Veselinović (Ćosić) Andonović Branka
BIOGRAFIJA
Branka Veselinović je bila najstarija živa glumica na svetu. Umrla je u 105. godini života. Njen bogat glumački život koji je trajao na sceni 84 godine, bio je ispunjen kako igranim ulogama u dramskom pozorištu tako i ulogama posvećenim lutkarskom pozorištu, odnosno pozorištu za decu, ali i filmskim ulogama. O svojim prvim scenskim koracima Branka Veselinović kaže: „Moja glumačka putanja, da je tako nazovem, počela je još dosta davno. Oh… kada je to bilo! Onda kada sam imala tri i po godine!
Sećam se: davali smo mi, devojčice i dečaci jednu priredbu, komad je poznat – Snežana i sedam patuljaka, ja sam igrala najmlađeg patuljka. Gegala sam se a svi su se smejali! Meni se to osladilo pa ja počeh, tu na licu mesta, da sama režiram delove komada koji nisu postojali! Recimo – svi patuljci idu levo, na levu stranu bine, onako kako komad predviđa, a ja zapucam pa – desno! Možete zamisliti kako je bilo ostalima! Smeh je pucao na sve strane, a ja – uživam li uživam… Kasnije sam u Novom Sadu nastavila sa glumom. Više kao da nisam mogla bez nje. Gluma je postala deo mene, ali naravno, za dobrog glumca treba mnogo! Nema tu nikakvog trenutnog raspoloženja, to sam saznala tek kad sam pohađala časove u Glumačkoj školi. Dobar glumac ne sme da bude nikada zadovoljan sobom.” (Јовановић 2003, 19)
Branka Veselinović je rođena kao Branka Ćosić, i šesto je dete u porodici oca Aleksandra i majke Jovanke. Završila je trgovačku školu u Novom Sadu, 1935. godine. Posle ove škole upisala je i završila Glumačku školu u Beogradu, 1938. godine i od 1. septembra 1938. godine do kraja sezone 1939/40. godine igrala je u Narodnom pozorištu Dunavske banovine u Novom Sadu. Kao veoma mlada devojka udala se za budućeg inženjera šumarstva Andonovića, ali je on kasnije otišao u Ameriku jer je bio američki državljanin i tako su se razišli. U ovom periodu u Novom Sadu, ostvarila je značajne, uglavnom dramske uloge. Godine 1939. uspešno je odigrala ulogu Lujze u predstavi Spletka i ljubav, o čemu svedoči kritika: „Gđa Andonović, kao Lujza, delovala je potresno svojom iskrenom igrom. Naivna, prevarena devojčica kojom se igraju ljudi i događaji. Njena nesrećna devojčica imala je domašaja.” (Чиплић 1939)
Godine 1940. Branka Veselinović odlazi u Beograd gde osim dramskih uspešno igra i komične uloge. Do 1941. godine je bila član Umetničkog pozorišta u Beogradu, a od 1945. do 1947. godine član Narodnog pozorišta u Beogradu. U Narodnom pozorištu u Beogradu, igrala je značajne uloge svetske dramske literature, zahvaljujući kojima je bila pozvana da igra u tek osnovanom Jugoslovenskom dramskom pozorištu. Godine 1948. Branka Veselinović prelazi u Jugoslovensko dramsko pozorište u Beogradu i igra u prvoj predstavi tog pozorišta Kralj Betajnove. Igrala je Francku u alternaciji sa Marijom Crnobori, a u predstavi je igrao i Mlađa Veselinović, glumac i prevodilac, sa kojim je kasnije bila u braku više od pet decenija. Ovaj glumački par je 1965. godine gostovao četiri meseca na poziv Univerzitetskog pozorišta u Kanzasu u Sjedinjenim Ametičkim Državama, o čemu piše Mlađa Veselinović: „Ovako bi u najkraćem izgledala sumirana ova američka misija jugoslovenskog glumačkog para koja je došla posredstvom Međunarodnog pozorišnog instituta i počela Veselinovićevim predavanjima u teatru, jugoslovenskom i evropskom, i završena postavljanjem na scenu Brehtove Majke Hrabrosti, sa jugoslovenskim gostima u glavnim ulogama.” (Јовановић 2003, 34). Glumački par Veselinović je igrao predstavu Majka Hrabrost, na engleskom jeziku i o igri Branke Veselinović u časopisu Dejli Kanzas (Daily Kansas) kritičar piše: „Majka Hrabrost koju je igrala Branka Veselinović, gost univerzitetskog teatra, bila je centralna figura i centralni uspeh večeri. Ona je imala prodornosti i doteranosti koji su Brehtovim najciničnijim radovima dali neodoljivu moć… Sa velikom snagom ona je prorekla propadanje svoje dece. Ne samo sa njenim glasom već gotovo sa svakim pokretom na sceni, ona je svoju sudbinu sugestivno prenosila publici. Združen u uspehu, sa gospođom Veselinović bio je njen muž Mlađa koji je igrao protestantskog pastora.” (Ibid., 35–36) Posle uspešnog četvoromesečnog rada u Americi, bračnom paru Veselinović na Univerzitetu u Kanzasu, od strane rektora i profesora, priređen je prijem u njihovu čast.
