Vitkai-Kučera Agota
BIOGRAFIJA
Agota Vitkai-Kučera (Vitkay-Kucsera Ágota) rođena je 25. jula 1973. godine u Novom Sadu. Završila je srednju muzičku školu „Isidor Bajić” u Novom Sadu, odsek Solo pevanje. Na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, smeru Opšte muzičke pedagogije diplomirala je 1997. godine, a naredne godine i na odseku Solo pevanje u klasi primadone prof. mr Vere Kovač-Vitkai (Vitkay Kovács Vera). Magistarske studije završila je na istoj instituciji 2000. godine u klasi prof. mr Vere Kovač-Vitkai ulogom Đilde u Verdijevoj operi Rigoleto i time stekla akademski naziv: Magistar umetnosti – Operski i koncertni pevač. Doktorsku disertaciju iz naučne oblasti pod nazivom „Karakteristike glasa i metodički pristupi razvoju glasa u funkciji profesionalnih aktivnosti” odbranila je 4. 3. 2013. godine na Interdisciplinarnim i mutidisciplinarnim studijama u okviru Univerziteta u Novom Sadu (ACIMSI) pod mentorstvom prof. dr Gordane Mumović. Umetničke doktorske studije upisuje 2016. godine na Dramskom i audiovizuelnom departmanu Akademije umetnosti Univerziteta u Novom Sadu. Naziv njenog doktorskog umetničkog projekta glasi „Neobuzdani sklad – muzičko scensko uprizorenje života i dela Pala Abrahama”. Praktični deo doktorskog umetničkog projekta odbranila je 4. 2. 2018. na sceni „Pera Dobrinović” u Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu, a teoretski deo 29. 6. 2018. godine.
Od 1994. godine bila je zaposlena kao korepetitorka u srednjoj muzičkoj školi „Isidor Bajić” na odseku za Solo pevanje, a od 1995. do 1998. godine je predavala Kamernu muziku, Čitanje s lista, potom od 1997. godine i Solo pevanje. U zvanje asistentkinje na Akademiji umetnosti izabrana je 1999. godine na predmetu Tehnika glasa na Departmanu dramskih umetnosti – Gluma na srpskom i mađarskom jeziku. Od 2014. godine na istom predmetu je izabrana u zvanje redovne profesorke. Njen pedagoški rad obuhvata i angažman na Departmanu dramskih umetnosti Akademije umetnosti „ALFA” BK u Beogradu (2012), potom na Departmanu dramskih umetnosti na Fakultetu savremenih umetnosti u Beogradu (2020), kao i gostujuće predavanje na Savremenoj-umjetničkoj školi u Tuzli, Bosna i Hercegovina (2021), na predmetu Tehnika glasa.
Agota Vitkai Kučera je tokom sezone 2003/2004. bila angažovana kao solistkinja Opere Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu.
Profesionalni doprinos Agote Vitkai Kučera je izuzetno veliki i obuhvata kako umetničko, tako i naučno delovanje. Izuzetno je aktivna ne samo kao vokalna umetnica, već i kao glumica u dramama i koreodrama, autorka i izvođačica značajnih umetničkih projekata, potom akreditovanih seminara, pri čemu se ističe pedagoški doprinos u radu sa mladima, naročito studentima glume, ali i profesionalnim glumcima. Agota Vitkai Kučera istovremeno je aktivna i na naučnom polju, kroz učešće na međunarodnim simpozijumima i kroz objavljivanje naučnih publikacija.
Njen rad sа profesionаlnim glumcimа u držаvnim pozorištimа obuhvata negovanje vokаlne tehnike kao i pripremu rаznovrsnih projekаtа i predstаvа. Kao vokalno-tehnički edukator bila je angažovana u Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu (2012–2015; 2017) i Pozorištu mladih u Novom Sadu (2013–2015), Narodnom pozorištu u Subotici (2008, 2010, 2012), Novosadskom pozorištu (omladinska scena), Play back trupi (Novi Sad).
Autorka je i rukovoditeljka višegodišnjih akreditovanih seminara kroz koje se učesnici upoznavaju sa teorijsko-praktičnim znanjem o vokalnoj higijeni i vokalnoj tehnici. Njeno polje delovanja obuhvata kako rad sa najmlađim uzrastom, studentima glume, pevanja, tako i sa profesionalnim dirigentima, glumcima, pevačima i pedagozima, nastavnicima muzičke kulture i pevanja.
Dobitnica je nagrade Univerziteta u Novom Sadu za postignuti uspeh 1997/1998. godine.
Dobitnica je diplome za ostvarene rezultate u pedagoškom radu, kao i stipendije Ministarstva kulture i sporta Republike Srbije 2002. godine za postignuti uspeh i rad kao najuspešniji asistent.
Sa velikim uspehom je nastupala širom bivše Jugoslavije i inostranstvu (Parizu, Cirihu, Šafhauzenu, Budimpešti, Atini, Ulmu, Temišvaru, Aradu, Jaši u Moldaviji itd.). Bila je gostujuća profesorka na Umetničkoj akademiji u Splitu, na Odseku za kazališnu umjetnost (2017) i Univerzitetu primenjenih nauka zapadne Norveške (Western Norway University of Applied Sciences – HVL) (2018), kao i profesorka po pozivu za praćenje i posmatranje Državnog studentskog kongresa Univerziteta u Pečuju (2017).
Njen raznoliki repertoar čine dela starih majstora, sopranske deonice iz oratorijuma, rekvijema, solo pesme (klasicizam, romantizam, domaći i strani autori), operske arije, kao i značajne operske uloge: Adina iz Donicetijeve opere Ljubavni napitak, Đilda iz Verdijeve opere Rigoleto, Rozina iz Rosinijeve opere Seviljski berberin, Adela iz Štrausove operete Slepi miš. Agota Vitkai Kučera sa jednakim zanimanjem izvodi i pesme iz mađarske kulturne baštine, kao i popularne muzike gde se izdvaja njena saradnja sa kantautorom Đorđem Balaševićem u numeri Tvoj neko ili sa bendom Zbogom Brus Li.
Sa pijanistkinjom Jelenom Simonović Kovačević osmislila je i realizovala nekoliko značajnih projekata poput Ars e femmina koji integriše nekoliko potprojekata sa istom zajedničkom krovnom temom istraživanja znamenitih žena u kulturnoj istoriji ovog podneblja: „Vojvodina se peva”, „Pisma Evropi – Ars e femmina”, „Mariji Trandafil u čast – Ars e femmina”, „Mikrokosmos Vojvodine-Muzička baština multinacionalne Vojvodine”, Ars e femmina (Devet Vojvođanki, Pisma dalekoj dragoj i Novinari pitaju heroine).
Govori srpski, mađarski, engleski i italijanski jezik.
Nagrade i priznanja:
- Nagrada Univerziteta u Novom Sadu za postignut uspeh u školskoj 1997/1998.
- Nagrada za pedagoški rad i uspeh učenika, 1999.
- Nagrada Ministarstva kulture i sporta Republike Srbije za ostvarene rezultate u radu kao najuspešniji asistent, 2002.
- II Nagrada na takmičenju mladih pevača mađarskih pesama „Dankó Pista”, Segedin, 2008.
- I Nagrada publike na takmičenju mladih pevača mađarskih pesama „Dankó Pista”, Segedin, 2008.
- Nagrada za scenski pokret na XII festivalu akademskih pozorišta Srbije u Novom Sadu, Akademsko kulturno-umetničko društvo „Sonja Marinković”, 2009.
- Priznanje „Knjeginja Olivera” od Srpske Kraljevske Akademije naučnika i umetnika prilikom obeležavanja Vidovdana, 2016.
- I Nagrada za vokalnog solistu i I Nagrada za interpretatora nove pesme na 22. VIVE Festivalu mađarskih pesama i čardaša, Debeljača, 2017.
- II Nagrada za interpretatora nove pesme na 23. VIVE Festival mađarskih pesama i čardaša, Debeljača, 2018.
- Kulturni centаr Vojvodine „Miloš Crnjanski”, Medalja Kulture za multikulturalnost i interkulturalnost za 2019. godinu.
- Nagrada Ambasador talenata („Tehetség nagykövetek”díja), IX Svečanost dodele nagrada talentovanim učenicima, učiteljima, nastavnicima i profesorima (IX Vajdasági Tehetség Gála), Subotica. Nagradu dodeljuje VATT (Vajdasági Tehetségsegítő Tanács), 2021.
- Priznanje povodom proslave 25 godina postojanja Festivala VIVE (Vitkay vetélkedő), Debeljača, 2021.
- Povelja Svetog Jovana Zlatoustog za doprinos unapređivanju kulture javnog govora na svečanosti održanoj u Biblioteci grada Beograda. Povelju je dodelilo Udruženje za razvoj i unapređivanje kulture javnog govora „Izražajnost”, 2021.
Članstvo u organizacijama, odborima i asocijacijama
- Članica Vojvođanskog mađarskog visokoobrazovnog kolegijuma
- Članica predsedništva Novosadskog mađarskog kulturno-umetničko-obrazovnog centra (jedna od osnivača 21. 1. 2003)
- Članica BROD teatra (od 2004)
- Članica dramske grupe „Studio” (od 2008)
- Jedna od osnivača EVROPSKE Fondacije (15. 3. 2006)
- Članica Mađarske akademije nauka (5. 11. 2007)
- Članica Centra za pozorišna istraživanja, Novi Sad
- Članica Evropske horske asocijacije – European Choral Association
- Članica Vojvođanskog mešovitog hora (2012)
- Članica odbora Mađarskog Nacionalnog Saveta za visokoškolsko obrazovanje (četvorogodišnji mandat: od maja 2015–2019)
- Članica International Dance Council CID (2014) – Međunarodni plesni odbor pri UNESCO-u
- Članica Nacionalnog saveta mađarske nacionalne manjine (2018–2022) i članica odbora za Kulturu.
- Članica Komisije za dodelu nagrade Autonomne Pokrajine Vojvodine i pokrajinskih priznanja (2019–2023; 2023–2027)
- Članica Stručnog veća za umetnost Univerziteta u Novom Sadu (2019–2022)
- Članica Stručnog veća za humanističke nauke Univerziteta u Novom Sadu (2019–2022)
- Članica Upravnog odbora Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu (2020–2024)
- Članica Organizacionog odbora 3. Međunarodnog znanstvenog i umjetničkog Simpozijuma o pedagogiji u umjetnosti sa temom INOVATIVNE METODE POUČAVANJA U UMJETNIČKOM PODRUČJU. 23. i 24. oktobra 2020. godine na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku, Republika Hrvatska.
