog Đorđa, Sala Kolarčeve zadužbine, 13. novembar 2013.
Značajnija izvođenja (izbor)
- Solitude self–reflections za klavir, Bojana Dimković, klavir, Guildhall New Music Festival, London, UK, GSMD Mail Hall, 10. jul 2006; Stephen Gutman, klavir (Velika Britanija), Skupština rada Begrada, 7. decembar 2007; Ansamblul devotioModerna, Andrei Tănăsescu – klavir, Universitatea Naţională Studioul de operă şi multimedia, Festivalul internațional – Zilele SNR–SIMC 2014 MERIDIAN, Bukurešt, 3. decembar 2014; Miloš Veljković, klavir, Koncert savremene muzike za klavir kompozitora iz Srbije i Poljske, Galerija ARTGET, 12. decembar 2015; Miloš Veljković, klavir, Koncert savremene klasične muzike, Polet, Beograd, 1. novembar 2016; Bojana Šumanjski, klavir, Autorski koncert, Studentski kulturni centar, 2. decembar 2019; Bojana Šumanjski, klavir, Svečana akademija povodom sedmnaest godina rada Fakulteta, Fakultet umetnosti u Nišu, 6. decembar 2019.
- Red Easy a Color za bariton i klavir, Vladimir Dinić, bariton, Suzy Ruffles, klavir, Trinity College of Music, London, Peacock Room, 30. maj 2007; Vladimir Dinić, bariton, Christina Guillaumier, klavir, Holy Trinity Church, Dartford, Velika Britanija, 11. oktobar 2007; Vladimir Dinić, bariton, Tatjana Drobni, klavir, Dom kulture Studentski grad, 22. maj 2008; Goran Načevski, bariton, Marija Vrškova, klavir, , XX Međunarodna tribina kompozitora, Sala Udruženja kompozitora Srbije, 14. novembar 2011.
- Song “without” words za sopran i klavir, Katarina Jovanović, sopran, Jasna Tucović, klavir, XVII Međunarodna tribina kompozitora, Hol Narodne banke Srbije, 19. novembar 2008.
- Stardust za violu i gudački orkestar, Saša Mirković, viola i ansambl Matemorfozis; Dom kulture Studentski grad, Beograd, 16. decembar 2011; Saša Mirković, viola, ansambl Matemorfozis, dirigent Ivan Marković, Premijere/Posvete – muzika savremenih kompozitora, Studentski kulturni centar, Beograd, 30. novembar 2016; Saša Mirković, viola i ansambl Matemorfozis, Dom kulture Studentski grad, Beograd, 16. decembar 2011; Kamerni orkestar Ljubica Marić, Boris Brezovac, viola, dirigent: Rade Pejčić, Offenes Haus Oberwart, Austrija, 13. novembar 2016; Kamerni orkestar Ljubica Marić, Boris Brezovac, viola, Dirigent: Rade Pejčić, Festsaal in der Burg, Köszeg, Mađarska, 14. novembar 2016; Kamerni orkestar Ljubica Marić, Boris Brezovac, viola, Dirigent: Rade Pejčić, 10 godina postojanja Kamernog orkestra Ljubica Marić, Italijanski kulturni centar, Beograd, 26. januar 2017; London, London City Philharmonic, Laura Vallejo, viola, Olsi Qinami, dirigent, St Stephen’s Church, Gloucester Road, 5. oktobar 2019; Autorski koncert, Saša Mirković, viola, Ansambl Metamorfozis, Studentski kulturni centar, 2. decembar 2019; Saša Mirković, viola, Ansambl Metamorfozis, International Rostrum of Composers, Belgrade 2021, Bioskop Balkan, 13. oktobar 2021; Salla Tonin Harapi Liceu Artistik HYRJA e LIRË, Olsi Qinami – dirigent, Arben Llozi – viola, 20 TETOR Balkan Contemporaru Youth Academy, 20. oktobar 2022; Saša Mirković, viola, Ansambl Metamorfozis, Festivalul–concursi Sculpturi Sonore, Temišvar, Sala Capitol, 26. oktobar 2023; Saša Mirković, viola , Ansambl Metamorfozis, METAWORLD Festival, Bioskop Balkan, 13. decembar 2023.