Osim posvećenosti dramskom pozorištu, Branka Veselinović je bila posvećena dugi niz godina lutkarskom pozorištu za decu. Od ranog detinjstva je bila u društvu lutaka i lutkarstva. U svom domu je imala mnoštvo lutaka iz celog sveta. Donosila je lutke iz brojnih zemalja (posetila je 43 zemlje sveta), u koje je putovala (osim Australije i Kanade) sa suprugom Mlađom. Rad sa lutkama je bio deo i humanitarnog rada Branke Veselinović. Igrala je predstave za obolelu decu. Dobitnik je velikog broja nagrada u zemlji i inostranstvu za glumačka ostvarenja u cilju humanitarnog rada i rada sa decom.
Branka Veselinović je važila za svestranu karakternu glumicu, sa osećajem za precizan i duhovit realistički scenski izraz. Ostvarila je mnoge značajne uloge u delima Jovana Sterije Popovića, Branislava Nušića, Plauta, Gogolja (Гоголь), Čehova (Чехов), Majakovskog ( Маяковский), Brehta (Brecht), Direnmata (Dürrenmatt), Bihnera (Büchner), Dostojevskog (Достоевский), Lope de Vega, Cankara, Vuča, Pirandela (Pirandello), Judžina O’Nila (Eugene Gladstone O’Neill)… Uspevala je da u ulogama koje je igrala dosegne do tragikomičnog, odnosno do smeha kroz suze. Ta osobina je ovu glumicu izdvajala, naročito u ulozi Gine u predstavi Ožalošćena porodica Branislava Nušića, u režiji Mate Miloševića u Jugoslovenskom dramskom pozorištu, za koju je dobila 1964. godine Sterijinu nagradu. Mata Milošević kaže: „Branka Veselinović je u Gini dala možda svoju najbolju ulogu u Jugoslovenskom dramskom pozorištu”. (Ibid., 125) О ovoj Brankinoj ulozi piše i reditelj i profesor Miroslav Belović: „Nušićev smeh je blizak Branki. To je ona stvaralački potvrdila igrajući s neumornom uobraziljom njegove likove. Veliki ruski glumac Mihail Čehov je pisao: ‘Gluma – to je moćna uobrazilja’. Fenomen uobrazilje je lucidno formulisao Emil Zola: ‘Skok uobrazilje polazi od trambuline tačnog opažanja uobrazilje’. Taj skok je bio Branki glavni saveznik kada je nenadmašno, neponovljivo kreirala Ginu u Nušićevoj Ožalošćenoj porodici, u režiji Mate Miloševića.” (Ibid., 132) O Gini Branke Veselinović piše i Jovan Ćirilov: „Ta Gina kao da je sinteza njenog životnog iskustva i usuđujem se da kažem njene estetike. Humorno druguje sa tegobnim, vedro je premazano sivom bojom melanholije, a onda, kao neke iskrice duha, pojave se vedri tonovi koji su i uteha, ali i složenije saznanje o svetu. Branka, kao da se pita zašto bi tragedija ili drama u užem smislu bila bolji učitelj života i saznavalac životne sudbine. Ona je duboko uverena da i komedija, kao i tragedija, saznaje svet, ali drugim sredstvima.” (Ibid., 145)
Branka Veselinović je dobitnica brojnih nagrada i priznanja za glumačka dostignuća, kao i za humanitarni rad. Između ostalog to su: Orden rada sa zlatnim vencem, Nušićeva nagrada za životno delo, Sterijina nagrada, Vukova nagrada, Nagrada Mali princ za životno delo, koju dodeljuje Međunarodni festival pozorišta za decu Subotica i mnoge druge nagrade. Branka Veselinović je počasni građanin Novog Sada, Beograda i Dečjeg sela, članica je Diplomatskog hora žena i dopisni član Srpske razvojne akademije. Od 1980. je ambasador UNICEF-a.