- Predsednica Upravnog odbora Zmajevih dečijih igara (2020–2024)
- Dopisna članica VANU (Vojvođanska akademija nauka i umetnosti) od 15. 3. 2021.
- Članica SAT-a (Svetske tamburaške asocijacije) od 17. 3. 2022. Novi Sad, Srbija
- Članica Udruženja naučnica Srbije „SRNA” od 24. 2. 2022. Novi Sad, R. Srbija
Članstvo u žirijima i međunarodnim simpozijuma:
- Članica žirija, Frankofone pesme, Novi Sad, Sinagoga, 12. 3. 2011.
- Članica stručnog žirija na Takmičenju recitatora, Zavod za Kulturu Vojvodine, Valjevo, Srbija, 2012.
- Članica žirija 24. Festivala monodrame za decu „Zmajevih dečijih igara”, Novi Sad, 2015.
- Članica žirija za Kamernu muziku na V međunarodnom takmičenju solo pevača „Vera Kovač Vitkai”, Novi Sad, Srbija, 10. 11. 2018.
- Članica žirija za Kamernu muziku na VI međunarodnom takmičenju solo pevača „Vera Kovač Vitkai”, Novi Sad, Srbija, 17– 6. 2019.
- Članica žirija u okviru I Bečejskog dečijeg festivala „BEDEF”, Bečej, 30. 11. 2019.
- Članica žirija za Solo pevanje i Kamernu muziku na VII međunarodnom takmičenju solo pevača „Vera Kovač Vitkai”, Novi Sad, Srbija, 13. 3. 2020.
- Članica žirija na 18. Smotri muzičkih talenata – disciplina solo pevanje, u organizaciji Udruženja muzičkih i baletskih pedagoga Srbije, Zemun, 25. 10. 2020.
- Članica organizacionog odbora 3. Međunarodnog znanstvenog i umjetničkog Simpozijuma o pedagogiji u umjetnosti sa temom Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području, Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Republika Hrvatska, 2– 10. 2020.
- Članica žiruja na međunarodnom takmičenju Kárpát-medencei Diákok Művészeti Találkozója (KMDT) (2021.)
- Članica žirija za klasično solo pevanje, Severna Makedonija, „Art in Experience”, online music competition, 23. 4 – 5. 2021.
- Članica žirija u okviru II Bečejskog dečijeg festivala „BEDEF”, Bečej. Takmičenje u pevanju autorskih numera dečijeg hora „Bubamara”, 24. 10. 2021.
- Članica žirija jubilarnog 30. Omladinsko pevačko takmičenje „Tini”, Temerin, 27. 11. 2021.
- Članica žirija za Solo pevanje i Kamernu muziku na VIII međunarodnom takmičenju solo pevača „Vera Kovač Vitkai”, Novi Sad, Srbija, 1– 12. 2021.
- Članica stručnog žirija „Tamburaške mondovizije” u okviru Tamburica festa 2022, vokalni solisti, 19. 2022.
- Članica stručnog žirija za dodelu nagrade „Pataki gyűrű” (Patakijev prsten) koja je dodeljena na svečanosti Drame na mađarskom jeziku u Narodnom pozorištu u Subotici. Nagrada se uručuje glumici/glumcu za najistaknutiju glumačku ulogu u predstavi na mađarskom jeziku u prethodnoj sezoni (2022)
- Članica stručnog žirija 31. Tini muzičkog festivala, Temerin, 202
- Članica stručnog žirija 3. Međunarodnog festivala horova „Melodianum”, Kikinda,
- Članica stručnog žirija 9. Međunarodnog takmičenja solo pevača „Vera Kovač Vitkai”, MŠ „Isidor Bajić”, Novi Sad, 2022.
- Članica stručnog žirija u okviru 2. „Kikindske tamburaške svečanosti”, Kikinda 28. 5. 2023.
- Članica žirija TAKT Fest 2023 – REPETITOR, Omladinski centar CK 13, Novi Sad, Organizator: Asocijacija Kulturanova, 22– 9. 2023.
- Članica stručnog žirija Nemzetközi Magyarnóta- és Népdalverseny (Međunarodno takmičenje vokalnih solista u pevanju mađarskih gradskih i narodnih pesama), Petőfi Sándor Magyar Művelődési Központ (Mađarski Kulturni Centar,, Petefi Šandor”). 11. 11. 2023. Novi Sad
- Članica stručnog žirija na 31. TINI Festivalu, takmičenju tinejdžera i omladinaca u pevanju, Temerin, 2. 12. 2023. https://media.rtv.rs/hu/magyar-nyelvu-kulonmusorok/79023
RADOVI
Vokalne i dramske uloge
- Uloga Adine u Donicetijevoj operi Ljubavni napitak (2000), Srpsko narodno pozorište u Novom Sadu
- Uloga Đilde u Verdijevoj operi Rigoleto (2001), Opera Narodnog pozorišta u Beogradu (magistarski ispit)
- Uloga Rozine u Rosinijevoj operi Seviljski berberin (2003–2004)
- Uloga Amalije u operetskom projektu Salon Špic, Novosadsko pozorište (2003–2004)
- Uloga u koreodrami Kad Bogalji Marširaju – Teatar „Brod”, u režiji R. Radivojevića (2003–2004)
- Uloga deteta, majke u rok baletu Rex ilusivii in vitro – koreograf Aleksandra S. Ketig (2003–2004)
- Uloga Sofije u predstavi Ljubavno pismo Trifkovića – Teatar „Brod”, u režiji R. Radivojevića (2003–2004)
- Uloga Sokolovićke u komediji Izbiračica Trifkovića – Teatar „Brod”, u režiji R. Radivojevića (2005)
- Uloga prologa u predstavi Pošto-poto poslanik Trifkovića – Teatar „Brod”, u režiji R. Radivojevića (2006)
- Uloga Adele u opereti Slepi miš Štrausa – Narodno pozorište Beograd (2006)
- Uloga glumice II i Ariel u predstavi Naš život malen uokviren snom Đ. Pisareva – Teatar „Brod”, u režiji R. Radivojevića (2007)
- Uloga bake u predstavi Šta sve možeš u Njujorku kad si mrtav oduvek Đ. Pisareva – Teatar „Brod”, u režiji R. Radivojevića (2008)
- Uloga Žakline u predstavi Sanjar je sanjao vrata / adaptacija dveju drama E. Joneska: Žak ili pokornost i Budućnost je u jajima u režiji J. Makana (2008)
- Uloga Prostitutke II u predstavi Red– režija Milan Pletl – edukacioni projekat Pozorišne grupe „Studio” u saradnji sa Dramskim studiom AKUD „Sonja Marinković” Novi Sad (2008)
- Uloga Lisice u Zečjoj operi, multimedijalni projekat – Muzej savremene umetnosti Novi Sad. Kompozitorka: Nineta Avramović Lončar (Premijera 23. 2. 2011.)
- Uloga Glasa u predstavi Dan kada smo se sreli, režija Predrag Štrbac, koprodukcija Srpskog narodnog pozorišta i „Laureata”, Novi Sad (Premijera 29. 1. 2015.)
- Uloga u drami Harolda Pintera Novi svetski poredak. Glumci: Marijana Prpa Fink, Predrag Momčilović i Agota Vitkai Kučera u režiji Srđana Radakovića (Premijera: 3. 3. 2016.), Omladinski kulturni centar – CK 13, Novi Sad
- Autorska predstava Neobuzdani sklad – muzičko-scensko uprizorenje života i dela Pala Abrahama (autor i učesnik u predstavi), Srpsko narodno pozorište, scena „Pera Dobrinović” (Premijera 04. 2. 2018.)
- Autorka vokalnih deonica i učesnica u predstavi Ilustrovana enciklopedija nestajanja – u režiji Zoltana Puškaša (mart 2018)
- Uloga prologa u dečjoj bajci Peća i vuk Sergeja Prokofjeva, Novosadski duvački kvintet (2021)
- Uloga prologa u dečjoj bajci Ksenija i lovac Aleksandre Vrebalov, Novosadski duvački kvintet (2021)
Projekti/Koncerti
- „Betovenu u čast” – autori i izvođači projekta Agota Vitkai Kučera-sopran i Jelena Simonović Kovačević- klavir. Koncertni serijal povodom 250 godina od rođenja Ludviga van Betovena. Projekat podržan od: Austrijskog kulturnog foruma (koncert održan u Beogradu u Sali Udruženja kompozitora Srbije), od Gradskog sekretarijata za kulturu 2020. godine (koncert u kulturnoj stanici „Eđšeg”) i od Ministarstva kulture i informisanja 2021. godine (Gradska koncertna dvorana „Aleksandar S. Vujić” Senta, Velika koncertna dvorana Kolarčeve zadužbine Beograd, Sinagoga u Subotici, Svečana sala Prve Kragujevačke gimnazije u Kragujevcu, Svečana sala Matice Srpske u Novom Sadu), kao i samostalno organizovan koncert u Kulturnom centru Apatina.
- Serijal koncerata „Vojvodina se peva” koji su podržali Gradski sekretarijat za kulturu Grada Novog Sada i Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine – nacionalne zajednice (2021)
- „Pisma Evropi – Ars e femmina” – projekat podržan od strane Gradskog sekretarijata za kulturu Grada Novog Sada (2021)
- „Mariji Trandafil u čast – Ars e femmina” – projekat podržan od strane Gradskog sekretarijata za kulturu Grada Novog Sada (2021)
- „Mikrokosmos Vojvodine-Muzička baština multinacionalne Vojvodine” – projekat koji su podržali SOKOJ i Pokrajinski sekretarijat za visoko obrazovanje i naučnoistraživačku delatnost (2021/22)
- Ars e femmina (Devet Vojvođanki, Pisma dalekoj dragoj i Novinari pitaju heroine) multimedijalni projekat koji je izveden kao zvanični deo programa „Novi Sad – Evropska prestonica kulture 2022” u okviru programskog luka Heroine. Ars e femmina (arsefemmina.com) je podržan od strane Fondacije Novi Sad 2022 (2021/22). Autorke projekta Agota Vitkai Kučera, sopran i Jelena Simonović Kovačević,
- „Srbija nas spaja” – projekat/koncertni serijal koji obuhvata umetničko stvaralaštvo kompozitora koji su delovali u Republici Srbiji, ali i kompozitora koji su najreprezentativniji predstavnici pojedinih nacionalnih manjina. Na koncertima se solo pesame izvede višejezično, tj. na maternjim jezicima kompozitora koji su ih pisali (tačnije 11 jezika), a obuhvaćen je vremenski period od XIX do XXI veka. Projekat podržali: Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije, Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, propise, upravu, nacionalne manjine – nacionalne zajednice i SOKOJ.
