BIOGRAFIJA
Nevena Sovtić je rođena u Novom Sadu, gde je završila diplomske i master studije klavira na Akademiji umetnosti u klasi prof. Iris Kobal. Tokom studija je bila stipendistkinja Ministarstva prosvete, kao i „Fonda za mlade talente” Ministarstva omladine i sporta. Dobitnica je nagrade za sto najuspešnijih studenata završnih godina Republike Srbije „Eurobank školarina”. Radila je u MŠ „Isidor Bajić“ u Novom Sadu, a zatim je upisala i završila master studije interpretacije solo pesme (Liedbegleitung) na Visokoj školi za muziku u Detmoldu, Nemačka (Hochschule für Musik Detmold) u klasi prof. Manuela Langea (Manuel Lange). Na istoj akademiji je potom pet godina radila kao korepetitorka u klasama prof. Gerhild Romberger, prof. Markusa Kelera (Marcus Köhler) i Volfganga Timana (Wolfgang Thiemann), te u operskom studiju pri teatru u Detmoldu (Landestheater Detmold). Sarađuje kao lid pijanistkinja sa sopranistkinjom Harlotom Henrikson (Charlotta Hericson) (Švedska), baritonom Konstantinom Ingenpasom (Konstantin Ingenpass) i mecosopranistkinjom Sarom Romberger (Sarah Romeberger) (Nemačka), sopranistkinjom Radoslavom Vorgić Žuržovan i baritonom Ognjenom Milivojšom (Srbija/Nemačka), a nastupala je i sa renomiranim pevačima – Danijelom Beleom (Daniel Behle), Maksimilijanom Foglerom (Maximillian Vogler) i Julijom Špiz (Julia Maria Spies). Sa Sarom Romberger je osvojila drugu nagradu na takmičenju „GFF Interpretationswettbewerb – Lied Duo” i bila nagrađena serijom koncerata i stipendijom. Usavršavala se kod vodećih pijanista današnjice u oblasti solo pesme: Manuela Langea, Ariberta Rajmana (Aribert Reimann), Petera Krojca (Peter Kreutz), Markusa Gotarda (Markus Gottard) (Nemačka), Džulijusa Drejka (Julius Drake) (Velika Britanija), kao i pijaniste Kolina Stouna (Colin Stone) (Velika Britanija). Nastupala je kao solistkinja i lid pijanistkinja u Srbiji, Crnoj Gori, Hrvatskoj, Italiji, Francuskoj, Nemačkoj i Austriji. Ostvarila je zvučne zapise za Radio Novi Sad, Akademiju umetnosti Novi Sad (CD solo pesama Svetozar Saša Kovačević – integralno), Fondaciju „Rudolf Bruči” i Radio Lippe (Nemačka).
U slobodno vreme se bavi prevođenjem poezije sa nemačkog na srpski jezik. Trenutno je zaposlena kao docentkinja na predmetu Korepeticija na Katedri za klavir na Akademiji umetnosti Univerziteta u Novom Sadu.
RADOVI
Koncerti i umetnička aktivnost
- KOMA 6 – koncerti mladih autora – premijerno izvođenje dela: Nemanja Sovtić, Klavirska svita San letnje noći, Klavir: Nevena Sovtić, 22.12.2009. Sala Beogradske filharmonije, Beograd
- KOMA 7 – koncerti mladih autora – premijerno izvođenje dela: Nemanja Sovtić, Dijalozi za violončelo i klavir; Klavir: Nevena Sovtić, violončelo: Marko Miletić, 27.12.2010. Sala Beogradske filharmonije, Beograd
- Piano Drawing – INTERMEDIUM umetnice Ane Novaković, koncert na prepariranom klaviru, Noć Muzeja, 14.05.2011. Likovni salon KCNS, Novi Sad
- Masterklas i koncert polaznika masterklasa solo pevanja prof. Šahimadrana Abilova, oficijelna korepetitorka kursa, 7.11.2013. Svečana sala Gradske kuće, Novi Sad
- Koncert letnje radionice za savremenu muziku, premijerno izvođenje dela Aleksandra Alića – Končertino za klavir i kamerni orkestar, Klavir: Nevena Sovtić; izvođenje dela Aleksandre Vrebalov – Transparent Walls, Čelesta: Nevena Sovtić, 28.08.2014. KCNS, Novi Sad