- Lines & circles… za blok flautu, trubu, harfu i harmoniku, Ansambl Studio 6, Karolina Beter, blok flauta, Nenad Marković, truba, Milana Zarić, harfa, Vladimir Blagojević, harmonica, Studio 6, Radio Beograd, Direktan prenos III program i RTS DIGITAL, 24. april 2013; XXII Međunarodna tribina kompozitora, Hol Narodne banke Srbije, 11. novembar 2013; Studio 6, Radio Beograd, Direktan prenos III program u emisiji Muzika Viva, 10. novembar 2016.
- Out of nowhere za gudački kvartet, ÖSTERREICHISCHES ENSEMBLE FÜR NEUE MUSIK (Salcburg, Austrija), Ivana Pristasova, Georges–Emmanuel Schneider – violine, Jutas Javorka – viola, Peter Sigl – violončelo, ISCM World New Music Days 2013, Košice Bratislava Vienna, Dvorana Concert Hall Bratislava (Slovačka), 12. novembar 2013; 4th International Biennial of Contemporary Music, Koper 2014 (Slovenia), Koper Regional Museum, 11. april 2014.
- Jim, who ran away from his Nurse and was eaten by a Lion za bariton i klavir, Vladimir Dinić, bariton, Neda Hofman, klavir; XII International Conference of the Deparment of musicology Faculty of Music in Belgrade/Musical Practices, Galerija Kolarčeve zadužbine Beograd, 24. april 2014; XXI Međunarodna tribina kompozitora, Hol Narodne banke Srbije, 4. novembar 2012.
- Toba za simfonijski orkestar, Simfonijski orkestar Radio-televizije Srbije, dirigent Jacopo Sipari, Sala Kolarčeve zadužbine, Beograd, 11. februar 2017.
- 14:30 za dva klavira, Piano duo LP, Sonja Lončar i Andrija Pavlović, XXVIII Međunarodna tribina kompozitora, 4. oktobar 2019.
- Sleeping below red circles za violu i harmoniku, Saša Mirković, viola, Vladimir Blagojević, harmonika, Studentski kulturni centar Kragujevac, 3. jun 2014; Autorski koncert, Saša Mirković, viola, Miodrag Đorđević, harmonica, Studentski kulturni centar, 2. decembar 2019.
- Crne rupe nisu tako crne za violinu, violončelo i klavir, Beogradski trio, Dušan Panajotović, violina, Ivan Jarić, violončelo, Igor Dražević, Muzički festival u čast Predraga Miloševića, 25. avgust 2021; Studentski kulturni centar, 6. Septembar 2021; Kulturni centar Miloš Crnjanski, Novi Sad, 5. oktobar 2021; Beogradski trio, Dušan Panajotović, violina, Ivan Jarić, violončelo, Igor Dražević, klavir, 31. Međunarodna tribina kompozitora, 7 oktobar 2022.
- Hammers & Air za klavir i harmoniku, Bojana Šumanjski, klavir, Miodrag Đorđević, harmonica, 30. Međunarodna tribina kompozitora, Studentski kulturni centar Beograd, 8. oktobar 2021; Katarina Radovanović, klavir, Miodrag Đorđević, harmonika, Univerzitetska galerija Kragujevac, 9. maj 2017; Sala Kolarčeve zadužbine, 7. maj 2017.