- „Muzički mozaik” – projekat / koncertni serijal koji obuhvata umetničko stvaralaštvo profesora -kompozitora koji su svoj umetnički i pedagoški doprinos ostvarili i na Akademiji umetnosti u Novom Sadu od njenog osnivanja 1974. godine, do 2000. Izbor solo pesama kompozitora Rudolfa Bručija, Ivana Kovača, Dušana Radića, Rajka Maksimovića, Stevana Divjakovića, Slavka Šuklara, Miroslava Štatkića, Zorana Mulića i Saše Kovačevića. Projekat podržali: Pokrajinski sekretarijat za visoko obrazovanje i nauku, Gradski sekretarijat Grada Novog Sada i SOKOJ (2022/2023).
Vokalna pedagogija i tehnika glasa u dramskim predstavama i projektima
- Let′s play the Shakespeare, režija V. Ognjenović – SNP (kamerna scena; 2001)
- Bombardovali smo Nju Hejven, režija O. Đorđević – Pozorište mladih (Dramska scena; 2001)
- Meda i tigrić, režija T. Galebova – Pozorište mladih (Dečja scena; 2001)
- Bela bajka, režija E. Mačković – Pozorište mladih (Dečja scena; 2002)
- Opereta „San anđela” (životna priča Pala Abrahama), režija L. Šandora – Novosadsko pozorište (Velika scena; 2002)
- Smrtonosna motoristika, režija Ž. Tomić – Pozorište mladih (Dramska scena; 2002)
- Ružičasta smrt (priča Edit Pjaf), režija Lj. Majera – Novosadsko pozorište (Velika scena; 2002)
- Mjuzikl Čikago, režija Nađ Viktor – Novosadsko pozorište (Velika scena; 2003)
- Kos i lisica, režija E. Mrdaković – Pozorište mladih (Dečja scena; 2003)
- Dečji mjuzikl Plavi Petar, režija P. Pašov – Pozorište mladih (Dramska scena; 2003)
- Drama Anđeli Vavilona, režija N. Gvozdenović – Pozorište mladih (Dramska scena; 2004)
- Opereta Crni Petar, režija Z. Šereš – Novosadsko pozorište (Velika scena; 2004)
- Dvoboj u Šušugradu, režija S. Ninković i S. Latinović – Pozorište mladih (Dramska scena; 2004)
- Mačak u čizmama, režija Darin Petkov – Pozorište mladih (Dečja scena; 2004)
- Čarobnica iz ulice Bonžur, režija Emilija Mrdaković – Pozorište mladih (Dečja scena; 2005)
- Palčica, režija Emilija Mrdaković – Pozorište mladih (Dečja scena; 2005)
- Bela bajka, režija Emilija Mrdaković – Pozorište mladih (Dečja scena; 2006)
- Dnevnik bezčašća, režija Milan Pletel – KUD „Sonja Marinković”(2006)
- Začarana Pahuljica, režija Miloš Jagodić – Pozorište mladih (Dramska scena; 2007)
- Oblak i dina, režija Emilija Mrdaković – Pozorište mladih (Dečja scena; 2007)
- Pepeljuga, režija Radoje Čupić – Pozorište mladih (Dramska scena; 2007)
- Carevo novo odelo, režija Jelene Antonijević – Srpsko narodno pozorište (2008)
- PUK, režija Emilija Mrdaković – Pozorište mladih (Dečja scena; 2008)
- RED, režija Milan Pletel – KUD „Sonja Marinković” i dramske grupe „Studio” (2008)
- Terapija, režija Olivera Đorđević – pozorište „Kosztolányi Dezső”, Subotica (2009)
- Krug potreba I – Veče mjuzikla u izvođenju studenata glume svih godina Departmana dramskih umetnosti Akademije umetnosti u Novom Sadu u saradnji sa Katedrom za audio vizuelne medije – dizajn svetla i dizajn zvuka, nastup organizovala i pripremila mr Agota Vitkai Kučera (2009)
- Tri praseta, režija Emilija Mrdaković – Pozorište mladih (Dečja scena; 2009)
- Krug potreba II – Veče mjuzikla u izvođenju studenata glume svih godina Departmana dramskih umetnosti Akademije umetnosti u Novom Sadu u saradnji sa Katedrom za audio vizuelne medije – dizajn svetla i dizajn zvuka, nastup organizovala i pripremila mr Agota Vitkai Kučera (2009-10)
- Mandragola, režija Nemanja Savković – Pozorište mladih (Dramska scena; 2010)
- Mađarski bez muke, režija Olivera Đorđević – pozorište „Kosztolányi Dezső”, Subotica (2010)
- La Vie Boheme, režija Luka Mihovilović – Akademija umetnosti Novi Sad (2010)
- Pinokio, režija Emilija Mrdaković – Pozorište mladih (Dečja scena; 2011)
- Kao da život ima početak i kraj – Per. Art i Srpsko narodno pozorište, Novi Sad (2011)
- Limunacija – koprodukcija BROD teatra i Pozorišta mladih, režija Ratko Radivojević – Pozorište mladih (Dramska scena; 2012)
- Bajka o vitezu bez konja, režija Jaroslav Antonjuk – Pozorište mladih (Dečja scena; 2012)
- Seasons of Love, Srpsko narodno pozorište, Scena „P. Dobrinović” – muzičko veče glumaca. Autor projekta: mr Agota Vitkai K. (2013)
- Naš grad, režija Nikita Mihajlović – Pozorište mladih (Dramska scena; 2013)
- Do You Hear the People Sing, Srpsko narodno pozorište, Scena „P. Dobrinović” – muzičko veče glumaca. Autor projekta: mr Agota Vitkai K. (2014)
- Ostavite poruku, režija Vida Ognjenović – Srpsko narodno pozorište (2014)
- Dan kada smo se sreli, režija Predrag Štrbac – Srpsko narodno pozorište (Kamerna scena, 2015)
- Ko je rekao mjau?, režija Bjanka Benkovska – Pozorište mladih (Mala scena, 2015)
- Buđenje proleća, režija Zoltan Puškaš – Novosadsko pozorište (Velika scena, 2015)
- Lepotica i Zver, režija Miloš Jagodić – Pozorište mladih (Dramska scena, 2015)
- Petar Pan, režija Robert Valtl – Pozorište mladih (Mala scena, 2016)
- Ježić Žožo, režija Emilija Mrdaković – Pozorište mladih (Mala scena, 2016)
- Tre Sorelle, režija Miloš Jagodić – Pozorište mladih (Dramska scena, 2017)
- Evgenije Onjegin, režija Miloš Jagodić – Pozorište mladih (Dramska scena, 2017)
- Ilustrovana enciklopedija nestajanja, režija Zoltan Puškaš (SNP, Kamerna scena)
- Tenor na zameni, režija Olivera Đorđević –Narodno pozorište Sombor (2018)
- Ukroćena goropad, režija Olivera Đorđević – Narodno pozorište Subotica (2018)
- Građanin plemić, režija Anne Berelowitch – Pozorište mladih Novi Sad (2019)
- Kabare bećari, kolektivna režija – Srpsko narodno pozorište, Novi Sad (2019)
Akreditovani autorski seminari
- „Kultura govora” (Seminаr zа rukovodioce recitаtorskih sekcijа), Zаvod zа kulturu Vojvodine u sаrаdnji sа Centrom zа pozorišnа istrаživаnjа, Pedаgoškim zаvodom Vojvodine, Pokrаjinskim sekretаrijаtimа zа kulturu i Pokrаjinskim sekretаrijаtom zа obrаzovаnje. Rukovodilаc аkreditovаnih seminаrа po pozivu – usmeno, teorijsko-prаktično upoznаvаnje učesnikа seminаrа o vokаlnoj higijeni i vokаlnoj tehnici od 2004. godine.
- „Dramsko vaspitanje” (Seminаr zа reditelje dečje drаme), Zаvod zа kulturu Vojvodine u sаrаdnji sа Centrom zа pozorišnа istrаživаnjа, Pedаgoškim zаvodom Vojvodine, Pokrаjinskim sekretаrijаtimа zа kulturu i Pokrаjinskim sekretаrijаtom zа obrаzovаnje. Rukovodilаc аkreditovаnih seminаrа po pozivu – usmeno, teorijsko-prаktično upoznаvаnje učesnikа seminаrа o vokаlnoj higijeni i vokаlnoj tehnici od 2004. godine.
- „VMTDK” – Vojvođаnskа mаđаrskа nаučnа konferencijа studenаtа (Vajdasági magyar tudományos diákköri konferencia) – Kolegijum za visoko obrazovanje vojvođanskih mađara. Člаn stručnog žirija i mentor u okviru umetničke sekcije od 2006. godine. Održаvа se svаke godine. Od 2010.godine postaje trogodišnji mentor studentu u okviru VMTDK kolegijuma za visko obrazovanje vojvođanskih Mađara.
- „Specijalistički seminar za dirigente horova”, Zаvod zа kulturu Vojvodine u sаrаdnji sа Centrom zа pozorišnа istrаživаnjа, Pedаgoškim zаvodom Vojvodine, Pokrаjinskim sekretаrijаtimа zа kulturu i Pokrаjinskim sekretаrijаtom zа obrаzovаnje, orgаnizuje nа godišnjem nivou
- Jedna je od voditelja trogodišnjeg akreditovanog seminara u organizaciji Saveza umetničkog stvaralaštva amatera Vojvodine namenjen nastavnicima pod nazivom: Scensko obrazovanje i vaspitanje – Kultura govora, Scensko obrazovanje i vaspitanje – Dramska kultura i Seminar za dirigente horova.