- Solistički koncert Šuman u vrtu Galerija u okviru programa „Leto u vrtu Galerija”, Klavir: Nevena Sovtić, 10.07.2014. Galerija Matice srpske, Novi Sad
- Šesta svetska pijanistička konferencija (WPTA), predavanje i resital na temu „Interpretativne razlike zasnovane na pitanju o postojanju varijacionog principa u Šumanovim Dečijim scenama, op 15” („Interpretative diversities based on a question about existance of the variational principle in Schumann´s Kinderszennen 15”), 01.07.2014. Muzička škola Isidor Bajić, Novi Sad
- Opera Hernija Persela Didona i Enej u izvođenju učenika Muzičke škole „Isidor Bajić”, Kontinuo: Nevena Sovtić, 29.05.2014. Sinagoga, Novi Sad
- Koncert učenika i profesora muzičke škole „Isidor Bajić” povodom obeležavanja 100 godina od smrti Stevana St. Mokranjca i 30 godina od smrti Marka Tajčevića, Izvođači: Strahinja Đokić, bas i Ognjen Milivojša, bariton, Nevena Sovtić, klavir, 9.12.2014. Sinagoga, Novi Sad
- Koncert „Pesma vinu i ljubavi”, Izvođači: Florijan Balaž, violina, Marta Balaž, sopran, Nevena Sovtić, klavir, 12.02.2014. Galerija Matice srpske, Novi Sad
- Završni koncert master studija mecosopranistkinje Julije Špiz (Julia Spies), 15.07.2015. Detmold (HfM Detmold), Nemačka
- Koncert – Veče balada „Wir singen und sagen vom Grafen so gern”, 9.12.2015. Bramsova sala, Detmold (Brahms Saal, HfM Detmold), Nemačka
- Veče solo pesme posvećeno 150. rođendanu Jana Sibeliusa (Jan Sibelius) i Karla Nilsena (Carl Nielsen), 8.12.2015. Detmold (HfM Detmold), Nemačka
- Koncert kamerne muzike I concerti di Pallazzo Ricci, Bramsovi Liebeslieder-walzer op. 52, Izvođači: Berta Omarsdotir (Berta Droefn Omrsdottir) sopran; Sabine Psener (Sabine Psenner), mecosopran; Maksimilijan Foglerom (Maximillian Vogler), tenor; Konstantin Ingenpas, bariton; Laura Švind (Laura Schwind), klavir; Nevena Sovtić, klavir, 20.05.2016. Montepulćano, Italija
- Koncert kamerne muzike – I concerti di Pallazzo Ricci, Bramsova 4 kvarteta op. 92 i izbor pesama kompozitora Ludviga Tujlea (Ludwig Thuille), 21.05.2016. Montepulćano, Italija
- Koncert saradnje Konzervatorijuma Klaudio Monteverdi iz Bolcana (Conserevatorio Claudio Monteverdi Bolzano) i Visoke škole za muziku Detmold, 22.05.2016. Bolcano, Italija
- Završni matine majstorskog kursa sa Aribertom Rajmanom (Aribert Reimann), 5.06.2016. Detmold, (HfM Detmold)
- Koncert švedske solo pesme Svenska romanser sa Harlotom Henrikson, 2.07.2016. Špringe (St. Andreas Kirche, Springe), Nemačka
- Koncert internacionalnog letnjeg susreta kompozitora, 26.08. 2016. KCNS, Novi Sad
- Koncert skandinavske solo pesme Im Land der hellen Abende („U zemlji svetlih večeri”) sa Harlotom Henrikson, 30.09.2016. Lemgo (Volkshochschule Lemgo)
- Koncert klasa prof. Gerhild Romberger i prof. Manuela Langea – Pesme i dueti Fani i Feliksa Mendelsona, 14.12.2016. Detmold (HfM Detmld), Nemačka
- Veče solo pesme sa tenorom Danijelom Beleom (Daniel Behle) Die schöne Müllerin („Lepa mlinarica”), 24.01.2017. Detmold (HfM Detmold)
- Koncert klase prof. Manuela Langea (Manuel Lange) – Solo pesme sa temama iz Geteovog „Zapadno – istočnog divana”,01.2017. Detmold (HfM Detmold)
- Koncert Unruhe („Nemir”) sa baritonom Konstantinom Ingenpasom (Konstantin Ingenpass) na godišnjoj izložbi klase prof. Mihaela van Ofena (Michael van Ofen), 3.02.2017. Minster (Rundgang 2017 der Kunstakademie Münster), Nemačka
- Koncert Starke Frauenportrete („Portreti snažnih žena”) sa sopranistkinjom Harlotom Henrikson, 17.02.2017. Lemgo (Gartensaal, Lemgo), Nemačka