- One / Jedan za violinu i živu elektroniku, Ensemble 88, Paul Pankret, violina, Festival Cultura Nova, Savelbergkapel / Luciushof, Heerlen (Holandija), 20. avgust 2021; De Mooiste Van de Mooiste, Eikhold, Heerlen (Holandija), 15. oktobar 2021; KLEX La Peste et la corona, Alber Camus Festival, Aachen, Ehemaliges Deutches Zollhaus, 27. oktobar 2021; Black Robots, Paul Pankert, violina, Logos Gent (Belgija), 1. decembar 2021; Paul Pankert, violina, Tehran International Electronic Music Festival (TIEMF) – online izdanje, 24. februar 2022.
- As Wilde Would Say… za violončelo i klavir, Nemanja Stanković, violončelo, Maja Mihić, Tragovi – nova srpska muzika za violončelo, Sala Kolarčeve zadužbine, 26. decembar 2021; Sala Prve kragujevačke gimnazije, 15. decembar 2021; klavir; Platonovfest, Voronežska filharmonija, Rusija, 2. septembar 2023;
- Catercorner za četiri kontrabasa, Kvartet kontrabas „4 i po kontrabasa” (Rick Stotijn, Filip Dokljanov, Zoran Marković, Slobodan Gerić), 31. Bassomania, Hrišćanska adventistička crkva, 17. decembar 2022; Kvartet kontrabasa „4 i po kontrabasa” (Slobodan Gerić, Zoran Marković, Ljubinko Lazić, Fahrudin Strojil), Crkva Presvetog Trojstva, Surčin, 17. mart 2024; Svečana sala Gradske kuće, Novi Sad, 18. mart 2024; Kvartet kontrabasa „Bassomania” (Slobodan Gerić, Zoran Marković, Ljubinko Lazić, Fahrudin Strojil), Bosanski kulturni centar, Sarajevo, 21. mart 2024; Banski dvor – Kulturni centar, Banja Luka, 20. mart 2024.
- From Rayleigh to Mie za klavir, Neda Hofman-Sretenović, klavir, Konzervatorijum „Đuzepe Tartini”, Trst, 17. maj 2023.
- U–turn ѕa violončelo i klavir, Đorđe Milošević, violončelo, Bojana Dimković, klavir, 32. Međunarodna tribina kompozitora, Studentski kulturni centar, 5. oktobar 2023.
Objavljeni tekstovi
- Поповић, Бранка. 2003. „Одјеци потонуле катедрале (поређење клавирске свите Одјеци Василија Мокрањца и прелида Потонула катедрала Клода Дебисија)”. Музички талас 32-33.
- Поповић, Бранка. 2008. „Емигрантски валцер”. Интернационални часопис за музику Нови звук
- Popović, Branka. 2014. “Svetlana Savić Soneti La Douce Nuit, Looking on Darkness, La vite fugge”. New Sound International Journal of Music 43: 157–172.
- Popović, Branka. 2015. “The 23rd International Composers’ Review”. New Sound International Journal of Music 45: 213–218.
- Popović, Branka. 2015. “Enr’acte – An interview with Zoran Erić”. New Sound International Journal of Music 45: 7–20.
- Popović, Branka. 2022. “A Game of Mimicry – Mimicking a Game. A Conversation with Tatjana Milošević”. International Journal of Music New Sound 59: 1–10.
- Поповић, Бранка. 2022. „Игра подражавања – подражавање игре”. Интернационални часопис за музику Нови звук 59: 1–7.
REFERENCE
Božanić, Mina. 2023. „Фасцинација музичким простор-временом: клавирска дела Бранке Поповић (Solitude–Self Reflections, Within a Dense Molecular Cloud и Од Рејлија до Мија)”. Интернационални часопис за музику Нови звук 61: 1–18.
Lazarević, Milica. 2021. “14:30 by Branka Popović: A Game of Musical Chronos”. New Sound International Journal of Music 57: 53–72.
Mitrović, Radoš. 2013. „Suite Jurijev krug for the opera Zvezdani grad by Dragana Jovanović; chamber opera Ko je ubio princezu Mond Tatjane Milošević; chamber opera Petersburg by Branka Popović”. New Sound International Journal of Music 42: 114–121.