Predavanja, radionice
- Muzička škola „Petar Konjović”, Beograd. Seminar za nastavnike u organizaciji Udruženja za razvoj i unapređivanje kulture javnog govora „Izražajnost”, koja je podržana od Ministarstva za obrazovanje (2021)
- Radionica glasa za studente glume u organizaciji Srednje „Savremeno – umjetničke škole” Tuzla u prostoru Pozorišta mladih Tuzle. Voditeljka radionice: dr i dr um. Agota Vitkai Kučera, Tuzla, BiH. (2021)
- Predavanje i radionica za studente Odsjeka za glumu u okviru projekta „Glas kao glumačko sredstvo i muzički teatar”, Akademija scenskih umjetnosti, Sarajevo, BiH (2021)
- Radionica i prezentovanje rada u okviru Prvog Festivala Primenjenog pozorišta, Univerzitet u Novom Sadu Akademija umetnosti (29. 4. 2022)
- Predavanje i radionica na temu „Priprema glasa i njegova upotreba u javnom govoru” namenjeno studentima žurnalistike, Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet (3. 11. 2022)
- Predavanje i radionica na temu „Glas kao čovekov najznačajniji instrument” u okviru 3. Međunarodnog festivala horova „Melodianum”, KC Kikinda (10.12.2022)
- Predavanje i radionica na temu „Mjuzikl i vokalne tehnike glumaca – izvođača” u okviru projekta udruženja Art ritam i teme Moja scena-moja moć podržanog od Uprave za kulturu grada Novog Sada, Muzička škola „Isidor Bajić”, Novi Sad (16. 12. 2022)
- Radionica za studente glume pod nazivom „Boje glasa” na Akademiji scenskih umjetnosti UNSA (18. 4. 2023)
- Radionica održana u Domu kulture pod nazivom „Moć glasa”, u organizaciji Centra za kulturu življenja Radogost, Novi Travnik, BiH (10. 6. 2023)
- Radionica pod nazivom „Telo je glas, glas je telo” u okviru Naučno-stručnog skupa „Umjetnost i dijete” koji prati Vezeni most, Filozofski fakultet, Univerzitet u Tuzli, BiH (14. 10. 2023)
- Radionica glasa za studente žurnalistike, Filozofski faklutet UNS, Novi Sad (16. 11. 2023)
- Predavač u okviru Specijalističkog trogodičnjeg akreditovanog seminara za dirigente horova u organizaciji Saveza umetničkog stvaralaštva amatera Vojvodine (Kat. br. 1056), Novi Sad (1. 12. 2023)
- Radionica za učenike srednje muzičke i baletske škole pod nazivom „Vokalne tehnike – elementi mjuzikla” u organizaciji Umetničkog udruženja Art ritam iz Novog Sada u saradnji sa MŠ „Isidor Bajić”, Novi Sad, MŠ „Isidor Bajić”, (1. 12. 2023)
- Radionica pod nazivom „Jedinstvenost ljudskog glasa” u okviru IV „Melodianum” – Međunarodnog festivala horske muzike u organizaciji Kulturnog centra, Kikinda (9. 12. 2023)
- Akreditovani seminar „Kultura govora – recitovanje” u organizaciji Saveza umetničkog stvaralaštva amatera Vojvodine (kat. br. 1059), Novi Sad (16. 12. 2023)
- Radionica „Odjeci i odrazi” u sklopu programa za edukaciju umetnika u organizaciji Umjetničke organizacije za otvaranje novih polja kazališne komunikacije „Četveroruka”, Zagreb, Hrvatska (25–28. 5. 2024)
Učešća nа simpozijuma
- II međunarodni umetničko-naučni simpozijum o horskoj umetnosti, pevanju i glasu Аrs Coralis 2012.HUZ; rad prihvaćen i prezentovan na kongresu. Tema rada: „Stanje glasa studenata glume”, 12–14. 4. 2012. Zagreb
- Kongres Patologija glasa i govora na UNS, Medicinski fakultet. Tema rada: „Edukacija vokalne tehnike na studijama glume Akademije umetnosti Novi Sad”, 19. 5. 2012. Novi Sad
- Međunarodni kongres Vocal tradition of south Hungary and north Serbia (Vojvodina). Tema rada: „Vocal tradition of Vojvodina – Solo Song”, 12. 5. 2013. Novi Sad
- XVII Međunarodna EKO-konferencija, X Zaštita životne sredine gradova i prigradskih naselja, Novi Sad, Srbija, 25–28. 9. 2013. Naslov rada „Štetni faktori i glas”, ISBN 978-86-83177-47-9
- XVIII Međunarodna EKO-konferencija i VIII kongres Zdrave hrane – „Uticaj ishrane na glas elitnog vokalnog profesionalca”; 24–27. 9. 2014. Novi Sad, Srbija, ISBN 978-86-83177-47-9
- I međunarodno takmičenje Vera Kovač Vitkai, tema predavanja: „Šta je to što jedan elitni vokalni profesionalac treba da zna”, 10. 11. 2014. Novi Sad
- II naučna konferencija Savremena umetnička praksa, medijska pismenost, kulturni identitet i društveni razvoj, Megatrend Univerzitet, Fakultet za kulturu i medije. Naslov rada: „Mjuzikl-vid umetničke prakse”, 20. 11. 2014. Beograd
- Dan mađarske nauke u južnom regionu 2015. Tema konferencije: Društveni značaj intelektualne svojine i mađarska kultura, Savez Vojvođanskih mađarskih naučnika. Naslov rada: „Muzička kultura Vojvodine – kompozitori i izvođači mađarske nacionalnosti”, 05. 12. 2015. Novi Sad
- XXIV Međunarodna Konferencija Asocijacije Empirijske Estetike IAEA. Naslov rada: „Estetski doživljaj pevanog glasa studenata Departmana dramskih umetnosti”, u: Proceedings of the XXIV. Conference of the International Association of Empirical Aesthetics (ur. Helmut Leder, Michael Forster, Gernot Gerger, Marcos Nadal, Matthew Pelowski, Raphael Rosenberg), 8. 2016. Beč (Austrija)
- Dan mađarske nauke u južnom regionu 2016. Međunarodni kongres, Savez Vojvođanskih mađarskih naučnika. Naslov rada: „Snaga muzike u očuvanju zajednice”, 19. 11. 2016. Novi Sad
- Kultura i društveni razvoj, III Međunarodna naučna konferencija. Fakultet za kulturu i medije Univerzitet „Džon Nezbit”. Tema Konferencije: Informaciona revolucija, novi mediji i društvene promene u svetu, regionu i Srbiji. Naslov rada: „Novi mediji masovnog komuniciranja i primena novih tehnologija u nastavnom programu studenata glume na predmetu Tehnika glasa”, 25. 11. 2016. Beograd
- XXIII Naučni skup Empirijska istraživanja u psihologiji. Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu. Naslov rada: „Grupno pevanje: Estetski doživljaj pevanog glasa studenata glume prilikom grupnog pevanja”, 26. 3. 2017. Beograd
- XXI Međunarodna EKO-konferencija i XII Zaštita životne sredine gradova i prigradskih naselja. Naslov rada: „Značaj kvaliteta života za vokalne profesionalce” (The Importance of the Quality of Life for Vocal Professionals), 27– 9. 2017. Novi Sad
- II Međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti. Tema konferencije: Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije. Naslov rada: „Interaktivni pristup pozorišne i plesne umetnosti u nastavi predmeta Tehnike glasa”, 12– 10. 2017. Osijek
- VIII Međunarodna konferencija 3K (KKK – Kompjuter – Komunikacija – Kultura). Teme Konferencije: Modeliranje i simulacija u nastavi; Programirana nastava primenom računara; Matematički modeli u biologiji, fizici i hemiji; Aktivnost i inicijativa pedagoga i psihologa; Uloga profesora u dodatnom obrazovanju, intelektualnom i stvaralačkom radu učenika. Naslov rada: „Upotreba savremenih tehnologija kao pomoćnog sredstva u prevenciji oštećenja glasa vokalnih profesionalaca”, 3– 11. 2017. Novi Sad
- Dan mađarske nauke u južnom regionu 2017. Međunarodni kongres, Savez vojvođanskih mađarskih naučnika. Naslov rada: „Muzika Pala Abrahama nema granica” (Ábrahám Pál zenéje határtalan), 11. 11. 2017. Novi Sad
- Zavod za kulturu Vojvodine; Naučni skup Etnomuzikološka tradicija u Vojvodini i savremena muzička umetnost. Naslov rada: „Stvaralački duh vojvođansko-banatskog kompozitora Đule Vitkai”, 30. 11. 2017. Novi Sad
- IX Međunarodna konferencija gimnazija 3K (KKK – Kompjuter – Komunikacija – Kultura). Teme konferencije: Modeliranje i simulacija u nastavi; Programirana nastava primenom računara; Matematički modelli u biologiji, fizici i hemiji; Aktivnost i inicijativa pedagoga i psihologa; Uloga profesora u dodatnom obrazovanju, intelektualnom i stvaralačkom radu učenika. Naslov rada: „Vokalni trening”, 3– 11. 2018. Novi Sad
- Dani mađarske nauke u južnom regionu 2018. Međunarodni kongres, Savez vojvođanskih mađarskih naučnika. Naslov rada: „A globális klímaváltozás egyes elemeinek hatása a professzionális hanghasználókra” (Uticaj globalne klimatske promene na glas) u okviru Konferencije VMTT (Vajdasági Magyar Tudós Találkozó – susret vojvođanskih mađarskih naučnika), 10. 11. 2018. Novi Sad
- Megatrend Univerzitet – izlagač u okviru naučne konferencije pod nazivom Istraživanje, predstavljanje, zaštita i očuvanje kulturnog nasleđa Srbije i srpskog naroda. Naslov rada: „Predstavljanje kulturnog nasleđa kroz umetnički projekat „Neobuzdani sklad – muzičko scensko uprizorenje života i dela Pala Abrahama”, 30. 11. 2018. Beograd
- XXIII International Eco-conference 2019 and XIII Environmental Protection of Urban and Suburban Settlements (23. Međunarodna Eko-konferencija i 13. Zaštita životne sredine gradova i prigradskih naselja). Plenary Lecture by Agota Vitkai-Kučera, Phd and DoA: „Preservation of Tamburitza Tradition in Vojvodina” (Očuvanje tamburaške tradicije u Vojvodini), 25– 9. 2019.