Branka Veselinović se angažovala u humanitarnim predstavama za decu, mada nije imala dece. Sa suprugom Mlađom je osnovala Fond Branke i Mlađe Veselinović za pomoć deci sa invaliditetom.
Bila je poliglota, govorila je engleski, ruski, nemački, francuski, češki, mađarski i italijanski jezik.
Zahvaljujući Branki i Mlađi osnovana je glumačka Nagrada „Branka i Mlađa Veselinović“ počev od 2012. godine.
Branka Veselinović je bila aktivna i u stotoj godini života i obilazila je domove za nezbrinutu decu, domove za stara lica i invalide, gde je recitovala i izvodila monologe. Pisala je tada i pesme, slikala i izvodila lutkarske predstave sa lutkama koje je sama napravila.
Portrete Branke Veselinović naslikali su značajni slikari Desa Pantelić (ulje na platnu, 1963) i Milenko Šerban (pastel, 1969).
RADOVI
Pozorišne uloge:
1. | Meri (Karlova tetka, Brandon Tomas), 08.09.1938, Novi Sad, Narodno pozorište Dunavske banovine |
2. | Evica (Evica u gradu, Pavle Šebešćen), 27.09.1938, Novi Sad, Narodno pozorište Dunavske banovine |
3. | Fenja (Braća Karamazovi, Fjodor Mihajlovič Dostojevski), 25.10.1938, Novi Sad, Narodno pozorište Dunavske banovine |
4. | Marijeta (Bucov, Žan de Letraz), 15.11.1938, Novi Sad, Narodno pozorište Dunavske banovine |
5. | Fani Norman (U kandžama života, Knut Hamsun), 13.12.1938, Novi Sad, Narodno pozorište Dunavske banovine |
6. | Pijanistkinja (Rastanak na mostu, Radomir Plaović, Milan Đoković), 03.01.1939, Novi Sad, Narodno pozorište Dunavske banovine |
7. | Vila (Dugonja, Trbonja i Vidonja, Mladen Širola), 08.01.1939, Novi Sad, Narodno pozorište Dunavske banovine |
8. | Kirio (Bogojavljenska noć, Viljem Šekspir), 31.01.1939, Novi Sad, Narodno pozorište Dunavske banovine |
9. | Lučia (Junak, Serđo Puljeze), 14.02.1939, Novi Sad, Narodno pozorište Dunavske banovine |
10. | Treća žena iz naroda (Igra o muci Isusovoj, Karl Šenher), 04.04.1939, Novi Sad, Narodno pozorište Dunavske banovine |
11. | Beti (Umetnici. Laslo Fodor), 21.04.1939, Novi Sad, Narodno pozorište Dunavske banovine |
12. | Edviga Ošepo (Šesti sprat, Alfred Žari), 27.04.1939, Novi Sad, Narodno pozorište Dunavske banovine |
13. | Anka (Rosulja, August Hinrish), 29.06.1939, Novi Sad, Narodno pozorište Dunavske banovine |
14. | Rezika, (Moji đetići, Vladimir Mijušković, Jovan Gec), 28.09.1939, Novi Sad, Narodno pozorište Dunavske banovine |
15. | Lujza (Spletka i ljubav, Fridrih Šiler), 31.10.1939, Novi Sad, Narodno pozorište Dunavske banovine |
16. | Anka (Gospođa ministarka, Branislav Nušić), 04.11.1939, Novi Sad, Narodno pozorište Dunavske banovine |
17. | Ančica (Pokondirena tikva, Jovan Sterija Popović), 05.12.1939, Novi Sad, Narodno pozorište Dunavske banovine |
18. | Zlatija, Persa (Tri bekrije, Johan Nestroj), 19.12.1939, Novi Sad, Narodno pozorište Dunavske banovine |
19. | Vinka (Čučuk Stana, Milorad Petrović), 04.01.1940, Novi Sad, Narodno pozorište Dunavske banovine |
20. | Druga učenica, Lidija (Mamzel Nituš, Anri Mejak, Alber Milo), 01.02.1940, Novi Sad, Narodno pozorište Dunavske banovine |