Митровић, Радош. 2014. „Основна разматрања питања темпоралности унутар камерне пере Петроград и књижевног дела Андреја Белија”. Зборник Матице српске за сценске уметности и музику 50: 73–79.
Neimarević, Ivana. 2019. „Branka Popović: Petrograd”. U: Zorica Premate (prir.), Tribine Novi zvučni prostori, 53–62. Beograd: Centar za muzičku akciju, RTS izdavaštvo.
Petković, Tamara. 2015. Između dve tišine, dokumentarna emisija o multimedijalnom projektu Voda. Beograd: Radio-televizija Srbije.
Srećković, Biljana. 2019. „Branka Popović: The Music of The South / Muzika juga za kamerni ansambl”. U: Zorica Premate (prir.), Tribine Novi zvučni prostori, 367–374. Beograd: Centar za muzičku akciju, RTS izdavaštvo.
Stefanović, Ana. 2013. „Branka Popović Song ‘Without’ Words za sopran i klavir”. U: Antologija srpske solo pesme, VI sveska, Predgovor. Beograd: Udruženje kompozitora Srbije.
Stevanović, Ksenija. 2010. “The String Quartet out of nowhere By Branka Popović”. New Sound International Journal of Music 35: 66–69.
Stevanović, Ksenija. 2017. “Poetical Mechanism of Lines and Circles: Compositional Understatement of Branka Popović”. New Sound International Journal of Music 49: 73–77.
Teparić, Srđan. 2017. “Temporality and Movement in the Composition of Toba by Branka Popović”. New Sound International Journal of Music 50: 175–187.
INTERNET IZVORI
Miladinović Prica, Ivana. 2015. „Razgovor sa povodom – Branka Popović”, sajt Udruženja kompozitora Srbije.
Tribina Novi zvučni prostori – Branka Popović: Petrograd (prvi deo), učestvuju: Ivana Neimarević, Rade Pejčić i Zorica Premate, Udruženje kompoziotora Srbije, Beograd, 13.5.2015.
Tribina Novi zvučni prostori – Branka Popović: Petrograd (drugi deo), učestvuju: Ivana Neimarević, Rade Pejčić i Zorica Premate, Udruženje kompoziotora Srbije, Beograd, 13.5.2015.
Dokumentarni film o projektu Iritacije – Vexation, I deo, autori projekta: Branka Popović, Maida Gruden, scenario: Maida Gruden, Dragomir Zupanc, režija: Dragomir Zupanc, produkcija, AFC Beograd 2012, prikazano na kanalu RTS Digital u aprilu 2013.
Dokumentarni film o projektu Iritacije – Vexation, II deo, autori projekta: Branka Popović, Maida Gruden, scenario: Maida Gruden, Dragomir Zupanc, režija: Dragomir Zupanc, produkcija, AFC Beograd 2012.
https://www.youtube.com/@brankapopovic
https://soundcloud.com/brankapopovic
Studio 6 – Lines and Circles / Branka Popović / ansambl Studio 6, RTS Planeta
OSTALO
Kritike
„U Domu omladine u Beogradu prošle nedelje desio se redak događaj – premijera savremene opere modernog idioma. Ne znam da li je zanimljivija tema – roman pesnika rane ruske avangarde Andreja Belog Petrograd (Peterburg, 1913), ili muzika kompozitorke Branke Popović na osnovu libreta Aleksandre Sekulić. Izvođenje je bilo koncertno. Za kompletni scenski prikaz ove opere, kojoj je glavni junak jedan vanserijski grad, bio bi potreban brodvejski producent. Rediteljka Vera Obradović srećno se odlučila za koncertno izvođenje sa elementima scenskog kostima i nešto mizanscena.Prepuna sala Doma omladina srdačno je na kraju pozdravila stvaraoce ovog muzičkog događaja i pokazala da Beograd ima publiku sa savremenim senzibilitetom.”