- X Međunarodna konferencija 3K (KKK – Kompjuter – Komunikacija – Kultura). Теme konferencije: Modeliranje i simulacija u nastavi; Programirana nastava primenom računara; Matematički modeli u biologiji, fizici i hemiji; Aktivnost i inicijativa pedagoga i psihologa; Uloga profesora u dodatnom obrazovanju, intelektualnom i stvaralačkom radu učenika. Naslov rada: „Аudio-visual Perception of Sound Source – Voice in Theater” (Audio-vizuelna percepcija zvučnog izvora – glasa u pozorištu), 1– 11. 2019. Novi Sad
- Međunarodna naučna konferencija Kulture, Identiteti, Književnosti, Kulturni Centar Vojvodine „Miloš Crnjanski”. Naslov rada: „Negovanje kulturnog identiteta kroz različitosti u muzičko-scenskim umetnostima”, 5. 11. 2019. Novi Sad
- Međunarodni kongres – VMTT– Vajdasági Magyar Tudományos Társaság – A magyar tudomány napja a délvidéken 2019. (Savez Vojvođanskih Mađarskih Naučnika; Dan mađarske nauke u južnom regionu 2019.). Csatlakozás az Európai Unióhoz – felkészülés a társadalomban és a tudományban. Naslov rada: „Szerbia felkészülése az Európai Unióhoz való csatlakozáshoz a kultúra terén (Priprema Srbije za članstvo u Evropsku uniju na polju kulture), 14. 12. 2019. Novi Sad
- XXIV Internatinal Eco-Conference XI, Safe Food, Paper title: “Proper Nutrition for Elite Vocal Professionals”, 23– 9. 2020.
- VIII Nacionalni naučni skup sa međunarodnim učešćem Balkan Art Forum 2020 (BARTF 2020) Niš, 9. i 10. oktobar 2020. godine, Fakultet umetnosti Univerziteta u Nišu, sa Ogrankom SANU u Nišu. Tema skupa: Umetnost i kultura danas: inovativni pristupi u umetnosti. Naslov rada: „O umetničkom projektu Neobuzdani sklad – muzičko-scensko uprizorenje života i dela Pala Abrahama”. 9– 10. 2020. Niš
- 3rd International Scientific and Artistic Symposium on Pedagogy in the Arts, (HAZU / Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti). University of Josip Juraj Strossmayer in Osijek, Academy of Arts and Culture in Osijek, the Republic of Croatia Innovative Teaching Methods in the Arts. Paper title: “Online Teaching of the Course Vocal Technique”, 23– 10. 2020. Osijek
- A Magyar Tudomány Napja a Délvidéken 2020 u organizaciji VMTT (Vajdasági Magyar tudományos Társaság). Tema skupa: A koronavirus-járvány és társadalmi hatásai. Naslov rada: A koronavirus-járvány és a felsőoktatás (Epidemija koronavirusa i visoko obrazovanje), 14. 11. 2020.
- International scientific conference Cultures, Identities, Literarues. Organizer: Cultural Centre of Vojvodina „Miloš Crnjanski”. The subject of this year: Emphathy, interculturality, art- answer to the challenges of pandemics. Paper title: „Umetnost u vreme pandemije: izazovi i odgovori”, 23– 11. 2020. Novi Sad
- I Nacionalni naučni skup, Univerzitet u Beogradu – Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja. Tema skupa: Estetski sportovi između umetnosti i sporta. Predavač po pozivu. Naslov rada: „Aspekti gesta u izvođačkim umetnostima i sportu”, 4. 6. 2021.
- XXV International ECO-Conference 2021 and XIV Environmental Protection of Urban and Suburban Settlements. Lecturer. Paper title: „Vocal Professionals and COVID-19”, 22.-24. 9. 2021.
- VMTT (Vajdasági Magyar Tudományos Társaság – Naučno društvo vojvođanskih Mađara) Magyar Tudomány napja a délvidéken 2021. Dolgozat címe: „Vajdaság kincse: VIVE (Vitkay Vetélkedő) – Magyar Nóták és Csárdások Fesztiválja. Huszonöt éves a Vitkay Vetélkedő”, 13. 11. 2021. Novi Sad
- VI kongres Svetske tamburaške asocijacije, Amfiteatar rektorata Univerziteta u Novom Sadu, pozivno učešće, 26– 11. 2021. Novi Sad
- International scientific conference Cultures, identities, literatures; strategic project of the Cultural Centre of Vojvodina „Miloš Crnjanski”. Naslov rada: „Interkulturalnost i umetničko obrazovanje”, 9– 12. 2021. Novi Sad
- Vojvodina u 2022, Panel V:„Vojvodina je ženskog roda”, Skupština APV, 3. 1. 2022. Novi Sad
- Konferencija u organizaciji Udruženja naučnica Srbije „SRNA”. Tema konferencije: One kreiraju-one inoviraju, Palata pravde, 20. 4. 2022. Beograd
- Akadémiai Napok u organizaciji Európai Protestáns Magyar Egyetem. Tema skupa: „Kulturális áthatások. Az együttélő kultúrák kölcsönhatása” (Kulturni uticaji. Interakcija koegzistirajućih kultura). Predavač po pozivu, 25. 2. 2022. Subotica
- 26th International ECO-Conference and 12th ECO-Conference on Safe Food. Session: Nutritional Food Value adn Quality Nutrition. Paper title: “The Impact of Diet on Elite Vocal Professionals with Special Reference to Stomach Acid Reflux (GERD -Gastroesophageal Reflux Disease and LPR – Laryngophageal Reflux)”, 22. 9. 2022.
- Projekat Unapređenje procesa nastave visokog obrazovanja u digitalnoj eri, Pokrajinski sekretarijat za visoko obrazovanje i naučnoistraživačku delatnost, predavanje: „Ljudski glas – vokalna upotreba, nega i higijena” u organizaciji Kluba profesora emeritusa Univerziteta u Novom Sadu u okviru, Amfiteatar Rektorata Univerziteta u Novom Sadu. Moderatorke: prof. emeritus dr Radmila Marinković-Nedučin i prof. emeritus dr Mirjana Vojinović-Miloradov, 10. 10. 2022. Novi Sad
- Međunarodni umjetničko-znanstveni skup Kultura i umjetnost – jučer, danas, sutra. Naslov rada: „Solo pesma na jezicima naroda Vojvodine kao kulturni artefakt u funkciji upoznavanja, prepoznavanja, razvoja i širenja kulturne komunikacije”, predavanje po pozivu. Kazališno-koncertna dvorana Ivana Brlić-Mažuranić, 11.11.2022. Slavonski Brod, Hrvatska
- Međunarodna naučna konferencija Kulture, identiteti, književnost 2022 – Kultura, umetnost i iskušenja drugosti, KCV „Miloš Crnjanski”. Naslov rada: „Odnos, uticaj i međuzavisnost umetničke i tradicionalne muzike”, 29.11.2022. Novi Sad
- III međunarodni naučni skup Tradicionalno i savremeno u umetnosti i obrazovanju (ISCAF 2022). Naslov rada: „Fizička akcija (pokret) kao partner u vokalnom obrazovanju glumaca”, Fakultet umetnosti Univerziteta u Prištini sa privremenim sedištem u Kosovskoj Mitrovici, 13. 12. 2022.
- I Međunarodni umjetnički i znanstveni simpozij o scenskom govoru i glasu Umjeće i/ili učenje scenskog govora i glasa. Naslov rada: „Interaktivni pristup kazališne i plesne umjetnosti u nastavi predmeta Tehnike glasa”, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Hrvatska, 3. 2. 2023.
- Prva dvodnevna naučna i umjetnička konferencija Međunarodni dan glasa. Naslov rada: „Ljudski glas u funkciji profesionalnih aktivnosti”, predavanje po pozivu. Rektorat univerziteta u Sarajevu, Akademija scenskih umjetnosti UNSA organizira, 17. 04. 2023. Sarajevo
- Međunarodni forum za istraživanje pozorišne umetnosti za decu i mlade, Naslov rada: „Muzika u predstavama za decu – lutkarskim predstavama”, 17–22. 9. 2023. Subotica 27th International Eco-Conference and 15th Eco-Conference on Environmental Protection of Urban and Suburban Settlements, Novi Sad, Serbia, 27-29th September 2023. Proceedings; Paper title: “Preservation of the Music Culture of Novi Sad” (Tema radaOčuvanje dela muzičke kulture Novog Sada”). pp. 215-220, 2023.
- Nacionalni naučni skup: „Estetski sportovi između umetnosti i sporta – putevima koreografskih rukopisa”. Naslov rada: „Na pozorinici: pevanje uz ples i glumu”, 28. 10. 2023.
- Međunarodni naučni skup u Organizaciji VMTT (Vajdasági Magyar Tudományos Társaság- Vojvođanskog mađarskog naučnog društva). Tema: A háborúk és hatásai (Ratovi i njihovi uticaji). Naslov rada: „Ábrahám Pál a II. világháborús években” (Pal Abraham u godinama II Svetskog rata), 18. 11. 2023. Novi Sad
- Međunarodna naučna konferencija Kulture, identiteti, književnosti. Tema: Kulture u zoni konflikata. Naslov rada: „Negovanje kulturnog identiteta kroz različitosti u muzičko-scenskim umetnostima”, Kulturni centar Vojvodine „Miloš Crnjanski”, 29– 11. 2023. Novi Sad
- Forum za istraživanje pozorišne umetnosti za decu i mlade, Subotica. Tema skupa: Pokret, slušanje, promena u percepciji pozorišta za decu i mlade. Naslov rada: „Transformacija glasa glumca u pozorištu za decu i mlade te lutkarskom pozorištu”, 22–27. 9. 2024.
Objavljeni naučni radovi
- Vitkai Kučera A. januar-mart 2013. „Vokalna edukacija studenata glume”. Scena: časopis za pozorišnu umetnost, br. 1, god. XLIX: 99–107.
- Vitkai Kučera A. 2013. „Istorijat vokalne pedagogije”. Zbornik radova Akademije umetnosti, 1: 50–62.