- Predavanje i koncert „Stimmband, Fehler und Gedächtnis” kompozitora Gordona Kampea (Gordon Kampe), izvođenje dela Winzige lieder („Malene pesme”) sa bas-baritonom Olijem Rasanenom (Oli Rasannen), 25.04.2017. Detmold (HfM Detmold)
- Završni koncert master studija baritona Konstantina Ingenpasa, Šubertove poslednje pesme Schwanengesang („Labudova pesma”), 27.04.2017. Detmold (Sommertheater, Detmold)
- Završni koncert master studija Nevene Sovtić, odsek za interpretaciju solo pesme u klasi prof. Manuela Langea, uz nastup baritona Konstantina Ingenpasa, sopranistkinja Harlote Henrikson, Ane Nojfeld (Anna Neufeld) i Doris Riter (Doris Maria Ritter), 14.06.2017. Detmold (Sommertheater Detmold)
- Takmičenje Intrepretationswettbewerb des Alumnivereins der HfM Detmold un der GFF der HfM Detmold („Takmičenje interpretacije alumni društva Visoke škole za muziku u Detmoldu i Društva prijatelja pokrovitelja Visoke škole za muziku u Detmoldu”) sa mecosopranistkinjom Sarom Romberger, 07.10.2017. Detmold (HfM Detmold), II nagrada
- Svečani koncert povodom početka studijske godine 2017/18 sa Sarom Romberger, 20.10.2017. Detmold (Konzerthaus Detmold)
- Matine dobitnika nagrada na takmičenju Intrepretationswettbewerb des Alumnivereins der HfM Detmold un der GFF der HfM Detmold sa mecosopranistkinjom Sarom Romberger, 22.10.2017. Detmold (HfM Detmold)
- Mosaiken I – Prvi koncert u nizu koncerata kamerne muzike posvećenim savremenoj muzici studenata i profesora HfM Detmold „Mozaici”, izvođenje ciklusa Santa Fe Songs (1980) Neda Rorema (Ned Rorem) za klavirski kvartet i glas. Izvođači: Konstantin Ingenpas, bariton; Kristina Higel (Kristina Hügel), violina; Maksimilijan Prokop (Maximillian Procop), viola; Dućio dal Piaz (Duccio dal Piaz), violončelo; Nevena Sovtić, klavir, 2.12.2017. Detmold
- Veče skandinavske solo pesme: Im Land der hellen Abende („U zemlji svetlih večeri”) sa Harlotom Henrikson, 30.09.2018. Bilefeld (Kapele im Johannesstift, Ev.Klinikum Bethel, Bielefeld)
- Veče solo pesme: Ein Ende und ein neuer Anfang („Jedan kraj i novi početak”) sa Harlotom Hernikson, 06.05. 2018. Bilefeld (Zionskirche Bielefeld)
- Koncert klase prof. Markusa Kelera, 15.05.2018. Detmold (HfM Detmold)
- Solistički koncert Konzertexamen (završni ispit najvišeg stepena studija na visokim školama u Nemačkoj) Harlote Henrikson, 21.06.2018. Detmold (Konzerthaus Detmold)
- Koncert Frauenliebe durch das Leben („Ljubav žene kroz život”) sa sopranistkinjom Harlotom Henrikson, 10.12.2018/20.03.2019. Bilefeld (Caroline Oekter Stiftung Bielefeld, Marienstift, Bielefeld)
- Kocert solo pesama pod nazivom Geisterstunde („Sitni sati”) u nizu koncerata na otvorenom pod nazivom „Hinterhofkonzerte”, 13.07.2019. Detmold (Innenstadt Detmold)
- Koncert Solo pesme. Izvođači: Stefan Anđelković, bariton; Roman Garsija (Roman Garcia), bas; Jovana Ilić, sopran; Sora Kim, sopran; Jongvan Jon (Jonghwan Jeong), tenor; Nevena Sovtić, klavir, 20.01.2019. Detmold (HfM Detmold)
- Svečani Božićni koncert Visoke škole za muziku u Detmoldu Weihnachten in aller Welt („Božić u celom svetu”), 20.12.2019. Detmold (Konzerthaus Detmold)
- Koncert solo pesama, izvođači: Sara Romberger (Sarah Romberger), mecosopran; Izabel Gribl (Isabel Grübl) mecosopran, Lavinija Husman (Lavinia Hussmann), sopran, 21.11.2020. Detmold (Hochschule für Musik Detmold, Brahms Saal), Nemačka