Jovan Ćirilov, „Reč nedelje, Petrograd”, Nin, 28. jun 2012, br. 3209, 81.
„Prodor koji je ostvarila svojom kamernom operom Petrograd daleko je nadmašio dosadašnje uspehe Branke Popović i definitivno je vinuo u vrhove srpskog muzičkog stvaralaštva za 21. vek. U ovom njenom ostvarenju ispoljeno je izuzetno vešto, nadahnuto i duhovito upravljanje svim parametrima složenog umetničkog dela u kome je muzika samo jedna od dejstvenih komponenti, kao i osećanje zajedništva i razumevanja sa svim saradnicima. (…) Bez obzira na svoj modernistički prosede, roman Petrograd je upotrebljen kao narativni kontekst sa svojom neobičnom pričom na ivici apsurda, kao kontekst podržan i potcrtan ulogom naratora, likovima koji su prosto “izrastali” iz kamernog horskog ansambla. Ono što je nosilo celu muzičku i vizuelnu dramu snažno unapred bio je permanentmi puls, naglašen ritmički pokret, kinetizam redundance istog i sličnog materijala i dramatika dobro plasiranih kontrasta i gran pauza, odnosno belog ekrana.”
Zorica Premate, „Opera o tragikomičnoj sudbini intelektualca”, Politika, Kulturni dodatak, 30. jun 2012.
„Impresivni Petrograd Branke Popović (libreto Aleksandra Sekulić, režija Vera Obradović, dirigent Rade Pejčić) obuzima vas namah svojim intenzivnim skupnim činima okupljenih umetnika na sceni, kojima ste smesta uvučeni u halucinantnu, vrtoglavo kompleksnu radnju, smeštenu u petrogradsku jesen 1905. godine. (…) Prava muzička bomba, u čijem su tik-takajućem mehanizmu orkestar i glasovi pevača isprepleteni u kakvom obrnutom, uzbudljivom toboganu jednog jarkog isečka stvarnosti, povezujući svoje jasno vidljive individualne umetničke ličnosti na delu u zajednicu snažnog skupnog imaginativnog ubeđenja.”
Zorica Kojić, „Prefinjena saučesništva”, Danas, 22. jun 2012. br. 5380, god. XVI, 16.
„Stilsko razvođe između stereotipa eklektičke struje postmodernizma (B. Banović, S. Maksimović) i stereotipa novog sonorizma (Harizanos, Suzuki) pronašlo je svoj zlatni presek u kompozicijama Branke Popović i Jasne Veličković koje se mogu ubrojati među vrhunska ostvarenja ovogodišnjeg festivala. U delu “Linije i krugovi” za neobičnu kamernu formaciju blok–flaute, trube, harfe i harmonike Branka Popović je ostvarila kombinaciju osciliranja minijaturnih zvučnih čestica, pedalnih linija i klasterskih traka harfe i harmonike, odnosno duhovitog brbljanja blok–flute i sordino–trube. Efekat očuđenja ostavljen je za sam kraj kada se sve to raspričano i šumno obilje zvučnih opiljaka sažima u bizarni mali valcer.”
Zorica Premate, „Kad harmonike ’glume’ orgulje, 22. Međunarodna tribina kompozitora”, Politika, Kulturni dodatak, 23. novembar 2013, 7.
„Kompozitorka se u ovom delu pokazala kao veoma dobar istraživač graničnih izražajnih mogućnosti oba instrumenta uspevajući da od flažoleta viole, brzo izvedenih melodijskih arabeski, gustih disonantnih akorada ili zvuka meha harmonike, izgradi impresivnu tvorevinu u okviru koje dolazi do najrazličitijih zvučnih poigravanja. Šavovi ovog dela veoma dobro su povezani te je dramaturgija kompozicije delovala logično i bez praznih mesta.”