- Vitkai Kučera A. 2013. „Štetni faktori i glas”. U: Zbornik radova sa XVII Međunarodne EKO-konferencije, X Zaštita životne sredine gradova i prigradskih naselja (Novi Sad, Srbija, 25–28. 9. 2013) ISBN 978-86-83177-47-9
- Vitkai Kučera A. 2014. „Uticaj ishrane na glas elitnog vokalnog profesionalca”. U: Zbornik radova sa XVIII Međunarodne EKO-konferencije, VIII kongres Zdrave hrane (Novi Sad, Srbija, 24– 9. 2014) ISBN 978-86-83177-47-9
- Vitkai Kučera A. 2015. „Mjuzikl – vid umetničke prakse“. U: Mirko Miletić (ur.), Kultura i društveni razvoj. Zbornik radova sa 2. naučne konferencije Savremena umetnička praksa, medijska pismenost, kulturni identitet i društveni razvoj, 25–35. Beograd: Megatrend univerzitet, Fakultet za kulturu i medije. ISBN 978-86-7747-532-1
- Vitkai Kučera A. januar-jun 2015. „Vežbe za korekciju poremećaja glasa kod studenata glume”. Scena: časopis za pozorišnu umetnost, br. 1-2, god. LI: 77–85.
- Vitkai Kučera A. 2016. „Muzička kultura Vojvodine – kompozitori i izvođači mađarske nacionalnosti”. U: Zbornik radova sa Kongresa Saveza vojvođanskih mađarskih naučnika (Dan mađarske nauke u južnom regionu 2015. Društveni značaj intelektualne svojine i mađarska kultura), 340–355. Novi Sad: Verzal 021. ISBN 978-86-88077-08-8
- Vitkai Kučera A. 2016. „Snaga muzike u očuvanju zajednice”. U: Zbornik radova sa Kongresa Saveza vojvođanskih mađarskih naučnika (Dan mađarske nauke u južnom regionu 2016), 634. Novi Sad: Nemzetközi Közszolgálati Egyetem (National University of Public Service Budapest. ISSN 2498-5627.
- Vitkai Kučera A. 2016. Dialóg Campus Kiadó a Nemzeti Közszolgálati Egyetem könyvkiadója, Budapest, 351– ISBN 978-615-5920-18-9 (štampana verzija); esISBN 978-615-5920-19-6 (online verzija)
- Vitkai Kučera A. 2017. “The New Media of Mass Communication and Application of New Technologies in the Drama Curriculum for the Voice Technique Course” (Novi mediji masovnog komuniciranja i primena novih tehnologija u nastavnom programu studenata glume na predmetu Tehnika glasa). In: CULTURE and Social Development. (3), Information Revolution, New Media and Social Changes: thematic proceedings, 395–402. Belgrade: Faculty of Culture and Media, „John Naisbitt” University. ISBN 978-86-7747-578-9
- Vitkai Kučera A. 2017. „Grupno pevanje: Estetski doživljaj pevanog glasa studenata glume prilikom grupnog pevanja”. U: Zbornik radova sa XXII naučnog skupa Empirijska istraživanja u psihologiji, 44–49. Beograd: Filozofski fakultet. ISBN 978-86-6427-088-5
- Vitkai Kučera A. 2017. „Značaj kvaliteta života za vokalne profesionalce” (The Importance of the Quality of Life for Vocal Professionals). U: Zbornik XXI Međunarodna EKO-konferencija i XII Zaštita životne sredine gradova i prigradskih naselja, 233–240. Novi Sad: Ekološki pokret. ISBN 978-86-83177-52-3
- Vitkai Kučera A. 2017. „Upotreba savremenih tehnologija kao pomoćnog sredstva u prevenciji oštećenja glasa vokalnih profesionalaca”. U: Zbornik radova VIII Međunarodne konferencije 3K, 128– Novi Sad: Pedagoško društvo Vojvodine, Gimnazija „Isidora Sekulić”, Pivac: Atelje 31. ISBN 978-86-906543-6-9.
- Vitkai Kučera A. 2018. „Muzika Pala Abrahama nema granica” (Ábrahám Pál zenéje határtalan). U: Zbornik radova sa skupa Saveza vojvođanskih mađarskih naučnika; Dan mađarske nauke u južnom regionu 2017. Novi Sad: Vajdasági Magyar Tudományos Társaság, Verzal. ISBN 978-86-88077-09-5.
- Vitkai Kučera A. 2018. „Interaktivni pristup pozorišne i plesne umetnosti u nastavi predmeta Tehnike glasa”. U: Zbornik radova sa 2. Međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti. Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije, 534–554. Osijek: Umjetnička akademija u Osijeku Hrvatska. ISBN 978-953-8181-03-0
- Vitkai Kučera A. 2018. „Vokalni trening”. U: Zbornik radova IX Međunarodne konferencije gimnazija 3K, 119–130. Novi Sad: Pedagoško društvo Vojvodine, Gimnazija „Isidora Sekulić”, Pivac: Atelje 31. ISBN 978-86-906543-7-6
- Vitkai Kučera A. 2018. „Stvaralački duh vojvođansko-banatskog kompozitora Vitkai Đule”. Interkulturalnost – časopis za podsticanje i afirmaciju interkulturalne komunikacije, 15: 47–
- Vitkai Kučera A. 2019. „Аudio-visual Perception of Sound Source – Voice in Theater” (Audio-vizuelna percepcija zvučnog izvora – glasa u pozorištu). U: Zbornik radova X Međunarodne konferencije gimnazija 3K, 96–102. Novi Sad: Pedagoško društvo Vojvodine: Gimnazija „Isidora Sekulić”, Pivac: Atelje 31. ISBN 978-86-906543-8-3
- Vitkai Kučera A. 2019. “Preservation of Tamburitza Tradition in Vojvodina” (Očuvanje tamburaške tradicije u Vojvodini). Proceedings of XXIII International Eco-conference 2019 and XIII Environmental Protection of Urban and Suburban Settlements ( Međunarodna Eko-konferencija i 13. Zaštita životne sredine gradova i prigradskih naselja), 25–27. 9. 2019.
- Vitkay-Kucsera, Ágota. 2020. “Proper Nutrition for Elite Vocal Professionals”. Proceedings XXIV International Eco Conference 2020, XI Safe Food, 23–25. 9. 2020, Novi Sad, Serbia. Novi Sad: Ecological Movement. ISBN: 978-86-83177-56-1
- Vitkay Kucsera, Ágota. 2018. “A globális klimaváltozás egyes elemeinek hatása a professzionista hanghasználókra.” A magyar tudomány napja a délvidéken, 348–355. Újvidék: Vajdasági Magyar Tudományos Társaság, Szabadka: Čikoš štampa. ISBN 978-86-88077-10-1
- Vitkai-Kučera A. 2018. „Predstavljanje kulturnog nasleđa kroz umetnički projekat Neobuzdani sklad – muzičko scensko uprizorenje života i dela Pala Abrahama”. U: Kultura i društveni razvoj (IV). Zbornik radova sa 4. naučne konferencije Istraživanje, predstavljanje, zaštita i očuvanje kulturnog nasleđa Srbije i srpskog naroda, 95– Beograd: Megatrend univerzitet.
- Vitkai Kučera A. 2020. „Negovanje kulturnog identiteta kroz različitosti u muzičko-scenskim umetnostima”.Interkulturalnost – časopis za podsticanje i afirmaciju interkulturalne komunikacije, 20: 58–
- Vitkay Kucsera, Ágota. 2020. „Magyar nemyetiségű művészek, akik Újvidéken születtek vagy/és alkottak”. U: A múlt kultúrája a jövőbe mutat. Újvidék kultúrtörténeti mozaikja, 45– Novi Sad: Dunastart. ISBN 978-86-902894-0-0
- Vitkai Kučera A. „O umetničkom projektu Neobuzdani sklad – muzičko-scensko uprizorenje života i dela Pala Abrahama”. U: Zborniku radova sa VIII Nacionalnog naučnog skupa sa međunarodnim učešćem Balkan Art Forum 2020 – Umetnost i kultura danas: inovativni pristupi u umetnosti. (BARTF 2020, Niš, 9. i 10. 10. 2020). Niš: Fakultet umetnosti Univerziteta u Nišu, sa Ogrankom SANU.
- Vitkai Kučera A. „Interkulturalnost i umetničko obrazovanje”. Interkulturalnost – časopis za podsticanje i afirmaciju interkulturalne komunikacije, 24: 55–58.
- Vitkai Kučera A. “The Impact of Diet on Elite Vocal Professionals with Special Reference to Stomach Acid Reflux” (GERD -Gastroesophageal Reflux Disease and LPR – Laryngophageal Reflux). International ECO-Conference and 12th ECO-Conference on Safe Food. Novi Sad: Ecological Movement of Novi Sad. ISBN 978-86-83177-59-2.
- Vitkai Kučera A. 2023. “Preservation of the Music Culture of Novi Sad” (Očuvanje dela muzičke kulture Novog Sada). In: Proceedings of the 27th International Eco-Conference and 15th Eco-Conference on Environmental Protection of Urban and Suburban Settlements, 215–220. Novi Sad, 27–29th September 2023.
- Vitkai Kučera A. 2023.„Na pozornici: pevanje uz ples i muziku”. U: Sanja Mandarić, Slobodan Dobrijević (ur.), Knjiga radova sa Nacionalnog naučnog skupa: Estetski sportovi između umetnosti i sporta – putevima koreografskih rukopisa (27–10.2023, Beograd), 25–31. Beograd: Univerzitet, Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja. ISBN 978-86-89773-85-9
- Vitkai Kučera A. 2024. „Pozorište u doba konflikta”. Interkulturalnost – časopis za podsticanje i afirmaciju interkulturalne komunikacije, 27: 59–77.
- Vitkai Kučera A. 2024. „Muzika u predstavama za decu – lutkarskim predstavama”. U: Zoran Đerić, Marijana Prpa Fink (prir.), Pozorište za decu – umetnički fenomen: zbornik radova. Rad sa 14. Foruma za istraživanje pozorišne umetnosti za decu i mlade (18–9.2023.) u okviru 30. Međunarodnog festivala pozorišta za decu u Subotici, 299–308. Novi Sad: Pozorišni muzej Vojvodine, Subotica: Otvoreni univerzitet. Međunarodni pozorišni festival za decu. ISBN 978-86-80006-58-1
Objavljene knjige
- Vitkai Kučera A. 2013. Karakteristike glasa i metodički pristupi razvoju glasa u funkciji profesionalnih aktivnosti. Novi Sad: Zavod za kulturu Vojvodine. ISBN 978-86-85083-64-8
- Vitkai Kučera A. Moć glasa. Novi Sad: Univerzitet u Novom Sadu, Akademija umetnosti. ISBN 978-86-88191-40-1
- Vitkai Kučera A. 2020. Karakteristike glasa i metodički pristupi razvoju glasa u funkciji profesionalnih aktivnosti – reizdanje uz prevod na mađarski jezik (A hang jellemzői és a hangfejlesztés módszertani megközelítései a hivatásos előadóművészi tevékenység szolgálatában). Novi Sad: Izdavački zavod Forum (Forum Könyvkiadó Intézet) i Kulturni centar Vojvodine „Miloš Crnjanski”. ISBN 978-86-80384-80-1
Recenzije:
- Roksandić, Slobodan. 2020. Progovori da vidim ko si. Novi Sad: Udruženje „Izražajnost”.