21. | Hermija (San letnje noći, Viljem Šekspir), 13.02.1940, Novi Sad, Narodno pozorište Dunavske banovine |
22. | Lepa (Kaplar Miloje, Filip Dimanoar, Adolf Deneri), 20.02.1940, Novi Sad, Narodno pozorište Dunavske banovine |
23. | Sosa (Večiti mladoženja, Jakov Ignjatović), 19.03.1940, Novi Sad, Narodno pozorište Dunavske banovine |
24. | Nama (Gejša, Gari Grinbank, Hal Oven), 30.03.1940, Novi Sad, Narodno pozorište Dunavske banovine |
25. | Štreber (Gospođa polaže maturu, Ištvan Bekefi, Adorjan Štela), 20.04.1940, Novi Sad, Narodno pozorište Dunavske banovine |
26. | Štefi (Služavka Ana, Deže Kostolanji), 28.05.1940, Novi Sad, Narodno pozorište Dunavske banovine |
27. | Jedna žena (Mandragola, Nikolo Makijaveli), 14.08.1940, Beograd, Umetničko pozorište |
28. | – (Krik života, Aron Bearha), 30.10.1940, Beograd, Umetničko pozorište |
29. | Beatiče (Lažljivac, Karlo Goldoni), 22.11.1940, Beograd, Umetničko pozorište |
30. | – (Žena u pozadini, Emil Vahek), 24.01.1941, Beograd, Umetničko pozorište |
31. | Dadilja (Krajcerova sonata, Lav Nikolajevič Tolstoj), 14.03.1941, Beograd, Umetničko pozorište |
32. | – (Kika keks, – ), 17.05.1941, Beograd, Umetničko pozorište |
33. | Tasjina (Tri bekrije, Johan Nestroj), 07.06.1941, Beograd, Umetničko pozorište |
34. | Franšeta (Figarova ženidba, Pjer Ogisten Karon Bomarše), 19.07.1941, Beograd, Umetničko pozorište |
35. | – (Dva cvancika, Milovan Glišić), 10.08.1941, Beograd, Umetničko pozorište |
36. | – (Đido, Janko Veselinović, Dragomir Brzak), 20.09.1941, Beograd, Umetničko pozorište |
37. | Majka (Sreća na drumu, Žan Žak Bernar), 20.11.1941, Beograd, Umetničko pozorište |
38. | Njegova kćerka (Merkade, Onore de Balzak), 07.12.1941, Beograd, Umetničko pozorište |
39. | – (Karijera pisara Vinciga, A. Zigfeld), 04.01.1942, Beograd, Umetničko pozorište |
40. | Mara (Pljusak, Pecija Petar Petrović), 11.02.1942, Beograd, Umetničko pozorište |
41. | – (Golgota, Milivoj Predić), 11.03.1942, Beograd, Umetničko pozorište |
42. | – (Četiri ortaka, Johan Hut), 25.03.1942, Beograd, Umetničko pozorište |
43. | Juca (Ivkova slava, Stevan Sremac), 07.06.1942, Beograd, Umetničko pozorište |
44. | – (Čvor, Pecija Petar Petrović), 05.07.1942, Beograd, Umetničko pozorište |
45. | Hermiona (San letnje noći, Viljem Šekspir), 19.07.1942, Beograd, Umetničko pozorište |
46. | Pela (Seoska lola, Stevan Deskašev), 06.08.1942, Beograd, Umetničko pozorište |
47. | Alma (Čast, Herman Suderman), 31.01.1943, Beograd, Umetničko pozorište |
48. | Ćerka (Ženidba i udadba, Jovan Sterija Popović), 22.02.1944, Beograd, Narodno pozorište |
49. | Danica (Narodni poslanik, Branislav Nušić), 08.02.1945, Beograd, Narodno pozorište |
50. | Draga (Podvala, Milovan Glišić), 07.06.1945, Beograd, Narodno pozorište |
51. | Matrjona (Misija mister Perkinsa u zemlji boljševika, Aleksandar Kornejčuk), 16.06.1945, Beograd, Narodno pozorište |
52. | Zina Sudejkina (Roditeljski dom, Valentin Petrovič Katajev), 20.10.1945, Beograd, Narodno pozorište |