- Majstorski kurs Radoslave Vorgić, Nevena Sovtić – oficijelna korepetitorka kursa, 10-13.10.2022. Svečana sala Matice srpske, Novi Sad
- Završni koncert polaznika majstorskog kursa Radoslave Vorgić, 13.10.2022. Svečana sala Matice srpske, Novi Sad
- Premijerno izvođenje solo pesme Vre tak si mi tužna Rudolfa Bručija sa Radoslavom Vorgić, 02.12.2022. Amfiteatar sala MŠ „Isidor Bajić”, Novi Sad
- A fest – premijerno izvođenje pesama Franca Lehara iz ciklusa Weidmannsliebe 26 sa tenorom Goranom Strgarom u okviru predstavljanja knjige dr Lade Duraković i dr Marijane Kokanović Marković „Franz Lehar kapelnik Carske i kraljevske mornarice u Puli 1894-1896”, 17.12.2022. Svečana sala Akademije umetnosti u Novom Sadu
- Učešće u projektu DEMUSIS (Entrepreneurial bootcamp for music students in Serbia) Muzičar je prisutan [The MUSICian is Present] (WP4.3, 7.6), 12-16.09.2022. SKC „Fabrika”, Multimedijalni centar Akademije umetnosti Novi Sad
- Koncert Šekspir u solo pesmi sa sopranistkinjom Radoslavom Vorgić, 02.07.2023. Gradska koncertna dvorana, Novi Sad
- Koncert Lied und Mélodies française sa baritonom Ognjenom Milivojšom, 20.07.2023. Kulturna stanica „Svilara” Novi Sad
- CD – Kamerna muzika Svetozara Saše Kovačevića – memorijalno zvučno izdanje (izdavač Akademija umetnosti Novi Sad i Asocijacija gitarista Vojvodine) – solo pesme, integralno. Izvođači: Radoslava Vorgić, sopran; Vesna Aćimović, sopran; Ana Štajrer, sopran; Senka Nedeljković, sopran; Goran Strgar, tenor; Predrag Kačavenda, bariton; Nevena Sovtić, klavir. ISBN 978-86-82432-01-2 (2023).
- Masterklas za mlade kompozitorke i kompozitore sa Aleksandrom Vrebalov, u okviru projekta ARSFID, premijerno izvođenje solo pesama Tamare Knežević, Ivane Govorčin, Jovane Janjić, Faruka Mehića, Dimitrija Beljanskog, Milana Jovanovića, Petre Spasojević, 16–12.2023. Amfiteatar sala MŠ „Isidor Bajić”, Novi Sad
- Koncert Ko je Ofelija?, A-fest Akademije umetnosti u Novom Sadu – serija koncerata profesora i saradnika, 26.12.2023. Kulturna stanica „Eđšeg”, Novi Sad
Koncert- izvođenje ciklusa Zimsko putovanje („Winterreise”) Franca Šuberta sa baritonom Ognjenom Milivojšom, 10.01.2024. Amfiteatar sala MŠ „Isidor Bajić”, Novi Sad
OSTALO
Razgovor sa pijanistkinjom Nevenom Sovtić
„Pijanistička pedagogija u Srbiji je na visokom nivou”
Mart 2024, Novi Sad
- Završili ste veoma specifične master studije na Visokoj školi za muziku u Detmoldu u Nemačkoj. U pitanju je Interpretacija solo pesme (Liedbegleitung). To podrazumeva još tananije profilisanje u okviru polja korepeticije. Odakle potiče taj Vaš interes za solo pesmu i korepeticiju?
Kod nas je uobičajeno da se Lied klavirsko izvođaštvo tretira kao jedan vid korepeticije ili kamerne muzike. U Nemačkoj, pak, ono ima poseban status i nije svodivo na šire kategorije. Studirajući u Nemačkoj stekla sam utisak da je Lied, makar u njihovom muzičkom svetu, jedan univerzum za sebe, često zatvoren za umetnike kojima nemački ili francuski nisu maternji jezici. Razlog je tesna veza između poezije i muzike čije se razumevanje ugrađuje u temelj interpretativog pristupa kako vokalnih solista, tako i klavirskih izvođača. S obzirom na moju trajnu ljubav prema muzici ranog romantizma, ponajviše Šuberta, kao i prema poeziji Getea i drugih nemačkih pesnika čije sam stihove pre usavršavanja jezika čitala u prepevima Branimira Živojinovića, a nakon toga i u originalu, naklonost prema umetnosti Lied-a došla je sasvim prirodno.
