ARSFID PODKAST #11
petak, 21. jun 2024. godine u 20h
History and identity of female artist in Serbian modern art – creating a source for scientific and artistic transposition – ARSFID
Snimljena je jedanesta epizoda ARSFID podkasta u realizaciji Agelast Produkcije.
U gostima su nam dramska spisateljica, dramaturškinja, rediteljka i scenaristkinja Maja Pelević i Jana Oršolić – redovna profesorska Fakulteta primenjenih umetnosti u Beogradu, grafička dizajnerka, kreatorka fontova, autorka multimedijalnog umetničkog koncepta „Samo nežno prema sebi“.
U jedanaestoj epizodi Arsfid podkasta bavimo se mapiranjem značajnih tačaka u karijerama dve intrigantne umetnice čiji životni i umetnički stavovi jesu sve ono za šta se ARSFID projekat i zalaže.
Maja Pelević i Jana Oršolić govore o odabiru svoje profesije, kreativnim umetničkim procesima, istraživačkom i teorijskom radu, ključnim delima u kojima je u fokusu odnos prema ženama. Umetnicve su govorile i o internetu kao umetničkom i komunikacijskom prostoru, mentalnom zdravlju umetnica, multitaskingu i pojmu “slobode” u krajnje opuštenom, ali itekako određenom razgovoru koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim….
U gostima su nam Katarina Bradić – operska umetnica i Ljubinka Stojanović – dramaturškinja
Gošće desete epizode Arsfid podkasta su dame svojim umetničkim delovanjem, profesionalnim putevima, stavovima i rezultatima predstaljaju suštinu ARSFID projekta…
Od prvih koraka u svetu muzike, od želje za bavljenjem umetnošću uprkos drugačijim očekivanjima okoline, preko rizičnih, ali dobrih životnih i profesionalnih odluka u ključnim trenucima, do priznanja na domaćoj, regionalnog, evropskoj i svetskoj umetničkoj sceni. Katarina Bradić i Ljubinka Stojanović jesu naš ponos u svetu umetnosti, ali i izuzetni uzori mlađim generacijama umetnica koje iz ove epizode podkasta itekako mogu da čuju i nauče o istrajnosti na pravom putu…
U gostima su nam Ognjenka Lakićević – pesnikinja, muzičarka, „prva dama“ benda Autopark i Milena Jančurić, flautistkinja.
Dve autentične, interesantne, upečatljive umetnice. Povezuje ih – umeće pripovedanja; verbalnog, pisanog i muzičkog. Kada govore – slušate i pamtite. Kada izvode – vizuelizujete i osećate.
Razgovarale smo o prvim susretima s muzikom, s poezijom, o formalnom obrazovanju, usavršavanju u inostranstvu, poetskim radionicama, procesu pisanja stihova i tekstova za pesme, razvijanju muzičkih veština, prednosti i manama društvenih mreža, o poeziji i muzici kao isceljenju, o muzičkom pripovedanju kroz autorske albume, eskapizmu i društvenom aktivizmu…
U gostima su nam Ana Pavlović – Primabalerina i umetnička direktorka baleta Narodnog pozorišta u Beogradu i Snežana Trišić – rediteljka i vanredna profesorka Fakulteta dramskih umetnosti u Beogradu na Katedri za pozorišnu režiju. Odrastanje i profesionalno stasavanje u izazovnim godinama društveno-političko-ekonomsko- kulturnih promena, odabir umetničkog poziva, izazovi i pobede, pozicija žene u umetnosti, mapiranje značajnih tačaka u profesionalnim karijerama, pedagoški rad, odnos prema publici, rituali pred premijere, životi van scene…samo su neke od tema o kojima su govorile dve respektabilne umetnice. One su umetnice koje pobeđuju sve izazove, oplemenjuju, istražuju različite umetničke izraze, preferiraju društveno angažovano pozorište, ispisuju nove stranice srpske pozorišne i baletske scene…
Kako se Maša mašila pera? U čemu je značaj i suština studija dramaturgije? Koliko je oboa zahtevan instrument? Koliko i kako studije u inostrantvu predstavljaju vrata u Svet? Kako se Aleksander tehnika može primeniti u umetnosti? Šta je Filmkultura i koliko je značaj i neformalne edukacije mladih? Da li je multitasking u umetnosti prihvatljiv? Značaj muzičkih i filmskih festivala? Da li su profesionalne promene ok? Koja su to mesta sećanja i kako interdiciplarni pristup uz nove metamedije formira nov pristup umetnosti? Kolika je važnost vizuelne i stilske repretentacije umetnika? Kakva je pozicija spisateljica i muzičkih umetnica u Srbiji danas?