53. | Uršula (Ribarske svađe, Karlo Goldoni), 10.04.1948, Beograd, Jugoslovensko dramsko pozorište |
54. | – (Rodoljupci, Jovan Sterija Popović), 23.05.1949, Beograd, Jugoslovensko dramsko pozorište |
55. | Devojka (Ženidba i udadba, Jovan Sterija Popović), 22.03.1950, Beograd, Jugoslovensko dramsko pozorište |
56. | Kaća Mesec dana na selu, Ivan Sergejevič Turgenjev), 05.01.1951, Beograd, Jugoslovensko dramsko pozorište |
57. | Paskvala (Fuenteovehuna, Lope de Vega), 23.03.1951, Beograd, Jugoslovensko dramsko pozorište |
58. | Koka (Jedan dan sa čika Jovom, Marija Kulundžić), 03.02.1952, Beograd, Pozorište ‘Boško Buha’ |
59. | Malfidipa (Hvalisavi vojnik, Tit Makcije Plaut), 07.11.1952, Beograd, Jugoslovensko dramsko pozorište |
60. | Dejanira (Mirandolina, Karlo Goldoni), 28.11.1953, Beograd, Jugoslovensko dramsko pozorište |
61. | Šarlota Ivanovna (Višnjik, Anton Pavlović Čehov), 04.02.1954, Beograd, Jugoslovensko dramsko pozorište |
62. | Gina (Ožalošćena porodica, Branislav Nušić), 21.01.1955, Beograd, Jugoslovensko dramsko pozorište |
63. | Druga glumica (Šest lica traže pisca, Luiđi Pirandelo), 29.04.1955, Beograd, Jugoslovensko dramsko pozorište |
64. | Dunjaška (Ženidba, Nikolaj Vasiljevič Gogolj), 28.01.1956, Beograd, Jugoslovensko dramsko pozorište |
65. | Doli Levi (Provodadžika, Tornton Vajlder), 14.10.1957, Beograd, Beogradska komedija |
66. | – (GINJOL, Dragutin Dobričanin), 01.04.1958, Beograd, Atelje 212 |
67. | Negromant (ARKULIN, Marin Držić), 09.02.1959, Beograd, Atelje 212 |
68. | Beti (Opera za tri groša, Bertolt Breht), 04.03.1959, Beograd, Jugoslovensko dramsko pozorište |
69. | Marija Andrejevna (Da li je postojao Ivan Ivanovič, Nazim Hikmet), 11.11.1959, Beograd, Jugoslovensko dramsko pozorište |
70. | Elzevira Davidovna (Stenica, Vladimir Vladimirovič Majakovski), 25.11.1960, Beograd, Jugoslovensko dramsko pozorište |
71. | Koleta (Talac, Brendan Behan), 29.03.1961, Beograd, Jugoslovensko dramsko pozorište |
72. | Žena koja doziva Nemce (Otkriće, Dobrica Ćosić), 26.05.1961, Beograd, Jugoslovensko dramsko pozorište |
73. | Udova Kvin (Vilovnjak sa zapadnih strana, Džon Milington Sing), 18.01.1962, Beograd, Jugoslovensko dramsko pozorište |
74. | Građanka (Dantonova smrt, Georg Bihner), 18.04.1963, Beograd, Jugoslovensko dramsko pozorište |
75. | Majorica Ikonić (Balada o aždaji i junaku, Vuk Vučo), 19.03.1964, Beograd, Jugoslovensko dramsko pozorište |
76. | Sojka (Dr, Branislav Nušić), 21.05.1964, Beograd, Jugoslovensko dramsko pozorište |
77. | Silvija (DAKTILOGRAFI / TIGAR, Mjurej Šizgal), 08.10.1965, Beograd, Atelje 212 |
78. | Žena gubernatora (Mrtve duše, Nikolaj Vasiljevič Gogolj, 20.10.1965, Beograd, Jugoslovensko dramsko pozorište |
79. | Živana (Naši sinovi, Volislav Jovanović), 29.05.1966, Beograd, Jugoslovensko dramsko pozorište |
80. | Polonija (Hvarkinja, Martin Benetović), 15.01.1967, Beograd, Jugoslovensko dramsko pozorište |
81. | Pulša (Ne igraj se ljubavlju, Alfred de Mise), 13.03.1968, Beograd, Jugoslovensko dramsko pozorište |
82. | Leona (Zabavna muzika, Žan Anuj), 13.11.1968, Beograd, Jugoslovensko dramsko pozorište |