- Da li smatrate da bi takva vrsta eksperize – tzv. lid pijanizam, bila dragocena i u našoj zemlji u okviru studijskih kurikuluma?
Umetnost Lied-a odavno je premašila granice nemačke kulture. Sam muzički žanr internacionalizovan je još u XIX veku, a specifična izvođačka tradicija koja ga prati i neguje duga je i danas primetno raspršena po brojnim visokim muzičkim školama Evrope i sveta. Kao solo pesma, što je terminološki prisutniji pojam, Lied jeste deo akademskog kurikuluma u našoj zemlji, premda ne u dovoljnoj meri i svakako ne kao preterano privlačna karijerna opcija za mlade pijaniste. U Nemačkoj, Austriji, Holandiji i Engleskoj postoje prestižna takmičenja i festivali namenjeni Lied ansamblima. Umetnost Lied-a na muzičkim scenama ovih zemalja nalazi put do najpoznatijih koncertnih sala, agencija i izdavača, pa je i orijentacija pevača i pijanista ka Lied-u – racionalna odluka. Kod nas nije tako, ali to je i razumljivo s obzirom na razlike u celokupnom društveno-istorijskom i muzičko-istorijskom kontekstu koje našoj muzičkoj kulturi onemogućavaju snažniju podršku jednom muzičkom žanru u čijoj se osnovi nalazi i „pobočno” bavljenje drugom vrstom umetnosti – književnošću.
- Sarađivali ste sa eminentnim pevačima iz zemlje i inostranstva, učili ste od vodećih pijanista današnjice u oblasti solo pesme. Da li biste neku saradnju i iskustvo izdvojili kao posebno dragoceno za Vas i Vašu karijeru?
Dragoceno iskustvo stekla sam radeći s pevačima svetskog renomea. Imala sam zadovoljstvo i odgovornost da „korepetiram” u njihovim klasama. Moj profesor Lied klavira Manuel Lange preporučio me je Gerhild Romberger i Markusu Keleru s kojima sam imala sjajnu saradnju tokom pet godina rada u Detmoldu. Izdvojila bih i jednog od najznačajnijih nemačkih živih kompozitora – Ariberta Rajmana – koji je dugi niz godina nastupao s Ditrihom Fišerom Diskauom i Brigitom Fasbender i koji je u više navrata delio svoje znanje i iskustvo sa studentima Visoke škole za muziku u Detmoldu.
- Dobitnica ste mnogobrojnih nagrada i stipendistkinja fondova koji podržavaju umetnost i umetnike. Koliko Vam je značajna takva vrsta podrške?
Primala sam stipendije koje su mi omogućavale da se koncentrišem na studije i na tome sam veoma zahvalna. Svaka finansijska podrška studentima je više nego dobrodošla i šteta je što (čini mi se) gubimo sistem koji studente rasterećuje od egzistencijalnih briga i omogućava im da se u celini posvete svom umetničkom razvoju.
- Sarađujete dosta i sa savremenim kompozitorima. U čemu je izazov u radu na njihovim delima?
Imam pomalo ambivalentan odnos prema savremenoj muzici. Činjenica je da sam, primera radi, kroz dela za klavir koje je pisao moj brat dok je studirao kompoziciju, a koje sam po pravilu ja izvodila, mogla da ispratim sve faze nastanka jednog novog dela. Taj proces mi je bio i ostao zanimljiv. Za izvođača je mogućnost da se jedno muzičko delo razmatra, doživljava i ozvučava dok nije „kanonizovano”, odnosno fiksirano u svojoj repertoarskoj i istorijskoj vrednosti – izuzetno dragocena. S druge strane, sarađujući sa savremenim kompozitorima susretala sam se i sa situacijama u kojoj se mogućnosti instrumenta i izvođački „horizont očekivanja” ne uklapaju dovoljno u zvučne slike i ideje samih kompozitora. To ume da vodi u nesporazume, ali se zbog njih nikad ne bih odrekla zadovoljstva da prvi put izvedem neko novo delo.
- Kako vidite pijanističku pedagogiju u Srbiji?