Srđan Teparić, o kompoziciji Sleeping Below Red Circles, emisija Ars sonora, Radio Beograd 2, 5. jun 2014.
„Autorka je ovim delom publici ponudila prepoznatljive elemente svoje poetike, utemeljene na sintezi postminimalističkih i avangardnih kompozicionih postupaka, razrađujući ih na tragu inspiracije jednim upečatljivim vanmuzičkim fenomenom. U pitanju je erupcija indonežanskog vulkanskog jezera Toba, ovaploćena u veoma intenzivnoj i dramatski raskošnoj muzičkoj viziji. Iako je umetnica ovu kompoziciju napisala pre oko deset godina, kao student londonske „Gildhol“ škole za muziku i dramu, radi se o zrelom autorskom rukopisu. To pokazuje veoma promišljen rad sa materijalom, te vešto profilisanje arhitektonike muzičkog toka…Naime, „Toba“ spada u onaj tip dela u kojem nema „praznog hoda“, već njegove veoma burne kulminacije i antiklimaksi u svakom trenutku čvrsto drže pažnju slušaoca, koji, zatečen pred koloristički i dinamički bogatim zvučnim masama, zaista može da zamisli i čuje „eruptivne vulkanske procese. ”
Nikola Pejčinović, o premijeri kompozicije Toba za simfonijski orkestar, prikaz koncerta Simfonijskog orkestra RTS pod upravom Jakopa Siparija, održanog 11. februara 2017. u Velikoj sali Kolarčeve zadužbine, emisija Ars sonora, Radio Beograda 2, 13. februar 2017.
„Premijera kompozicije za violu, klavir i gudače The Swirl Branke Popović svedočila je o još jednom od radova ove autorke koji odišu istinskom invencijom. Virtuozno se poigravajući fakturnim slojevima sa kojima je istovremeno uspevala da ostvari neprekinuti tok, Branka Popović je pokazala da u okviru ponavljajućih fraza vešto vlada kombinovanjem najneverovatnijih zvučnih kombinacija. Instrumentalni dijalozi unutar fraza osobeni su do te mere, da grade vrtešku koja dovodi do formiranja prostora u okviru kojeg je kadra da se samouvereno poigrava sa vremenom koje je čas zadržano, čas pušteno da slobodno teče. Ovakvu osobenost teško je pronaći u moru savremenih kompozicija, a po opisanom svojstvu, za pisca ovih redova, Branka Popović je jedan od najinventivnijih savremenih kompozitora koja pri tom, odlično vlada zanatom orkestracije i postulatima kompozicione tehnike.”
Srđan Teparić, o premijeri kompozicije Swirl za violu, klavir i gudački orkestar, prikaz koncerta Ansambla „Metamorfozis”, na zatvaranju festivala Bunt (8.11.2017), emisija Ars sonora, Radio Beograda 2, 13. novembar 2017.
„Ovom prilikom smo imali priliku da čujemo najnovije delo inače uspešne mlade autorke koje se zove Swirl (Vrtlog), a pisano je za violu, klavir i gudače. Na veoma inventivan način korišćen je ansambl, poslebno klavir koji u kompoziciji nije ni moderna udaraljka ni lirski romantični instrument, već oponent i sadrug gudačima. U vrtlogu i kolopletu dešavanja unutar harmonskog plana vrti se i razvrće jedan akord na različite načine i u različitim instrumentima, u čemu nastaju tenzije, razrešenja, energetski naboji i kadencirajuće oaze. Posebnu boju i značaj klavirskoj deonici i u tumaćenju ovog dela dao je Trendl, a mlada autorka nas je uverila u svoje osobenosti. ”
Branka Radović, o premijeri kompozicije Swirl za violu, klavir i gudački orkestar, Novi magazin, br. 345, 7. 12. 2017.