O umetničkom stasavanju, šansama, izazovima, pobunama, lekcijama, inspiracijama; o umetnosti kao kritici i refleksiji društva, kod nas i u inostranstvu, angažovanju u kontekstu decentralizacije umetnosti; o poziciji žena u umetnosti – vrednovanjima, istrajnosti, nepokolebljivosti, slobodi ili uslovljenosti; o edukaciji mladih umetničkim sredstvima; “Muškarčinama”, “Devojčicama”, “Deci”; o tome da li se i kako Voli ili Mrzi(m) Pozorište govore nam Minja Bogavac, dramaturškinja i dramska spisateljica i Irena Popović, kompozitorka, autorka muzike za više od 178 predstava!
O prvim koracima u svet umetnosti, snovima, ushićenjima, nadama, bunotvništvu u umetnosti, istrajnosti na svom putu, položaju žena u muški dominantnim umetničkim profesijama, moći trasformacije i inovacije, te mapiranju najznačajnijih tačaka u profesionalnom putu govore dirigentkinja i profesor Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu dr um. Dragana Jovanović i likovna umetnica, grafičarka i profesorka Akademije umetnosti u Novom Sadu dr um. Maja Simić.
O umetnosti iz vizure dramskih umetnosti govore nam Tanja Pjevac, glumica i Tanja Šljivar dramska spisateljica. Od prvih profesionalnih koraka, građenja umetničkog identiteta, uticajima i zaostavštini, paraleli između studija dramskih umetnosti kod nas i u Evropi, prilagođavanju promenama, izazovima, odnosu prema publici, odnosu prema diskriminaciji, željama, idejama i daljim planovima razgovor mapira značajne tačke u razvoju dve impresivne umetničke karijere.
O stasavanju vanserijske generacije umetnica u izazovnim vremenima, školovanju – radu – karijeri u svetu, iskustvima, važnim lekcijama, radu sa mladim umetnicima, prevazilaženju granica u umetnosti, interdisciplinarnosti u umetnosti, saradnjama sa respektabilnim umetnicima, ključnim autorskim radovima, projektima, društveno kulturnoj angažovanosti i osvešćenosti, te umetničkoj svestranosti govore nam dve inspirativne, kreativne, vanvremenske umetnice – akademska slikarka i profesorka Bosiljka Zirojević Lečić i kompozitorka i profesorka Aleksandra Vrebalov.
O umetnosti kao životnom/profesionalnom putu, prepoznavanju svog mesta u umetničkom koordinatnom sistemu, uspesima i priznanjima, građenju odnosa sa publikom, promovisanju umetnosti, menadžmentu u umetnosti, odnosu muzike i kvantne fizike, pozicioniranju umetnosti u svetskim okvirima i kontekstima, muzičkoj pedagogiji, umetnosti kao eskapizmu, kao i odnosu masovnih medija prema umetnosti i kulturi govore pijanistkinja, kamerna muzičarka (LP Duo) i muzička pedagoškinja – Sonja Lončar i PR, menadžerka i promoterka u umetnosti i kulturi, vlasnica agencije Preventer – Barbara Garčević.
O umetnosti kao životnom/profesionalnom putu, uspesima i postignućima, neuspesima i diskriminaciji, priznanjima i kritikama, umetničkim transformacijama i kreativnim inspiracijama, kriznim situacijama, izazovima, ali i odnosu i sadejstvu umetnosti i nauke, te i umetničkoj (samo) promociji govore Maja Nedeljković Davidovac (modna kreatorka, filmski i pozorišni kostimograf, teoretičarka umetnosti i medija) i Branislava Podrumac (solo pevačica).
petak, 21. jun 2024. godine u 20h
četvrtak, 16. maj 2024. godine u 20h
ponedeljak, 08. aprila 2024. godine u 20h
petak, 08. mart 2024. godine u 20h
ponedeljak, 05. februara 2024. godine u 20h
ponedeljak, 11. decembra 2023. godine u 20h