Smatram da pijanistička pedagogija u Srbiji jeste na visokom nivou. Lično sam iskusila da su reakcije muzičara iz inostranstva na informaciju da dolazite iz Srbije po pravilu pozitivne, u smislu da se naša pijanistička pedagogija (s pravom ili ne) precipira kao deo istočnoevropske institucionalne prakse u kojoj su muzičke škole državne, baza talentovane dece široka, a sam proces učenja – ozbiljan. Ozbiljniji prostor za napredak u našoj pijanističkoj pedagogiji vidim u prevazilaženju jednog sistemskog nedostatka, a to je nedostatak podele na izvođački i pedagoški smer u okviru samih studija klavira. Takođe, smatram da bi trebalo ponuditi raznovrsnije specijalizacije za pijaniste na master studijama, uključujući i korepeticiju. To povlači i druga pitanja, pre svega pitanje zaposlenja u školama koje zahtevaju završene master studije iz klavira, a čime se studenti limitiraju da se i na domaćim akademijama i fakultetima muzike specijalizuju iz kamerne muzike, lida, vokalne ili instrumentalne korepeticije.
- Koji su izazovi u radu sa studentima? Da li Vam prija pedagoški rad?
Čini mi se da su studenti danas opterećeni budućnošću već na samom početku studija. Rano počinju da rade i često nemaju mogućnosti da se posvete radu na sebi u dovoljnoj meri. Takođe, smatram da su danas mladi ljudi mnogo svestraniji i zanima ih dosta stvari, što dovodi do toga da se njima često bave površno, a kad to nije slučaj, brzo doživljavaju „burnout” zbog stalne potrebe da budu bolji i efikasniji. Sa druge strane, budućnost je njihova, a živeti u (i)liberalnom kapitalizmu zahteva prilagođavanje kompleksnim egzistencijalnim situacijama u mnogo većoj meri nego pre nekoliko decenija. Danas umetnik mora biti i preduzetnik, i računovođa, i menadžer, i poznavalac audio-video medija, i još mnogo toga. Ja imam sreću da moji studenti vole i žele da uče, kao i to da imamo otvoren odnos, što je preduslov za dobru saradnju. Trudim se da na nastavi maksimalno iskoristim vreme, jer je činjenica da u svom sve ubrzanijem tempu života studenti imaju manje vremena i energije za detaljan i kontinuirani rad.
- Poruka mladim muzičarima
Biti muzičar je previše dugo prekarno zanimanje. Meni je drago da je mladost danas hrabrija i želim im da samouvereno kroče kroz život, ali da ostanu otvoreni da uče i upijaju znanje.
Razgovor vodila: dr Nataša Crnjanski
PRILOZI
PRILOZI:
- Prilog 1. Koncert „Ko je Ofelija?”, Kulturna stanica Eđšeg, 26.12.2023. Duo Vorgić/Sovtić, foto: Branko Vujkov
- Prilog 2. Masteklas Aleksandre Vrebalov, Amfiteatar sala MŠ „Isidor Bajić”, 17.12.2023. foto: Tijana Borbelj
- Prilog 3. Svečani koncert Visoke škole za muziku u Detmoldu, Koncerthaus, Sara Romberger, mecosopran, Detmold, oktobar 2017. foto: Throtsten Krienke
- Prilog 4. Plakat sa koncerta „Lied und Mélodies française” sa baritonom Ognjenom Milivojšom, 20.07.2023. Kulturna stanica „Svilara” Novi Sad
- Prilog 5. Plakat sa koncerta „Šekspir u solo pesmi” sa sopranistkinjom Radoslavom Vorgić, 02.07.2023. Gradska kuća
- Prilog 6. Radoslava Vorgić i Nevena Sovtić. Foto: Tijana Borbelj
- Prilog 7. Masterklas Aleksandre Vrebalov, Amfiteatar sala MŠ „Isidor Bajić“, 17.12.2023. foto: Tijana Borbelj
- Prilog 8. Masterklas Aleksandre Vrebalov, Amfiteatar sala MŠ „Isidor Bajić“, 17.12.2023. foto: Tijana Borbelj
- Prilog 9. Nevena Sovtić sa kompozitorkom Ivanom Govorčin. Masterklas Aleksandre Vrebalov, Amfiteatar sala MŠ „Isidor Bajić“, 17.12.2023. foto: Tijana Borbelj
FOTOGRAFIJA UMETNICE
- Profilna fotografija (Foto: Višnja Stefanović)
ČLAN TIMA: | Nataša Crnjanski |
DATUM UNOSA GRAĐE: | mart 2024. |