83. | Persida (Protekcija, Branislav Nušić), 09.01.1969, Beograd, Jugoslovensko dramsko pozorište |
84. | Glas striptizete (Ljubav na italijanski način, Pjetro Garinei, Sandro Đovanini), 20.09.1969, Beograd, Savremeno pozorište |
85. | Aljona Ivanovna(Zločin i kazna, Fjodor Mihajlović Dostojevski), 18.03.1971, Beograd, Jugoslovensko dramsko pozorište |
86. | Poslovna žena (Mister dolar, Branislav Nušić), 27.04.1973, Beograd, Jugoslovensko dramsko pozorište |
87. | – (Frajla Lujzin pijanino, Bogdan Čiplić), 05.03.1975, Beograd, Jugoslovensko dramsko pozorište |
88. | Kafa (Golgota, Milivoj Predić), 20.12.1978, Beograd, Jugoslovensko dramsko pozorište |
89. | Aifisa (Tri sestre, Anton Pavlovič Čehov), 18.12.1981, Beograd, Jugoslovensko dramsko pozorište |
90. | Ljuba (U potpalublju, Vladimir Arsenijević), 11.04.1996, Beograd, Jugoslovensko dramsko pozorište |
91. | Niko (Skup, Marin Držić), 15.03.2002, Beograd, Jugoslovensko dramsko pozorište |
– (Dolce vita, Jelena Paligorić), 07.12.2018, Beograd, Opera and Theatre Madlenianum
Filmske uloge: 1950. 1950. Muva 1953. Opštinsko dete 1957. Mali čovek uloga: pokradena žena 1957. Pop Ćira i pop Spira uloga: Frau-Cvečkenmajerka 1957. Kirija 1960. 1960. Bolje je umeti uloga: sekretarica 1960. Ožalošćena porodica uloga: Gina 1959—1960. Servisna stanica 1960. Zajednički stan uloga: Gospa Nata 1961. Velika turneja 1961. Serafimov klub 1962. Mediteransko putovanje 1962. Srećna nova godina 1963. Detelina sa tri lista 1962—1963. Muzej voštanih figura TV serija 1963. Promaja (serija) 1963. Šest svečanih pozivnica (TV serija) 1964. Ateks 1964. Narodni poslanik uloga: Marina 1964. Šest svečanih pozivnica 1964. Narodni poslanik 1966. Lola Đukić i Novak Novak 1966. Sretni umiru dvaput uloga: Jela 1966. Pre rata uloga: Gina 1966. Ljudi i papagaji uloga: Javorka 1967. Budućnost sveta uloga: kraljica 1967. Smoki (TV serija) 1967. Zabavlja vas Mija Aleksić 1967. Krug dvojkom (TV serija) 1967. Probisvet (TV serija) 1967. Dežurna ulica 1968. Ne igraj se ljubavlju (TV) 1968. Naši sinovi 1968. Ne igraj se ljubavlju 1968—1969. TV Bukvar uloga: Trafikantkinja 1969. Veselo veče – 20 godina 1970. 1970. Protekcija (TV film) uloga: Persida 1970. Dvanaest stolica uloga: Nataša 1971. Sladak život na srpski način 1971. Dom i lepota 1972. Zločin i kazna uloga: Aljona Ivanovna 1972. Glumac je, glumac 1972. Građani sela Luga uloga: igračica Izabela 1972. Majstor i Margarita 1974. Mister Dolar uloga: Gospođa koja provodadžiše 1977. Babino unuče (TV serija) uloga: direktorova supruga 1980. 1982. Tri sestre 1984. Supermarket (TV serija) 1989. Smehotvorci (TV serija) 1990. 1993. Ruski car uloga: Gospođa Milojković 1996. Oriđinali uloga: Doktorka 2000. 2005. Ljubav, navika, panika uloga: veštica Grdana 2006. Seljaci (TV serija) uloga: baba Milojka 2010. 2014. Urgentni centar (TV serija) uloga: gospođa Andrić
|
REFERENCE
Јовановић, др Зоран Т. 2003. Бранка Веселиновић/На дну смеха леже сузе. Београд: Савез драмских уметника Србије.