- Sovtić, Nemanja. 2021. Miroslav Čangalović pevač-glumac. Novi Sad: Srpsko narodno pozorište: Matica Srpska: Zavičajno udruženje „Glamočko kolo”.
Diskografija:
- CD V.I.T.R.I.O.L.
- CD V.I.T.R.I.O.L.
- CD ĐORĐE BALAŠEVIĆ
- DVD Đorđa Balaševića
- CD – “Born Again”, Jazz – kompozicije Ivana Švagera i Zvonimira Tota, Vokal: Agota Vitkai Kučera
- CD – Kompozicije Ljubomira Nikolića: “Time”
- CD – „Zečja opera”– kompozitor: Nineta Avramović-Lončar (2010)
- CD – 29.10.2021. – promocija spota za pesmu „Istina” novosadske grupe Zbogom Brus Li u saradnji sa bokserskim klubom Vojvodina. Frontmen muzičke grupe: Slavko Matić. Vokalni solista: Agota Vitkai Kučera.
REFERENCE
- Novi Sad – Grad muzike (Spomenica muzičke škole Isidor Bajić), 2000. Novi Sad: Prometej, str. 269, 273.
- Leksikon vojvođanskih umetnika, Novi Sad: Vega media, str. 146.
- Leksikon savremenih mađarskih umetnika Vojvodine, Novi Sad: Atlantis, str. 139.
- Successful People in Serbia, an Oxford Worldwide Press Publication, 2023. Oxford Worldwide Press, str. 937.
INTERNET IZVORI
- ARS E FEMINA YT kanal: http://arsefemmina.com/
- Koncert solo pesama povodom obeležavanja 250 godina od rođenja Ludviga van Betovena “Betovenu u čast” 18. 04. 2021. Velika dvorana Kolarčeve zadužbine, Beograd Agota Vitkai Kučera, (sopran), Jelena R. Simonović (klavir)
- “Lenkino sazvežđe”, Srbobran. Agota Vitkai Kučera (sopran), Jelena R. Simonović (klavir)
- Muzičke večeri Matice srpske “Mikrokosmos Vojvodine”, 8. 3. 2022. Agota Vitkai Kučera (sopran), Jelena R. Simonović (klavir)
- Ludvig van Betoven / Stih kao inspiracija Dokumentarna emisija, RTS Klasika (2020)
- “Sve dok je tvog blagog oka”, Agota Vitkai Kučera i Nenad Nikolić
- “Neobuzdani sklad – muzičko – scensko uprizorenje života i dela Pala Abrahama” SNP, Februar 2018
- Dokumentarna emisija o Palu Abrahamu, pripremila Jelena Kikić. Gosti: dr i dr um. Agota Vitkai Kučera i Boris Mašić
- Emisija “Moja priča” o Agoti Vitkai Kučera, RTV. Autor: Ksenija Jovanović, rediteljka: Vesna Topalov
- Book Talk 2019 – 130 godina od rođenja Režea Šereša – Agota Vitkai-Kučera, vokal; David Klem, klavir
- Koncert studenata glume “Ostanite raspevani” (2020). Koncert pripemila Agota Vitkai Kučera
OSTALO
Razgovor sa umetnicom Agotom Vitkai Kučerom
„Umetničke veštine od pojedinca zahtevaju celoživotnu posvećenost”
Decembar 2024, Novi Sad
1, Jedna ste od retkih umetnica koja je doktorirala i iz oblasti umetnosti i oblasti nauke. Kako ste počeli da se zanimate za interdisciplinarne i multidisciplinarne studije? Kako se umetničko i naučno promišljanje prepliće u Vašem radu? Koliko je sagledavanje umetnosti iz obe perspektive pomoglo Vašem umetničkom credu?
Tokom profesionalne karijere i dugogodišnjeg, kako umetničkog, tako i pedagoškog rada, samo od sebe se otvorilo područje i interesovanje za interdisciplinarne i multidisciplinarne studije. Naime, umetnost nije u celosti apstraktna, već u sebi sadrži i elemente egzaktnosti. Svakako sam najpre pošla od multidisciplinarnosti, povezujući više umetničkih izraza – poput pevanja, upotrebe glasa i pokreta, ali i povezivanja umetničkih izraza u jednu celinu, koja je svakako neraskidiva, s tim da je u određenim umetničkim granama jedan element dominantniji od drugih, ali samo zajedno čine smislenu celinu.
Na istraživanje me najviše podstakla simbioza glasa i pokreta – njihovo sadejstvo, međusobni uticaj, ali i ograničenja koja mogu da se pojave, osveste, pa i eliminišu u njihovoj interakciji.
Nadalje, tokom pedagoške prakse – rada sa profesionalnim i budućim profesionalnim dramskim umetnicima, često sam se susretala sa glasovnim problemima i njihovim posledicama na profesiju (karijeru). Glumci i budući glumci, kao i operski pevači, spadaju u kategoriju elitnih vokalnih profesionalaca kod kojih, prema podeli vezanoj za glasovna oštećenja, koju je odredio Wake Forest University, i najmanje oštećenje glasa, poput kratkotrajne promuklosti, može u većoj ili manjoj meri da utiče na posao kojim se bave. Ta činjenica me je usmerila ka nauci, konkretno – fonijatriji, da steknem uvid kako izgledaju i kako nastaju oštećenja, odnosno, na koji način mogu da se izbegnu i iscele ako se pojave. Prof. dr Gordana Mumović, fonijatar je bila osoba kojoj sam se obratila sa željom da pregledamo naše studente. Kod onih kod kojih je bio utvrđen neki vid promene, oštećenja glasa, u cilju rehabilitacije, osmislila sam određene vokalne, pa i vokalno-fizičke vežbe, koje sam 2-3 puta nedeljno, tokom tri meseca radila sa tim studentima. Nakon tog perioda studenti su ponovili pregled i pokazalo se poboljšanje. Prof. dr Mumović me inspirisala i podstakla da se odlučim na pisanje doktorske disertacije, što se i desilo u okviru Interdisciplinarnih i multidisciplinarnih studija na Univerzitetu u Novom Sadu. Spojile su se tako umetnost, pedagogija i fonijatrija.
Neće biti fraza, ako kažem da je umetnost isto toliko nauka koliko je nauka umetnost, u osnovi im je pojam „umeće” jer bitno je spoznati kako umeti nešto.
2. Izuzetno ste aktivni i kada je reč o koncertnim aktivnostima, učešćima na festivalima, osmišljavanju i realizaciji projekata koji sinkretizuju glumu, ples, pokret. Aktivno pišete i bavite se pedagoškim radom na Akademiji umetnosti, učestvujete na naučnim konferencijama i simpozijumima, putujete i održavate kontakt sa stručnjacima iz inostranstva. Koja aktivnost je najbliskija Vašem biću, da li sve one kreiraju Vaš identitet, da li sebe ipak primarno smatrate vokalnom umetnicom?
Svakа od gore navedenih aktivnosti kreira moj identitet. Podjednako su mi bliske i važne pedagogija, izvođačka, vokalna umetnost i nauka.
3. Zajedno sa koleginicom Jelenom Simonović Kovačević osmislili ste multimedijalni projekat Ars e femmina koji je bio deo zvaničnog programa Novi Sad – Evropska prestonica kulture 2022. Između ostalog, odlučili ste se da istražujete identitet znamenitih vojvođanki koje oslikavaju diverzitet našeg područja te značaj ženskog stvaralaštva i aktivizma kroz istorijski kontekst koje ruši paradigmu da je „svet oduvek bio muški”. Heroine Novog Sada, Milevu Marić-Ajnštajn, Milicu Stojadinović Srpkinju, Mariju Trandafil i Milicu Tomić su oživele glumice na interaktivnoj konferenciji za štampu. Da li nam možete nešto više reći o ideji za ovaj projekat i da li smatrate da ste putem interaktivnog odnosa sa publikom ostvarili i izvestan edukativni cilj, sa idejom da se i na taj način ispravi nepravda prema ženskom stvaralaštvu u zvaničnom istorijskom narativu?
Koleginica Jelena Simonović i ja smo predale nekoliko projekata za program „Novi Sad 2021 – Evropska prestonica kulture”. Najpre smo učestvovale sa projektom Betovenu u čast, u okviru programskog luka Doček, a potom su naši projekti bili realizovani u sklopu programskog luka Heroine. Imale smo sjajnu ekipu koja je pomogla da se projekti realizuju na najbolji mogući način. Za projekat Novinari pitaju heroine, ideja nam je bila da prikažemo heroine i potkrepimo njihove likove činjenicama iz života, kako privatnog, tako i profesionalnog, ali i da približimo društveni i socijalni kontekst vremena u kome su naše heroine živele i na koji način su uspele da daju svoj doprinos budućim naraštajima. Jelena i ja smo se bavile istraživačkim radom, potom smo angažovale Mihajla Vitezovića, koji je ozbiljno pristupio materiji i napisao sjajan tekst. Izvanredne glumice su tumačile likove heroina: Jasna Đuričić je tumačila lik Marije Trandafil, Nataša Ninković lik Milice Stojadinović Srpkinje, Gordana Đurđević Dimić lik Milice Miletić Tomić dok je lik Mileve Marić Ajnštajn tumačila Emina Elor. Kako bi uneli dinamiku i podstakli recipijente na razmišljanje, pa i bolje razumevanje heroina i perioda u kome su dame živele i radile, došle smo na ideju da se predstava izvodi poput konferencije za štampu, s tom razlikom, da su heroine odevene u stilu svog vremena i govore iz paradigme perioda u kom su živele, a novinarke (Vesna Farkaš i Nataša Raketić) su savremene i postavljaju pitanja u sadašnjem vremenu. Na taj način smo publiku upoznali sa životima i delima naših velikih umetnica i naučnica, a verujem i da smo je uspele zainteresovati za dalja, samostalna istraživanja, odnosno, „uvući” je u živote heroina.