„Kompozicija Branke Popović Old Gregg, prema rečima same kompozitorke, inspirisana je epizodom The Legend of Old Gregg, BBCjeve serije The Mighty Boosh. Old Gregg je mitsko biće, pola čovek pola riba, koje živi na dnu jezera, a poznato je i kao čuvar fanka. Priča ima i nastavak, ali ovi navodi sasvim su dovoljni da upute slušaoca u intencije autorke. Međutim, u kompozicijama Branke Popović, stvari nikada nisu tako eksplicitno predstavljene. Old Gregg počinje fanki ritmičkim motivom koji kasnije postaje osnova najrazličitijih ritmičkih kombinacija ostvarenih na tragu free jazza. Bilo da piše za orkestarski, veći kamerni ili sastav od dva instrumenta, kod ove kompozitorke je karakterističan sasvim osoben kolorizam ostvaren u dobro organizovanom ritmičko-harmonskom prostoru. Boja elektrik rhodes klavira iskorišćena je za staklaste prelive kratkih pasaža i polikorada, dok je kontrabas potpuno stopljen sa ukupnom zvučnom strukturom. Izuzetan osećaj za stvaranje dinamičkog izrastanja kroz jednu zvučnu liniju, najbolje je ostvaren u epizodi u kojoj je svetli zvuk zvona delovao kao neočekivani upad sfere uzvišenog u okvire čisto svetovne, fanki sfere. Svako izvođenje kompozicija Branke Popović govori o tehničkom majstorstvu, vladanju postojećim materijalom i njegovom inventivnom kombinovanju u celine, u okviru kojih se postojeće muzičko vreme ostvaruje kao jedina moguća opcija.”
Srđan Teparić, o premijeri kompozicije Old Gregg za kontrabas i electric rhodes piano, emisija Ars sonora, Radio Beograd 2, 2. april 2018.
„Mračni, apokaliptični uvod kompozicije Hammers and air Branke Popović, postupno je doveo do izuzetno koncipiranog dijaloga, iskazanog na različite načine. Retorički tretman obe deonice, ostvaren je kroz dobro iskorišćen tretman različitih registara klavira i harmonike. Naročito upečatljivo je ostvaren odnos između složeno ritmizovane deonice klavira i slobodnog kretanja arabeski u deonici harmonike, u poslednjem delu kompozicije. (…) Ipak, posebno bi trebalo izdvojiti kompozicije Branke Popović i Tatjane Milošević kao dela izuzetne vrednosti.”
Srđan Teparić, o premijeri kompozicije Hammers & Air za klavir i harmoniku, emisija Ars sonora, Radio Beograd 2, 8. maj 2017.
„Delo počiva na izuzetno pažljivo vajanoj dramaturgiji i maštovitoj orkestraciji, kojom autorka kreira raznobojne muzičke ’situacije’. Široko postavljeni tenzioni lukovi, repetitivna struktura i poput zvučnih slika, smena divergentnih orkestarskih rešenja, čini ovo ostvarenje izuzetno dinamičnim. Ritmička pregnantnost koja i jeste jedna od bitnijih odlika izraza Branke Popović, dominira muzičkim tokom i doprinosi njegovoj efektnosti. Inače, repeticije čine značajan deo kompozicije, kako na mikro, tako i na makro planu, gde se pojavljuju dve kulminativne tačke. Međutim, repeticije u okviru makro strukture su varijacione prirode, sa suptilnim promenama koje slušaoca perceptivno mogu na izvestan način da zbune – vodeći ga ka prisećanju na prvi materijal tj. ka ostvarenju dijaloga sa samim muzičkim tokom. Ta perceptivna igra i interakcija sa slušaocem jeste veoma važan element Nevidljivog svetla. Sama autorka u tom kontekstu napominje da je pokušala da istraži efekat koji muzika može da izazove kod publike, zaključujući da muzika dotiče slušaoca i izaziva u njemu reakciju u zavisnosti od njegovog sveukupnog iskustva, kao i najrazličitije asocijacije, misli, emocije. Posebno su impresivni bili fortisimo odseci, koji su, angažovanjem celokupnog ansambla, stvarali monumentalan zvuk. Veoma dobro vladajući organizacijom i upotrebom muzičkih sredstava, Branka Popović je kreirala delo koje počiva na igri vremenom, kao i slušalačkom percepcijom, a što ovo ostvarenje, naizgled svedenog izraza, čini zapravo izuzetno kompleksnim.”