Чиплић, Богдан. 1939. Сплетка и љубав. Нови Сад: Дан 291: 4.
PRILOZI
Prilozi
- Prilog 1. Branka Veselinović na Radio Beogradu, 1956. Izvor: Pozorišni muzej Vojvodine.
- Prilog 2. Branka Veselinović u predstavi Ljubov Jarovaja, Jugoslovensko dramsko pozorište, 1948. Izvor: Muzej pozorišne umetnosti Srbije.
- Prilog 3. Branka Veselinović u ulozi Šarlote u predstavi Višnjik Antona P. Čehova, Jugoslovensko dramsko pozorište. Izvor: Pozorišni muzej Vojvodine.
- Prilog 4. Branka Veselinović sa Mijom Aleksićem. Izvor: Muzej pozorišne umetnosti Srbije.
- Prilog 5. Branka Veselinović sa Mijom Aleksićem. Izvor: Muzej pozorišne umetnosti Srbije.
- Prilog 6. Branka Veselinović na otvaranju izložbe „Milan Ajvaz” u Muzeju pozorišne umetnosti Srbije, 1977. Izvor: Muzej pozorišne umetnosti Srbije.
- Prilog 7. Branka Veselinović na otvaranju izložbe „Milan Ajvaz” u Muzeju pozorišne umetnosti Srbije, 1977. Izvor: Muzej pozorišne umetnosti Srbije.
- Prilog 8. Branka Veselinović u predstavi Ženidba. Izvor: Pozorišni muzej Vojvodine.
- Prilog 9. Branka Veselinović na promociji knjige Na dnu smeha leže suze, priređivač dr Zorat T. Jovanović, Pozorište mladih Novi Sad, 2014. Izvor: Pozorišni muzej Vojvodine.
- Prilog 10. Branka Veselinović sa priređivačem dr Zoranom T. Jovanovićem, dr Zoranom Maksimovićem i Dušanom Pop Đurđevim, na promociji knjige Na dnu smeha leže suze, Pozorište mladih Novi Sad 2014. Izvor: Pozorišni muzej Vojvodine.
- Prilog 11. Branka Veselinović sa priređivačem dr Zoranom T. Jovanovićem, Mirom Banjac i Dušanom Pop Đurđevim, na promociji knjige Na dnu smeha leže suze, Izvor: Pozorište mladih Novi Sad 2014. Pozorišni muzej Vojvodine.
- Prilog 12. Branka Veselinović na festivalu BEFEMON-a (pozorišni festival u Bečeju, oktobra 2018), kada je Branka neposredno pre tog događaja napunila 100 godina života. Izvor: Pozorišni muzej Vojvodine.
- Prilog 13. Branka Veselinović na festivalu BEFEMON-a (pozorišni festival u Bečeju, oktobra 2018), kada je Branka neposredno pre tog događaja napunila 100 godina života. Izvor: Pozorišni muzej Vojvodine.
- Prilog 14. Branka Veselinović na festivalu BEFEMON-a (pozorišni festival u Bečeju, oktobra 2018), kada je Branka neposredno pre tog događaja napunila 100 godina života. Izvor: Pozorišni muzej Vojvodine.
- Prilog 15. Branka Veselinović na festivalu BEFEMON-a (pozorišni festival u Bečeju, oktobra 2018), kada je Branka neposredno pre tog događaja napunila 100 godina života. Izvor: Pozorišni muzej Vojvodine.
FOTOGRAFIJA UMETNICE
- Branka Veselinović na otvaranju izložbe „Milan Ajvaz”u Muzeju pozorišne umetnosti Srbije, 1977. Izvor: Muzej pozorišne umetnosti Srbije
ČLAN TIMA: | dr Marijana Prpa Fink |
DATUM UNOSA GRAĐE: | 25. avgust 2024. |