4. Jedna od Vama najznačajnijih delatnosti jeste pedagoška, mladim glumicama i glumcima Akademije umetnosti predajete Tehniku glasa. Budući da im je glas najvredniji alat, koje savete im dajete da ga neguju? Koji su to delovi procesa u kojima uživate u radu sa studentima, da li je komunikacija uvek dvosmerna, koliko se čuje „njihov glas i mišljenje”?
Pedagoški rad osećam kao svoju misiju. Svakodnevno razmišljam o metodama koje bih mogla da primenim u razvoju, napretku, ali i rehabilitaciji glasa, kao i o simbiozi glasa i tela. Dajem li savete, to ni sama ne znam. Studente upućujem na to da je izuzetno važna nega i higijena glasa, kao i svakodnevna vežba glasa i tela. Specifične, svakodnevne kratke vokalne vežbe, koje sam najpre na sebi isprobala i sama ih kreirala, a koje ne zahtevaju ni određen prostor, niti instrument, već mogu i usput da se urade, smatram imperativom. Svaki glas je jedinstven, poput otiska prsta te je tako i briga o njemu individualna. Ne bih mogla da izdvojim neki deo procesa u kome najviše uživam tokom rada sa studentima. Zaista podjednako uživam u njihovim prvim koracima, tako i u kasnijim periodima kada su već sigurniji i stabilniji u upotrebi glasa – pevanju songova. Možda ponajviše uživam kada ih nakon nekoliko godina posle završetka studija vidim i čujem na sceni, posebno kada upotrebe glas na adekvatan, profesionalan način, tj. kada su ovladali veštinom upotrebe glasa – ne mislim isključivo na pevanje, već i na vrisak, smeh, plač, pa i na zvučan i razgovetan šapat.
Nadam se da je komunikacija dvosmerna. Kad god pomislim na pedagogiju, pomislim i na to da sam zahvalna što me je životni put, pored izvođaštva, naveo na tu stazu, jer ne podučavam samo ja studente, već su i oni moji učitelji, to jest, i ja sam mnogo naučila od njih. Da li svakom studentu odgovaram kao pedagog, sigurna sam da je to nemoguće, ali je važno da nađemo način kako bi zajedničkim radom došli do što boljih rezultata.
5. Da li imate poruku upravo za te mlade umetnice i umetnike koji su na početku karijere?
Veoma je važno da vole profesiju koju su odabrali, da se pripreme na posvećen rad i disciplinu ne samo na glavnom predmetu, već i na predmetima koji su uskostručni. Veštine se ne stiču preko noći, već od pojedinca zahtevaju celoživotnu posvećenost, istraživanje i rad. Umetničke profesije jesu predivne, ali zahtevaju dosta odricanja i discipline.
Razgovor vodila: Nataša Crnjanski
PRILOZI
PRILOZI:
- Prilog 1. Gostovanje na RTS-u 29.10.2017. Foto: privatna arhiva
- Prilog 2. Operettest, Subotica. Foto: privatna arhiva
- Prilog 3. Doktorsko-umetnički projekat o Palu Abrahamu, 2018. Foto: privatna arhiva
- Prilog 4. Doktorsko-umetnički projekat o Palu Abrahamu, 2018. Foto: Srđan Pablo Doroški
- Prilog 5. Doktorsko-umetnički projekat o Palu Abrahamu, 2018. Foto: Srđan Pablo Doroški
- Prilog 6. Projekat Ars e Femmina. Foto: Nikola Sekerić
- Prilog 7. Projekat Ars e Femmina. Foto: Nikola Sekerić
- Prilog 8. Projekat Ars e Femmina. Foto: Nikola Sekerić
- Prilog 9. Projekat Ars e Femmina, Devet Vojvođanki. Foto: Nikola Sekerić
- Prilog 10. Betovenu u čast, Agota Vitkai Kučera i Jelena Simonović Kovačević. Foto: Vladimir Cvetković
- Prilog 11. Betovenu u čast, Agota Vitkai Kučera i Jelena Simonović Kovačević, 2021. Foto: privatna arhiva
- Prilog 12. Betovenu u čast, Subotica, Sinagoga. Agota Vitkai Kučera i Jelena Simonović Kovačević. Foto: privatna arhiva
- Prilog 13. Betovenu u čast, Subotica, Sinagoga. Agota Vitkai Kučera i Jelena Simonović Kovačević. Foto: privatna arhiva
- Prilog 14. Betovenu u čast, Subotica, Sinagoga. Foto: privatna arhiva
- Prilog 15. Betovenu u čast, Kulturna stanica Eđšeg, Novi Sad, porodica Vitkai. Foto: privatna arhiva
- Prilog 16. Brod teatar, 2007. Foto: privatna arhiva
- Prilog 17. Brod teatar, 2007. Foto: privatna arhiva
- Prilog 18. Brod teatar 2007. Foto: privatna arhiva
- Prilog 19. Pošto poto poslanik, Brod teatar 2006, prolog. Foto: privatna arhiva
- Prilog 20. Duet Vera Kovač Vitkai i Agota Vitkai Kučera. Foto: privatna arhiva
- Prilog 21. Duet Vera Kovač Vitkai i Agota Vitkai Kučera, Matica srpska, koncert 2007. Foto: privatna arhiva
- Prilog 22. Duet Vera Kovač Vitkai i Agota Vitkai Kučera, klavir: David Klem. Foto: privatna arhiva
- Prilog 23. Koncert u Subotici. Foto: privatna arhiva
- Prilog 24. Agota Vitkai Kučera i Ištvan Keresi. Foto: Srđan Pablo Doroški
- Prilog 25. Agota Vitkai Kučera i Ištvan Keresi, Subotica, Veče operete. Foto: privatna arhiva
- Prilog 26. Agota Vitkai Kučera i Ištvan Keres, Pesmo srce mi ogrej, Studio M Novi Sad. Foto: privatna arhiva
- Prilog 27. Obzorja na Tisi, Bečej 2023.
- Prilog 28. Ars e femmina, Pisma dalekoj dragoj, Spomen zbirka Pavla Beljanskog, Agota Vitkai Kučera i Jelena Simonović Kovačević. Foto: Nikola Sekerić
- Prilog 29. Betovenu u čast, Kolarac, Beograd, Agota Vitkai Kučera i Jelena Simonović Kovačević. Foto: privatna arhiva
- Prilog 30. Ars e femmina, Mikrokosmos Vojvodine, SANU Beograd. Foto: privatna arhiva
- Prilog 31. Koncert solo pesama Srbija nas spaja, Matica Srpska, Agota Vitkai Kučera i Jelena Simonović Kovačević. Foto: privatna arhiva
- Prilog 32. Koncert u Moskvi 2019. Foto: privatna arhiva
- Prilog 33. Promocija monografija o prof. mr Veri Kovač Vitkai, Gradska kuća Novi Sad. Foto: privatna arhiva
- Prilog 34. Iz predstave E. Joneska Žak ili pokornost. Foto: Miloš Jovanović
- Prilog 35. Purpurni bagremi (Lila akacok), 2023. Foto: privatna arhiva
- Prilog 36. Plakat za Purpurne bagreme. Dizajn: Nemet Čaba
- Prilog 37. Gostovanje na RTS-u,25.11. 2015, Šljivik. Foto: privatna arhiva
- Prilog 38. Gostovanje na RTS-u,25.11. 2015, Šljivik. Foto: privatna arhiva
- Prilog 39. Agota Vitaki Kučera sa Tamburaškim orkestrom iz Rume,5. 12. 2022. Foto: privatna arhiva
- Prilog 40. Agota Vitaki Kučera sa Tamburaškim orkestrom iz Rume, Novogodišnji koncert. Foto: privatna arhiva
- Prilog 41. Agota Vitaki Kučera, Orkestar SNP, Decembar 2022. Foto: privatna arhiva
- Prilog 42. Agota Vitaki Kučera sa bendom Aleksandra Dujina. Foto: privatna arhiva
- Prilog 43. Agota Vitaki Kučera, Koncert u Galeriji Matice srpske, Novi Sad. Foto: privatna arhiva
- Prilog 44. Agota Vitaki Kučera sa ansamblom Srpskog narodnog pozorišta. Foto: privatna arhiva
- Prilog 45. Mondovizija, septembar 2024. Foto: privatna arhiva
- Prilog 46. Plakat za predstavu Novi svetski poredak.
- Prilog 47. One night only. Sa studentima glume i kolegama sa Akademije umetnosti. Foto: privatna arhiva
- Prilog 48. Koncert Novosadsko proleće, Spomen Zbirka Pavla Beljanskog, Agota Vitkai Kučera i David Klem. Foto: privatna arhiva
- Prilog 49. Koncert u Sremskoj Mitrovici. Foto: privatna arhiva
- Prilog 50. Intervju nakon koncerta u Subotici. Foto: privatna arhiva
- Prilog 51. Plakat za koncert Srbija nas spaja, 13.11.2022.
- Prilog 52. Plakat za koncert Betovenu u čast, Kolarac, Beograd, 18.4.2021. Foto: Vladimir Cvetković
- Prilog 53. Plakat za koncert Muzički mozaik, Beograd, 28.11.2022. Foto: Nikola Sekerić
- Prilog 54. Plakat za koncert Mikrokosmos Vojvodine, Zrenjanin, 14.11.2021.
- Prilog 55. Plakat za koncert u Tuzli
- Prilog 56. Pozivnica za događaj Pisma dalekoj dragoj, Spomen zbirka Pavla Beljanskog, 22.5.2022. Novinari pitaju heroine, 7.6.2022. Novi Sad.
- Prilog 57. Programska knjižica Neobuzdani sklad, 4.2.2018.
- Prilog 58. Programska knjizica Neobuzdani sklad, 4.2.2018.
- Prilog 59. Zmajeve dečje igre, sa studentima glume Akademije umetnosti u Novom Sadu
FOTOGRAFIJA UMETNICE
- PROFILNA FOTOGRAFIJA. Foto: Andras Otoš
ČLAN TIMA: | Nataša Crnjanski, Julijana Baštić |
DATUM UNOSA GRAĐE: | 28.12.2024. |