Radoš Mitrović, o premijeri kompozicije Black Light / Nevidljivo svetlo za simfonijski orkestar, prikaz koncerta Simfonijskog orkestra RTS, emisija Ars sonora, Radio Beograd 2, 24. februara 2020.
„Hammers & Air za harmoniku i klavir Branke Popović istražuje tembarsko slivanje i razlivanje čekića klavira i meha i mehanike harmonike. Vrlo virtuozno, puno jedrog zvuka, a opet suptilno u detaljima i složenim fakturama, ovo delo je jedan od vrhunaca festivala jer donosi svežu, originalnu i neodoljivu dijalošku igru dva “nespojiva” instrumenta koji, prošavši obilje situacija, na kraju dolaze do saglasja.”
Zorica Premate, „U slavu visoke umetnosti, 30. Međunarodna tribina kompozitora”, Politika, Kulturni dodatak, 16. 10. 2021.
„Deonica harmonike odnosila je prevagu solističkim bravurama, vajanim melodijama i kontemplativnim segmentima uz često dugo izdržane tonove. Impresivna imaginacija autorke je kreirala imerzivan muzički svet zadivljujuće zvučne lepote.”
Radoš Mitrović, o premijeri kompozicije Weaving za harmoniku i gudački orkestar na 33. Međunarodnoj tribini kompozitora, Dnevni magazin kulture, Radio Beograd 2, 9. oktobar 2024.
PRILOZI
- Prilog 1. Branka Popović, dodela nagrade Muzika klasika, 2024. Izvor: privatna arhiva B. P.
- Prilog 2. Branka Popović sa violistkinjom Laurom Valjeho (LauraVallejo) i dirigentom Olsijem Kinamijem (Olsi Qinami), dirigentom Londonske Filharmonije, London, 2019.. Izvor: privatna arhiva B. P.
- Prilog 3. Branka Popović, na putovanju kroz Kinu. Izvor: privatna arhiva B. P.
- Prilog 4. Branka Popović, dirigent Wu Qiang, Shanghai Conservatory of Music National Chamber Orchestra, Kina, 2018. Izvor: privatna arhiva B. P.
- Prilog 5. Branka Popović, Shanghai Philharmonic Orchestra, Kina, 2018. Izvor: privatna arhiva B. P.
- Prilog 6. Ivana Stefanović i Branka Popović, tribina „Novi zvučni prostori” posvećena operi Petrograd, 2015. Izvor: privatna arhiva Ivane Stefanović.
- Prilog 7. Vladimir Blagojević i Branka Popović, Kolarčeva zadužbina. Izvor: privatna arhiva B. P.
- Prilog 8. Sa izvođenja kamerne opere Petrograd, Dom omladine Beograda, 2012. Izvor: privatna arhiva B. P.
- Prilog 9. Sa izvođenja kamerne opere Petrograd, Dom omladine Beograda, 2012. Izvor: privatna arhiva B. P.
- Prilog 10. Sa izvođenja kamerne opere Petrograd, Dom omladine Beograda, 2012. Izvor: privatna arhiva B. P.
FOTOGRAFIJA UMETNICE
- Branka Popović / Foto: Dragana Draganović, Digital Dream Photo Studio. Izvor: privatna arhiva B. P.
ČLAN TIMA: | Ivana Miladinović Prica |
DATUM UNOSA GRAĐE: | septembar 2024. |